JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

2000 kontaktů od plotny? Příběh Štěpánky Čápové

Štěpánka Čápová je výživová poradkyně a nejraději tvoří přímo za plotnou. O své recepty a tipy, jak se vyhnout nadváze nebo jak z nadváhy udělat normální váhu, se dělí s širokou veřejností prostřednictvím svého blogu, ale také na facebookové fanpage Štěpánčiny zdravé dobroty.

stepanka

Mohla bys nám na úvod říci pár vět o sobě? V čem podnikáš, jak dlouho a co na internetu konkrétně prodáváš??

Jmenuji se Štěpánka Čápová, jsem výživová poradkyně a nadšená kuchtička 🙂 V tom se cítím jako ryba ve vodě. Ráda vařím a v kuchyni experimentuju, přetvářím recepty a nové vymýšlím tak, aby byly pestré, zdravé i chutné.  Od roku 2011 do loňského jara jsem sice měla webové stránky, ale s odstupem času vidím, že to byla spíš taková vývěska a skutečný web se vším všudy jsem si vytvořila na Miowebu až díky online kurzu Stáni Mrázkové. (V této chvíli je kurz uzavřen, můžete si ale pořídit knížku Podnikání z pláže, která pro vás jistě bude také inspirací.)

Od té doby prodávám na webu nejen osobní poradenství, ale také dva ebooky a připravuji i online kurz. Samozřejmě nabízím nejen prodejní ebooky, ale na webu mám i dva ebooky zdarma, blog s články a recepty k volnému stažení.

S jakými největšími překážkami jsi se setkala, když jsi začala podnikat na internetu?

Největší překážka byla asi moje hlava :-). Protože první web mi vytvořil programátor, domluva to tehdy byla těžká, na dálku jsme se domlouvali jaká zelená, já posílala obrázky s odstínem zelené a přitom jsme je každý na své monitoru viděli jinak :-). Takže když jsem se v kurzu Stáni rozhodla vytvořit si vlastní web, vůbec nic jsem o tvorbě webů nevěděla, byla jsem jen uživatel. Pojmy doména, url, hosting, všechno byla pro mě španělská vesnice.

Spoustu jsem toho překonala, mám svůj web a baví mě ho stále ladit a upravovat. I tak bych ale uvítala, kdyby se v různých instrukcích týkajících se tvorby webu, instalací aplikací, zálohování atd. myslelo i na ženy, které si třeba víc rozumí s vařečkou 🙂 a popisy byly skutečně pro laiky. Někdy se totiž setkávám s tím, že sice čtu návod na něco, ale mluví se v něm jazykem, kterému prostě nerozumím.

S kolika kontakty jsi začínala a jak jsi vlastně začala budovat svou databázi?

To je otázka, měla jsem při budování nového webu sice své současné i bývalé klienty, ale do databáze jsem je automaticky nezahrnovala. Nechala jsem na nich, zda se budou časem chtít stát čtenáři mého blogu a ebooků. Takže by se dalo říct, že jsem byla na nule. Databázi jsem začala budovat psaním článků na blog a zveřejněním prvního ebooku zdarma. Postupně narůstá obsah mého blogu a i nabídka ebooků a ekuchařek.

Nové kontakty sbírá Štěpánka na hlavní stránce svého webu výměnou eBooku zdarma za emailový kontakt:

stepanka1

Připomínku o eBooku zdarma můžete vidět i na konci Štěpánčiny hlavní stránky:

stepanka2

Proč jsi si vybrala právě SmartEmailing pro realizaci strategie email marketingu?

Jak jsem již psala, o tvorbě webu a dalších technických možnostech stahování dokumentů, tvorbě databáze jsem nevěděla vůbec nic a neměla jsem ani představu, kdo takové služby nabízí a jak to funguje. Takže jsem si SmartEmailing vybrala opět díky Stáně a kurzu, protože nabízela i úžasné průvodcovství a i ti, co na tom byli s těmi technikáliemi stejně jako já, své projekty dokázali realizovat.

Štěpánka má na webu další webový formulář skrze který se můžete objednat na konzultaci:

stepanka3

Jak konkrétně využíváš SmartEmailing ve svém podnikání?

Ve SmartEmailingu sbírám nové kontakty, vytvářím v něm kampaně s rozesílkou nových článků, kampaně na prodejní akce a využívám ho ke sledování úspěšnosti jednotlivých kampaní.

Můžeš nám prozradit, kolik se Ti podařilo již získat kontaktů do Tvé databáze? Za jak dlouho a jak jsi toho docílila?

Jsem těsně pod hranicí 2000 kontaktů, už bych byla i přes, ale již několikrát jsem udělala takovou čistku a kontakty, které dlouhodobě nečtou články a neotevírají emaily jsem smazala, nejsou to validní kontakty, tak proč si je udržovat. Kontakty sbírám tak, že si ode mně lidé stahují ebooky zdarma, nebo si ebooky kupují, čtou články. Mám aktivní fanouškovskou stránku na facebooku a zásobuji ji tipy, radami, ale i prostě lidskými posty a lidé pak přichází i na můj web.

Kontakty sbírá i na svém blogu, kde si můžete opět stáhnout eBook zdarma:

stepanka4

Ebook zdarma si můžete stáhnout i na stránce o jejím příběhu:

stepanka6

Jak se získanými kontakty dále pracuješ? Máš vytvořené nějaké automatizované či segmentované emailové kampaně?

Ano, využívám smart kampaní pro různé rozesílky, starám se o to, aby nový čtenář, který si stáhne můj ebook dostal co největší možnou péči, kampaně i segmentuji, protože ne každá kampaň se hodí pro každého a také musím přemýšlet nad tím, abych někomu neposlala třeba dva, tři emaily za den. Takový kontakt by se pak odhlásil, sama to nemám ráda.

Mnoho lidí by určitě zajímala nějaká čísla. Můžeš s námi posdílet, jaká je přibližně Tvá míra otevření emailů a míra prokliku?

Průměrně to bývá míra otevření emailů mezi 25-30%, když posílám email celé databázi, nebo alespoň většině. Když posílám kampaň zacílené skupině, je otevíratelnost vyšší. S proklikem už je to slabší, zpočátku to bývalo i 25%, pak to hodně spadlo, i pod 10%, ale v posledních pár kampaních se proklik drží mezi 10 -15%. Pořád je co se učit, takže ladím i své copywritterské umění, aby email lákal k otevření.

Na webu má také vyskakovací neboli pop up formulář, kde nabízí další svůj eBook ke stažení zdarma:

stepanka5

Znáš hodnotu jednoho svého kontaktu ve své databázi?

No, tak to neznám. To je moje slabá stránka, mou kreativní duši ubíjí všechny ty různé analýzy, výpočty, sledování, takže tady jsou stále moje rezervy. Zatím ten čas raději věnuji práci s klienty, vaření, psaní receptů a focení jídel.

Co bys doporučila lidem, kteří by chtěli také email marketing začít dělat, ale neví kde začít?

Pokud je to někdo, kdo se v problematice a pojmech vyzná sám, doporučuji mu probudit v sobě co nejvíce kreativity a skutečně se vcítit do role čtenáře na druhé straně. Jestliže se jedná o někoho, kdo začíná od plotny jako já :-), asi spíš doporučím mít svého průvodce, jako jsem měla já Stáni kurz, protože pak bude vždy po ruce záchranné lano.

Samozřejmě je potřeba velmi zvážit téma, které chci prostřednictvím email marketingu šířit, jak jej chci uchopit a prezentovat.

Petra Svobodová

je svobodná a šťastná online podnikatelka. Členka týmu Davida Kirše, kterému pomáhá nejen s publishingem na firemních blozích, ale i s marketingovými videi a tvorbou videonávodů pro podnikatele, např. jak si nastavit SmartSelling (MioWeb, FAPI, SmartEmailing a jiné podnikatelské aplikace pro podnikání).


Také pomáhá a radí online podnikatelům, jak díky videím mohou oslovit své zákazníky. Jejím cílem je dělat pro klienty animovaná videa, která jednoduše, zábavně a lidsky vystihnou podstatu, výhody a výjimečnost jejich projektu.


Je autorkou online kurzů Online Video Academy ,dále Milionový Web a tvůrkyní projektu Animačka.

Také ráda vaří, jí, cestuje, tancuje a vzdělává se :) Můj příběh si přečtete zde >>

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *