JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

8 oblastí pro úspěšný e-mail

Dneska se podíváme na to, jak vytvořit efektivní e-mail, který bude prodávat a díky kterému si vás lidé zamilují. Na úvod bych chtěla říct, že žádný učený z nebe nespadl. Patrně i vy napíšete desítky e-mailů, než přijdete na to, po čem vaši zákazníci skutečně touží, a zároveň na to, jakou formou jim to dokážete nejlépe předat.

Abych vaši cestu objevování malinko zkrátila, představím vám 8 oblastí, na které byste se měli zaměřit. Postupně se podíváme na všechny. Jsou to:

  1. Kvalitní a relevantní obsah
  2. Personalizace
  3. One thing
  4. Jednoduchost a jasnost – máte 5 vteřin
  5. Call to action
  6. Obrázky // text
  7. Emoce
  8. Správné míry // rozložení e-mailu

Pojďme rovnou k věci. Základem úspěchu na internetu, ale také v jakékoli komunikaci je:

Kvalitní a relevantní obsah

Dokážete si představit běžnou komunikaci, kdy se zeptáte např. v restauraci – jaké jídlo vám z nabídky doporučí, a místo odpovědi s doporučením na lahůdku se dočkáte třeba předpovědi počasí? Šílené, že? A přesně takto mnohé firmy komunikují. Buďte relevantní. Posílejte v kampani to, co jste slíbili. Pokud vaším magnetem byl „e-book, jak vybrat ledničku“, neposílejte mi nabídku šicích strojů. My jsme vám slíbili články z e-mail marketingu, nebudu vám proto posílat např. PPC trendy… ačkoli by vás také mohly zajímat. A to je možná ono vodítko, které vede na scestí. Mnoho firem si říká: „Hmm, to by je ale taky mohlo zajímat… a tohle taky a tohle… a pak máme ještě na skladě tuhle skvělou věc…“ NE.

„Držte se toho, co jste slíbili, a poskytněte to v nejvyšší možné kvalitě.“

Nezapomeňte prosím také na to, že se obsahem kampaně snažíme zákazníkovi vždy pomoci – předat mu nějakou hodnotu.

Personalizace

Přizpůsobte obsah své kampaně maximálně každému odběrateli.

Využijte oslovení jménem.

Segmentujte své kampaně:

  • Je to muž, nebo žena?
  • Ještě u vás nenakoupil, nebo nakupuje opakovaně?

Vaším cílem je dosáhnout pocitu výjimečnosti a komunikace one to one.

„Prosím, buďte osobní a dejte si na tom záležet.“

One thing

Kolik zajíců chytíte, když budete honit dva současně? Ano, žádného. Toto přísloví už jste možná tisíckrát slyšeli, ale moje e-mailová schránka je pořád plná e-mailů ne s dvěma, ale klidně i s deseti zajíci. Ujasněte si prosím před tvorbou jakékoli kampaně, jaký je váš jeden záměr. Jeden cíl. Jedna věc, kterou má kampaň naplnit. Neodkazujte na tisíc různých míst na vašem webu. Držte se svého záměru. Pokud budete věnovat všechny kampaně vždy jedinému záměru, vzroste jejich open rate i konverzní poměr. Lidé se naučí, co od vás mohou čekat.

One thing lze praktikovat i u e-shopů. Stačí promyslet téma kampaně a držet se jej. (Např. máte v sortimentu nové bavlněné povlečení od nového výrobce. Věnujte mu celý e-mail. Zařaďte do něj tipy, jak pečovat o bavlněné povlečení, a představte výhody bavlněného povlečení. Z produktů vyberte jeden – ten TOP, a věnujte mu horní část kampaně. Doplnit jej můžete o další produkty tohoto výrobce. Jen prosím, ne víc než 10 😀 :D. Pořád platí, méně bude více.

Jaká je one thing vaší příští kampaně?

Jednoduchost a jasnost

Jasnost sdělení úzce souvisí s one thing vaší kampaně. Je z vašeho e-mailu jasné, co chcete říct? Je jasné, co chcete, aby uživatel udělal?

Call to action (Výzva k akci)

Umístění správného call to action zvyšuje konverzní poměr e-mailu o několik desítek procent. Jak má správné call to action vypadat? Mělo by říkat: CO, PROČ a KDY mám udělat. 

Co = Co mám udělat?  (Objednejte, přečtěte si, přidejte se…)
Proč = Co z toho budu mít – vysvětlení přínosu.
Kdy = Ideálně včera :), dobře, budu vážná – ideálně dnes.

Samozřejmě že všechny tyto věci nemusejí být součástí výzvy k akci s proklikem, ale měly by jí být co možná nejblíže.

Další magií call to action je využití tlačítek. Čím výraznější je, tím lépe. Nebojte se použít v kampani jedno výrazné tlačítko a další dva doplňující textové odkazy vedoucí na to samé.

(Pozor, nezapomeňte si zkontrolovat odkazy v e-mailu. 🙂 Call to action bez odkazu je velmi častou chybou z nepozornosti. I já vím, o čem mluvím. 🙂

Obrázky, nebo text?

Velmi častá otázka, na kterou neexistuje jednostranná odpověď. Obrázky mají své kouzlo a výhody. Umí budit emoce a tím více prodávat. Ne každý si je však umí stáhnout. Osobně se přikláním ke kombinaci obojího. Na druhou stranu – sama posílám kampaně co nejvíce textové. Čím více textové jsou, tím více připomínají individuální e-mail.

Střídejte je a testujte. 🙂

Emoce

Radost – láska – zájem – soucit – touha být jiný/stejný…  Za vším, co ovlivňuje naše rozhodování, je vždy touha po štěstí. To, co prodává, jsou emoce. Radost je jedním z nejpřirozenějších nákupních spouštěčů. Pod vlivem štěstí tolik nepřemýšlíme, spíše se pouštíme do spontánních rozhodnutí. Uvědomte si sílu emocí. Jak se asi lidé cítí při čtení vaší kampaně? Když se nad ní zamyslíte pod filtrem emocí – cítíte z ní zájem? Nebo cítíte to samé, jako když se podíváte na letáky ve schránce?

Nejlépe dostanete emoce do kampaně pomocí obrázků (nemyslím fotografie produktů) a vyprávěním příběhů.

Rozložení e-mailu // správné míry

90-60-90? No tak trošku jinak.
Maximální doporučená šířka pro e-mailové kampaně se uvádí 600 pixelů, ale… Stále více e-mailů je otevíráno na tabletech a především na mobilních telefonech. Důležitá pro vás proto nemůže být maximální šířka, ale responsibilita vaší kampaně! Podívali jste se někdy na svůj newsletter na mobilním telefonu?

To nejdůležitější v každé kampani patří na začátek – do nadpisu či do hlavního obrázku.

responsibilita-kampane

 

Jak vytvořit krásnou kampaň se SmartEditorem?

Právě jsme prošli 8 oblastí, na které je třeba dávat si pozor. Minimálně poslední oblast responzivity za vás může vyřešit náš SmartEditor. V následujícím videu se můžete podívat, jak snadno s ním dokážete vytvořit vlastní efektivní a pěknou kampaň, a to bez kodéra a grafika.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *