Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

7 tipů, jak budovat e-mailovou databázi

Kvalitní, dlouhodobě budovaná databáze je základem účinného e-mail marketingu. Přestože se výsledky nemusí dostavit hned, trpělivost se v případě dobrého obsahu vyplatí. To se nedá říct o rychlých řešeních – třeba zakoupení seznamu e-mailových adres lidí, kteří pak uskuteční jen minimum konverzních akcí a spíš se vám z newsletteru odhlásí – hned potom, co vaši poštu označí za spam.

Co vám tedy pro budování užitečné databáze doporučujeme?

Vytvořte něco hodnotného

Uspořádejte webinář, napište e-book. Vytvořte šablonu nebo jiný přínosný materiál. Jděte na to chytře. Pouhá jednorázová sleva na zboží může databázi naplnit neaktivními „spam e-maily”. Vhodnější je, pokud služba vede zákazníka k tomu, aby si v e-shopu přes uvedený účet i nadále objednával zboží.

Vhodně to nabídněte

Vyskakovací okna s odměnou nebo call to action na konci textu stále fungují. Dnes se ale vyplatí cílit konkrétněji podle tématu článku. Některé dynamické nástroje umí nabídnout akci podle preferencí zákazníka.

Využívejte různé kanály

Publikujte články na blogu (na vlastním i jako hosté na cizích), videa na YouTube i posty na Facebooku. Všude si žádejte o kontakt.

Zachovejte si kvalitu

Užitečný, přínosný či jinak zajímavý obsah nejen, že sníží riziko odhlášení z newsletteru, ale přináší také vyšší konverze. To úplně nejlepší navíc původní adresáti rádi přepošlou nebo nasdílejí ostatním. Maily, které pobaví nebo poučí, by měly ideálně mírně převažovat nad těmi prodejními.

Nedržte se jen onlinu

Uspořádejte offline konferenci, nechte si e-maily vyplnit do tištěných formulářů. I tady ale pamatujte na dostatečnou motivaci k uvedení kontaktu.

Vyhodnocujte a čistěte

Testujte používané nástroje a zkoušejte metody, které vám nejvíc fungují. Vyvíjejte nové bonusy, buďte originální. Výsledky analyzujte pravidelně a nebojte se databázi čas od času vyčistit. Ale pozor, i dlouhodobě neaktivní kontakty se k vám časem mohou vrátit.

Sledujte vývoj

Svět online marketingu jde neustále dopředu. Co vám funguje dnes, nemusí být za rok pravda. Napsali jste dlouhý článek? Řekněte si o e-mail v jeho polovině a odměnou zašlete celý text v rámci e-booku, který si zákazník o to raději pročte později.

Takových triků k efektivnímu budování databáze existuje ale mnohem více.

Chcete poznat další horké tipy?

Právě budování databáze bylo jedno z témat Email Marketing Online Summitu 2017. Chcete-li se o problematice dozvědět více, stáhněte si záznam a budete k tomu mít z pohodlí domova ideální možnost.

Koupit záznam EMOS 2017.

Čerpat nejčerstvější informace o budování databáze budete od následujících spíkrů:

  • Josef Řezníček – zakladatel Včeliště, uznávané marketingové agentury specializující se na kvalitní obsah.
  • Katka Fišerová – specialistka na e-mail marketing, jako manažerka a marketérka ze SmartEmailingu stojí také za EMOS 2017.
  • Tomáš Mužík – marketingový expert na sociální sítě, tvůrce SocialSprinters a spoluzakladatel agentury Studio x51, které na blog přispívá články o kvalitě obsahu na Facebooku.
  • Pavel Pola – v digitální agentuře Etnetera Activate je odborníkem na kvalitní e-mailing provázaný s UX a analýzami.
  • Petr Cikán – řídí oddělení e-mailingu v Acomware, specializované konzultační společnosti pro e-commerce s čtrnáctiletou historií.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 6MB (2.34% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.