Váš email je odeslán. Čeká ve schránce v řadě přijatých zpráv a až přijde na řadu k přečtení, má jen pár sekund na to, aby na příjemce udělal dojem. Těch pár sekund zpravidla rozhodne o tom, jestli bude otevřen, přehlídnut nebo přesunut do spamu.
Tady je důležitých 5P, které vašemu emailu zvýší šanci na jeho otevření.


PŘEDMĚT
Právě předmět jako první rozhodne o tom, jestli příjemce email otevře. Nebojte se být originální, neotřelí, šokující a zajímaví. Zároveň v něm nepoužívejte velká písmenka nebo znaky. Snížíte tím pravděpodobnost toho, že spadne do spamu.
PERSONALIZACE
Email, ve kterém jeho příjemce oslovíte křestním jménem, působní osobně. Zvýší zájem o přečtení emailu a napomáhá k budování důvěrného vztahu. Vždyť málokteré slovo nám zní sladčeji než naše vlastní jméno.
POUTAVOST
Nebojte se i obsahem emailu být originální, vtipní, uvolněte se a dejte prostor fantazii. Vžijte se sami do role příjemce emailu a představte si, co vás osobně by při jeho čtení pobavilo, rozesmálo, zaujalo, a neváhejte to použít. Ať je to text, obrázek, nebo třeba video.
PRAVIDELNOST
Hýčkejte si svou databázi. Je to zlatý poklad vašeho podnikání. Nejprve pomáhejte a teprve ve druhém či třetím emailu prodávejte. Vždyť více než 80 procent prodejů se uskuteční až po 5. oslovení. Buďte důslední v pravidelnosti tak, abyste příliš častou frekvencí neobtěžovali a naopak příliš nízkou neupadli do zapomnění. Ideální rozptyl vašich kampaní jsou cca 3 týdny. Pro bezpracnou rozesílku si nastavte systém SmartKampaní.
POCTIVOST
Pracujte s kontakty z databáze, kterou získáte svou vlastní obchodní činností. Pro sběr kontaktů využijte nejúčinnější nástroj – webový formulář.
Kupovat databázi je jen vyhazování peněz z okna, není efektivnější rozesílky než na kontakty, které mají o vaše produkty opravdový zájem.
PS: pokud používáte aplikaci SE 2.0, ta umí už vkládat vlastní pole oslovení nejen do kampaně, ale taktéž do předmětu emailu
Ahoj, {{df_salution}} -> ahoj, Markétko
Článek 5P pro perfektní email pro vás připravila…
Autor: Markéta Danišová