JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

5 tipů na copywriting e-mailu aneb Jak svými texty zaujmete

Dobře napsaný e-mail sklízí úspěch – zaujme, vytvoří vztah, pomůže prodávat. Na předmětu a prvních řádcích záleží, jestli vaše snaha skončí úspěchem, nebo krachem. K napsání skvělého textu přitom vůbec nemusíte být profesionální copywriter. Stačí si nastudovat základní pravidla a pak už jenom psát, psát a psát.

S trochou praxe a se znalostí našich 5 tipů se výsledky začnou brzy dostavovat.

Upoutejte předmětem

Skvěle napsaný předmět rozhodne o tom, jestli příjemce váš e-mail otevře, nebo ne. V konkurenci ostatní příchozí pošty musí okamžitě zaujmout.

Dobře si zapamatujte následující fígle:

Číslovky

5 tipů, 4 důvody? Nebo rovnou 30 dní do spuštění prodeje? Nebojte se ani méně tradičních číslic, které často praští do oka úplně nejvíc.

Otázky

Předmět končící otazníkem zkrátka funguje. Za dobře položenou otázku vás adresáti odmění zvýšenou proklikovostí. Nějaké dotazy?

Kouzlo nevyřčeného

Rozkliknout přijatý e-mail, protože nám nedá zvědavost, máme prostě v nátuře. Zkuste neznámé slovo, které začne zákazníkovi ihned vrtat hlavou. Nakousněte zajímavou myšlenku. Buďte důmyslní.

Krátce, ale úderně

30 znaků bohatě stačí, 65 je maximum. 5 až 6 slov a hotovo. To nejzajímavější se vám do nich vejde, stačí si dát trochu záležet.

Atraktivní a svěží

Hodně sloves, minimum přídavných jmen. Nebojte se trochu šokovat. Motivujte k přečtení vtipem a vynalézavostí. V záplavě ostatní pošty na to máte jen zlomek vteřiny.

Zaujměte od začátku

Předmětem boj o čtenářovu pozornost nekončí. Právě naopak! V samotném těle textu ho musíte připoutat k monitoru a nedovolit, aby vám utekl.

Jděte ihned k věci a nejpodstatnější informace soustřeďte nahoru.

Mějte jednu jasnou myšlenku a té se držte. Neodbíhejte, nekličkujte. Nepíšete detektivku, ale prodejní e-mail.

Akční jazyk

Vyhněte se zkostnatělým frázím. Pište svěží texty, jako byste se zákazníkem klábosili ve frontě před pokladnou. Nebojte se použít krátké věty.

Ještě kratší odstavce.

A pokud možno se vyvarujte trpného rodu. „Tento e-mail musí být dočten?” Na to můžete rovnou zapomenout.

Call to action

CTA neboli výzva k akci je to, kvůli čemu e-mail píšete. Tady vznikají konverze. Tady se rozjíždí váš obchod.

Do dobře napsaného CTA směřujete sjednocené vyznění vašeho textu. Umístěte ho vždy aspoň jednou na konec textu. Opět si pomozte akčními slovesy, s výzvou si pohrajte. Postarejte se o dokonalý zákaznický zážitek.

Učte se od nejlepších

Tímto článkem to nekončí. Prohledejte web a získejte další tipy, inspirujte se konkurencí. Zaregistrujte se do newsletteru vyhlášených kapacit a poctivě je pročítejte.

Co vás přimělo je otevřít? Proč se vám tak dobře četly?

Pište e-maily, které prodávají

S prohlubováním svých copywriterských schopností začněte hned teď. Přihlaste se na webinář Email Marketing Online Summit 2017 a učte se od nejlepších.

EMOS_2017_CTA_blog

Jak psát e-maily, které posílí vaše podnikání, vám na webináři přiblíží Lucie Koubek: Textem posedlá copywriterka, písmenková závislačka s vášní pro online marketing, lektorka a autorka online programu Copykiller – prodávejte textem. Jako copywriterka spolupracuje na nejúspěšnějších online prodejních strategiích pro VIP klienty.EMOS_2017_blog_koubek_1200x627

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *