Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

5 tipů na copywriting e-mailu

Dobře napsaný e-mail sklízí úspěch – zaujme, vytvoří vztah, pomůže prodávat. Na předmětu a prvních řádcích záleží, jestli vaše snaha skončí úspěchem, nebo krachem. K napsání skvělého textu přitom vůbec nemusíte být profesionální copywriter. Stačí si nastudovat základní pravidla a pak už jenom psát, psát a psát.

S trochou praxe a se znalostí našich 5 tipů se výsledky začnou brzy dostavovat.

Upoutejte předmětem

Skvěle napsaný předmět rozhodne o tom, jestli příjemce váš e-mail otevře, nebo ne. V konkurenci ostatní příchozí pošty musí okamžitě zaujmout.

Dobře si zapamatujte následující fígle:

Číslovky

5 tipů, 4 důvody? Nebo rovnou 30 dní do spuštění prodeje? Nebojte se ani méně tradičních číslic, které často praští do oka úplně nejvíc.

Otázky

Předmět končící otazníkem zkrátka funguje. Za dobře položenou otázku vás adresáti odmění zvýšenou proklikovostí. Nějaké dotazy?

Kouzlo nevyřčeného

Rozkliknout přijatý e-mail, protože nám nedá zvědavost, máme prostě v nátuře. Zkuste neznámé slovo, které začne zákazníkovi ihned vrtat hlavou. Nakousněte zajímavou myšlenku. Buďte důmyslní.

Krátce, ale úderně

30 znaků bohatě stačí, 65 je maximum. 5 až 6 slov a hotovo. To nejzajímavější se vám do nich vejde, stačí si dát trochu záležet.

Atraktivní a svěží

Hodně sloves, minimum přídavných jmen. Nebojte se trochu šokovat. Motivujte k přečtení vtipem a vynalézavostí. V záplavě ostatní pošty na to máte jen zlomek vteřiny.

Zaujměte od začátku

Předmětem boj o čtenářovu pozornost nekončí. Právě naopak! V samotném těle textu ho musíte připoutat k monitoru a nedovolit, aby vám utekl.

Jděte ihned k věci a nejpodstatnější informace soustřeďte nahoru.

Mějte jednu jasnou myšlenku a té se držte. Neodbíhejte, nekličkujte. Nepíšete detektivku, ale prodejní e-mail.

Akční jazyk

Vyhněte se zkostnatělým frázím. Pište svěží texty, jako byste se zákazníkem klábosili ve frontě před pokladnou. Nebojte se použít krátké věty.

Ještě kratší odstavce.

A pokud možno se vyvarujte trpného rodu. „Tento e-mail musí být dočten?” Na to můžete rovnou zapomenout.

Call to action

CTA neboli výzva k akci je to, kvůli čemu e-mail píšete. Tady vznikají konverze. Tady se rozjíždí váš obchod.

Do dobře napsaného CTA směřujete sjednocené vyznění vašeho textu. Umístěte ho vždy aspoň jednou na konec textu. Opět si pomozte akčními slovesy, s výzvou si pohrajte. Postarejte se o dokonalý zákaznický zážitek.

Učte se od nejlepších

Tímto článkem to nekončí. Prohledejte web a získejte další tipy, inspirujte se konkurencí. Zaregistrujte se do newsletteru vyhlášených kapacit a poctivě je pročítejte.

Co vás přimělo je otevřít? Proč se vám tak dobře četly?

Pište e-maily, které prodávají

S prohlubováním svých copywriterských schopností začněte hned teď. Přihlásit se na webinář Email Marketing Online Summit 2017 už nemůžete; učit se od nejlepších ale stále ano, protože pro vás máme záznam celého summitu. Tak na nic nečekejte a pusťte se do toho!

Koupit záznam EMOS 2017.

Jak psát e-maily, které posílí vaše podnikání, vám na webináři přiblížila Lucie Koubek: Textem posedlá copywriterka, písmenková závislačka s vášní pro online marketing, lektorka a autorka online programu Copykiller – prodávejte textem. Jako copywriterka spolupracuje na nejúspěšnějších online prodejních strategiích pro VIP klienty.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 84MB (32.81% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2023

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.