Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

6 + 2 způsoby, jak vybudovat silnou databázi

Chcete svými e-maily oslovovat široké publikum, které vaši snahu ocení? Nastal čas vybudovat silnou databázi! Předkládáme 6 způsobů, jak toho dosáhnout, a jako „bonus“ 2 věci, kterým je rozhodně dobré se vyhnout.
Aby byla vaše databáze ještě více neprůstřelná, vždy při jejím budování používejte double opt-in. To znamená, že po přihlášení k odběru zájemcům zašlete potvrzovací e-mail. Se samotnou rozesílkou začnete teprve poté, co kliknou na potvrzovací link. Díky double opt-inu se v maximální možné míře vyhnete nesprávným a nefunkčním adresám.
6 + 2 způsoby, jak vybudovat silnou databázi, jsou pak následující:

Newsletter box

Políčko, do kterého mohou zájemci o newsletter vyplnit svůj e-mail, je oblíbeným způsobem získávání kontaktů. Zdaleka ne vždy je ale udělané tak, aby přitáhlo zájem. Suchá nabídka zasílání novinek dnes ohromí málokoho. Správný newsletter box musí k vyplnění e-mailu opravdu motivovat.
Výměnou za registraci nabídněte třeba 10% slevu na první objednávku nebo dopravu zdarma. Pohrajte si s textací boxu a jeho umístěním – někdy stačí dobře napsat, co zajímavého nabízíte, a newsletter box prostě potáhne. Hlavně potom zásadně dodržujte sliby a posílejte lidem jen a pouze úžasné e-maily, které budou dostávat i číst s nadšením.

Nejlepší obsah? Jen za e-mail

Pokud máte nějaký speciálně zajímavý obsahový materiál, můžete některou jeho část „zamknout“. Tento způsob se využívá na závěrečnou část výjimečně důležitého článku nebo nějakou sekci blogu, která návštěvníkovi nedá spát.
Návštěvník zamčenou část odemkne zadáním svého e-mailu. K tomuto způsobu je ale nutné přistupovat velmi citlivě. Zamčený obsah musí opravdu stát za to, protože takové zamykání často pro lidi není dvakrát příjemné.

Bonus za e-mail

Způsob nabídnutí něčeho navíc za e-mail je naopak velmi populární. Od předchozího bodu se liší tím, že návštěvníky nijak neomezuje. Bonusem jim nic neskrýváte. Naopak nabízíte něco navíc, což je pro každého podstatně příjemnější.
Oblíbenými bonusovými obsahy bývají e-booky, infografiky nebo praktické pracovní nástroje a další hodnotné materiály. Pokud zájemci přinesou nějaký užitek, svůj e-mail vám za ně zanechá bez dlouhého přemýšlení.

Sběr kontaktů na zákazníky

Lidé, kteří u vás nakoupí, o vaše služby evidentně mají nějaký zájem. Byla by škoda nechat je na vás jen tak zapomenout. Jejich e-maily do své databáze zařazujte z objednávek nebo vyplněných poptávkových formulářů a ideálně také z offline návštěv na prodejně. To se dá řešit třeba nabídnutím speciální slevy nebo věrnostní kartičky.
Pokud nad ručním zadáváním zákazníků do databáze nechcete strávit celou věčnost, přijde vám vhod automatické zařazování kontaktů přes API. Třeba náš SmartEmailing tohle umí.

Využití sociálních sítí

Sociální sítě lidé používají hlavně k zábavě a odreagování, ale pokud jim opravdu kápnete do noty, rádi pro své dobro udělají něco navíc. Hlavně na Facebooku a Instagramu se nabízí vést kampaň nebo placenou reklamu pro sběr kontaktů pomocí Leads Ads. Konkrétní sociální síť ale záleží hlavně na vašem zaměření – pokud své zákazníky dobře znáte, asi sami víte, kam si nejraději chodí odpočinout.

Soutěž

Lidé jsou odjakživa soutěživí a jen tak s tím asi nepřestanou. Hodnotné ceny, dárkové poukazy nebo výhry ve formě lákavé slevy na nákup jsou asi nejčastější nabídky, na které se těžko říká „ne“. Má to ale jednu podmínku – ať se soutěží jakkoliv a o cokoliv, vždy vám na sebe budou muset zanechat svůj e-mailový kontakt.
Soutěž je velmi jednoduchá a efektivní. Stačí jen jeden formulář vložený na stránky (ve SmartEmailingu si vlastní webový formulář snadno vytvoříte) a e-maily se sbírají samy.

NEpoužívejte pochybné databáze

První věc ze seznamu, kterou rozhodně nikdy nedělat – nepoužívejte databáze pochybné kvality. Žádné balíčky kontaktů volně ke stažení, žádné nakupování databází. Své e-maily posílejte jen lidem, kteří o ně projevili zájem a dali vám k tomu souhlas nebo zadáním e-mailu něco získali.
S nakoupenou databází si vztah se zákazníkem opravdu nevybudujete. Falešné nebo podvodně získané adresy jsou cestou do spamu, ne ke zvýšené oblibě u zákazníků.

NEsbírejte e-maily po internetu

Na síti není velký problém dostat se například do veřejné databáze finančních poradců. I když najdete na internetu výzvu „ozvěte se mi“ a nad ní e-mail, neznamená to, že v ní majitel e-mailové schránky chce nacházet zrovna vaše zprávy.
Pokud sám a dobrovolně nezanechal e-mail přímo ve vašem formuláři k tomu určenému, pak o obchodní nabídky, hromadné e-maily ani newslettery (alespoň zatím) nemá nejmenší zájem. Proto mu je nezasílejte. Stejně jako předchozí bod nemá takový způsob nic společného ani s budováním vztahu. A krom toho je ve světle přicházejícího nařízení GDPR velkým hazardem. Náhodným sbíráním kontaktů si každý jen zbytečně koleduje o pořádný právní problém.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 2MB (0.78% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.