Aby e-mail marketing co nejlépe fungoval, je důležité cílit ve správnou dobu na správné příjemce. Ruční rozesílání bez dobrého nástroje je náročné na čas i koordinaci, přitom účinnost zdaleka nemusí být taková, jaká se potenciálně v e-mailingu skrývá. Mnohem vhodnějším řešením je automatizace.
Automatizace umožňuje vytvářet kampaně a ty potom směřovat adresátům podle jejich preferencí. Systém automaticky sbírá informace o zákazníkovi a podle toho pak směřuje další vývoj. Vy pouze investujete čas do počátečních nastavení.
Autorespondery udělají práci za vás
Jen těžko budete hlídat každou akci zákazníka, na kterou je vhodné zareagovat. Přesně to za vás udělají autorespondery neboli automatické e-maily.
Autorespondery zareagují nejen na nákup nebo přihlášení k odběru newsletteru. Jejich odesílání můžete nastavit zákazníkovi, který se zajímá o nějakou konkrétní oblast vašeho podnikání – otevírá specifická e-mailová sdělení, kliknutím projeví zájem o určitý segment na webu.
Automatické e-maily reagují na zákazníkovo chování, nebo si prostě jen pamatují údaje, které o sobě kdysi dávno vyplnil při registraci. Stojí tak třeba za přáním k svátku nebo narozeninám, které vám posílá vaše banka.
4 tipy na kampaně
Uvítací kampaň
Kampaň, která se rozběhne po registraci. Měla by zákazníka naladit a nalákat k dalšímu odběru, ale také zachytit jeho preference a podle toho mu pak přizpůsobit další rozesílku.
Provádění nákupním cyklem
Právě získané informace o zákazníkovi pomohou prodat zboží, o které se zajímá. Od úvodního naladění, přes pravidelné informace až po konečný nákup. Taková kampaň se uplatní hlavně v případě dlouhodobých nákupů – třeba když kupujete nemovitost nebo auto.
Vzdělávací kampaně
Pokud si zákazník neuvědomí svoje potřeby, nejspíš u vás nenakoupí. Proto ho vzdělávejte ve vašem oboru a vytvořte mu pocit nedostatku. Prodáváte mlýnky na kávu? Udělejte z adresáta odborníka na kávové nápoje!
Člověk, který vyjmenuje víc než dvacet jihoamerických plantáží, prostě kávomlýnek doma mít musí.
Záchrana zákazníka
Nejspíš se vám to stalo také. Už jste malém koupili tu hezkou barevnou věc, co jste nedávno zahlédli v kuchyni u známého, ale pak vám do toho něco přišlo. E-mail, který vám nákup vašich nových nůžek na pažitku připomněl, je také prací automatizovaného e-mailingu.
Chcete se o automatizaci dozvědět víc?
Automatické e-maily představují ideální nástroj, kterým si zjednodušíte podnikání a začnete generovat zisk. Mnohem více se o nich dozvíte na záznamu z Email Marketing Online Summitu 2017.
O automatizaci i příbuzných tématech na webináři odborně přednášel Petr Cikán, který řídí oddělení e-mailingu v Acomware, konzultační společnosti specializované na e-commerce.
