Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

5 tipů na psaní emailových kampaní

Na konzultacích, školeních, technické podpoře dostáváme pořád tytéž otázky, týkající se tvorby kampaní. „Jak má kampaň vypadat?“, „Můžu zákazníka oslovit jménem?“, „Jaká jak má být email dlouhý“ a podobně. Odpovědi na většinu z nich najdete níže formou tipů.

1. Odesílat email jako soukromá osoba nebo firma?

Spousta lidí v tom má jasno. Jsou přeci firma, tak to budou posílat za firmu. Podívejte se do svých emailových schránek. Většina to tak dělá. Otázka je „Chci být většina?“. Od koho raději čtete emaily, konkrétní osoby nebo firmy? Jakmile je v emailové schránce email od firmy, je to nejčastěji obchodní sdělení nebo faktura.

Od soukromé osoby je email i přesto, že je kampaní daleko osobnější. Aktuálně je doba taková, že lidé daleko více vyhledávají osobní přístup. Proto preferují konkrétní osoby před firmou, značkou.

Chcete být rozpoznatelní v odesílateli i jako firma? Zvolte kompromis. Petr @SmartEmailing.cz, Petr Popek (SmartEmailing)… více je na vaší fantazii.

2. Jak správně oslovovat?

Jak vy sami chcete být oslovováni? Jak se při schůzkách, volném prodeji bavíte se svými klienty? Říkáte jim „Pane Nováku“, „Pane inženýre“? Stejně, jak se zákazníky bavíte nebo s nimi komunikujete emailem, je oslovujte v kampani. Jste zvyklí je oslovovat jménem a oni jsou na to zvyklí od vás? Tak to tak dělejte i v kampani. Oslovování jménem je osobní a přirozené. Že je na druhém konci generální ředitel? Je to pořád jenom člověk.

Není vám to vlastní? Sami jste rádi, když vás někdo oslovuje příjmením? Oslovujte příjmením. Důležité je být autentický. I při kampaních myslete na to, že je to vlastně důvěrný rozhovor mezi vámi a klienty. Barack Obama oslovil každého z 19 miliónu svých voličů „Dear friend“…

3. Mám použít šablonu nebo to psát jako běžný text?

V současné době se začíná vracet, že čím je osobnější komunikace (nešablonovitá), tím je úspěšnější. Navazuje to krásně na předchozí body s důvěrností komunikace. Můžete proto klidně volit jednoduchou variantu své kampaně, podobné běžné komunikaci s klientem textovou formou viz níže.

Šablona má taky své výhody. Pomáhá vás identifikovat. V horní části může být vaše logo, brand, expertní značka. V dolní pomůže držet informace o firmě, odhlašovací odkaz, info o obchodním sdělení (které je povinné ze zákona). Drží vám formu a vy se tak můžete soustředit na obsah. Obrazové prvky (tlačítka, ikonografika) pomůžou vést zákazníka k výzvě k akci.

Na jedné z konferencí zazněla informace, že kampaň dělat líbivou, obrázkovou (v obrázku emoci), krátkou. V horní části jasné call to action s odkazem na stránku a tam lidé provedou ostatní.

V současné době je spíš trendem obsahový marketing. Zákazníkovi předkládáme hodnotné informace v textové kampani s odkazy na web. Email proto nemusí být čistě „Sem klikni, dozvíš se více“.

4. Jak mají být emaily dlouhé?

Na tuhle otázku krásně odpověděl při jedné ze svých přednášek Miško Kopecký slovy „Překvapujte je (zákazníky)“. Jednou pošlete kampaň delší, jednou pár řádků textu s odkazy. Aby neupadli do letargie, stereotypu. Vám samotným se takhle bude pracovat lépe. Jednou jím dáte hodnotnou informaci v dlouhém textu. Podruhé jenom poukážete odkazem na něco, co vám zrovna změnilo podnikání (zajímavý článek video). Nebudete předvídatelní.

Pokud budete psát dlouhý text, nezapomeňte vhodně členit. Krátké odstavce s malým počtem řádků jsou čitelnější než dlouhé texty. Omezte šířku zobrazovaného textu. Každý odstavec viditelně oddělte (nejlépe mezerou, podobně jako tady v článku).

5. Jak napsat předmět?

Úkolem předmětu je upoutat pozornost a přimět k přečtení „5 tipů na správnou kampaň“, Je to jako s články v novinách a jejich nadpisy. Může šokovat „90% lidí dělá emailové kampaně špatně“. Buďte tajemní „Tajemství úspěšných email marketérů“. Nebojte se použít otázky „Znáte 5 tipů na správnou kampaň?“. Přímo v něm napište, co zákazník získá jeho otevřením „Chcete zvýšit úspěšnost svých kampaní?“. „Newsletter květen“ nenapoví nic o jeho obsahu. Předmět by měl být krátký, 6-8 slov.

Hodně úspěchů při vašich kampaních přejeme.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 16MB (6.25% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.