JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

7 osvědčených tipů, jak budovat e-mailovou databázi

Kvalitní, dlouhodobě budovaná databáze je základem účinného e-mail marketingu. Přestože se výsledky nemusí dostavit hned, trpělivost se v případě dobrého obsahu vyplatí. To se nedá říct o rychlých řešeních – třeba zakoupení seznamu e-mailových adres lidí, kteří pak uskuteční jen minimum konverzních akcí a spíš se vám z newsletteru odhlásí – hned potom, co vaši poštu označí za spam.

Co vám tedy pro budování užitečné databáze doporučujeme?

Vytvořte něco hodnotného

Uspořádejte webinář, napište e-book. Vytvořte šablonu nebo jiný přínosný materiál. Jděte na to chytře. Pouhá jednorázová sleva na zboží může databázi naplnit neaktivními „spam e-maily”. Vhodnější je, pokud služba vede zákazníka k tomu, aby si v e-shopu přes uvedený účet i nadále objednával zboží.

Vhodně to nabídněte

Vyskakovací okna s odměnou nebo call to action na konci textu stále fungují. Dnes se ale vyplatí cílit konkrétněji podle tématu článku. Některé dynamické nástroje umí nabídnout akci podle preferencí zákazníka.

Využívejte různé kanály

Publikujte články na blogu (na vlastním i jako hosté na cizích), videa na YouTube i posty na Facebooku. Všude si žádejte o kontakt.

Zachovejte si kvalitu

Užitečný, přínosný či jinak zajímavý obsah nejen, že sníží riziko odhlášení z newsletteru, ale přináší také vyšší konverze. To úplně nejlepší navíc původní adresáti rádi přepošlou nebo nasdílejí ostatním. Maily, které pobaví nebo poučí, by měly ideálně mírně převažovat nad těmi prodejními.

Nedržte se jen onlinu

Uspořádejte offline konferenci, nechte si e-maily vyplnit do tištěných formulářů. I tady ale pamatujte na dostatečnou motivaci k uvedení kontaktu.

Vyhodnocujte a čistěte

Testujte používané nástroje a zkoušejte metody, které vám nejvíc fungují. Vyvíjejte nové bonusy, buďte originální. Výsledky analyzujte pravidelně a nebojte se databázi čas od času vyčistit. Ale pozor, i dlouhodobě neaktivní kontakty se k vám časem mohou vrátit.

Sledujte vývoj

Svět online marketingu jde neustále dopředu. Co vám funguje dnes, nemusí být za rok pravda. Napsali jste dlouhý článek? Řekněte si o e-mail v jeho polovině a odměnou zašlete celý text v rámci e-booku, který si zákazník o to raději pročte později.

Takových triků k efektivnímu budování databáze existuje ale mnohem více.

Chcete poznat další horké tipy?

Právě budování databáze bude jedno z témat Email Marketing Online Summitu 2017. Chcete-li se o problematice dozvědět více, zaregistrujte se zdarma a během pěti květnových večerů k tomu budete mít z pohodlí domova ideální možnost.

EMOS_2017_CTA_blog

Čerpat nejčerstvější informace o budování databáze budete od následujících spíkrů:

  • Josef Řezníček – zakladatel Včeliště, uznávané marketingové agentury specializující se na kvalitní obsah.
  • Katka Fišerová – specialistka na e-mail marketing, jako manažerka a marketérka ze SmartEmailingu stojí také za EMOS 2017.
  • Tomáš Mužík – marketingový expert na sociální sítě, tvůrce SocialSprinters a spoluzakladatel agentury Studio x51, které na blog přispívá články o kvalitě obsahu na Facebooku.
  • Pavel Pola – v digitální agentuře Etnetera Activate je odborníkem na kvalitní e-mailing provázaný s UX a analýzami.
  • Petr Cikán – řídí oddělení e-mailingu v Acomware, specializované konzultační společnosti pro e-commerce s čtrnáctiletou historií.

EMOS 2017

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *