Naučte se ovládat SmartEmailing z pohodlí domova  - oblíbené školení je nyní ONLINE - jen za 250 Kč. 

E-mail marketing v začátcích podnikání

Začínáte s podnikáním? Velkým podnikatelem se může stát v podstatě kdokoli. Pro zahájení něčeho, co by se mohlo stát velkým úspěchem, nepotřebujete nutně vysokoškolský titul, spoustu peněz v bance ani obchodní zkušenosti. Potřebujete však nápad, odvahu, obchodního ducha a hlavně dobrou strategii, aby se váš záměr naplnil. K tomu může ze začátku významně pomoci e-mail marketing

Promyšlené plánování může vaší začínající firmě poskytnout významnou konkurenční výhodu. Zahrnuje přijetí různých strategií, k nimž patří i marketingová komunikace. V začátcích však pravděpodobně nebudete moct investovat do marketingu statisíce. Proto je vhodné zaměřit se na e-mail marketingPatří mezi levnější a zároveň nejúčinnější formy marketingu. A správně nastavená komunikace vede k získávání zákazníků, k budování vztahu mezi firmou a již získanými klienty a v neposlední řadě také k prodejům.

4 lekce e-mail marketingu pro začínající firmy:

  1. Seznam e-mailových kontaktů je prioritou
  2. Na správném obsahu záleží
  3. Automatizace e-mailů může vaší značce pomoci
  4. Personalizace osloví vaše publikum

E-mailová databáze 

Budování databáze na začátku podnikání není úplně jednoduché, ale mít seznamu kontaktů, které mají skutečný zájem o vaši firmu, se vyplatí. Platí zde pravidlo kvalita > kvantita. Můžete na ní pracovat několika způsoby. Za prvé do své databáze zahrňte všechny své první klienty a obchodní partnery. A jak získat nové kontakty? Pomůže vám například vhodně zakompovaný webový formulář na vašich webových stránkách. Variantou jsou také pop-up okna

příklad webového formuláře TIP: Za každých okolností se vyhněte nákupů e-mailových adres od třetích stran. Lidé, kteří vás neznají, nemají zájem o to, co prodáváte.

Zároveň vždy umožněte odhlášení z odběru, aby každý, kdo o vaše sdělení již nemá zájem, mohl tiše a pohodlně odejít. 

Tvorba zajímavého obsahu

U začínající firmy je důležité, aby vaše e-maily udělaly dobrý dojem na zákazníky, kteří se s vaší značkou seznamují. Věnujte zvláštní pozornost pravopisu a gramatice a zároveň si řekněte, jaký chcete vašimi e-maily udat tón komunikace. Vždy záleží, v jaké oblasti se chystáte podnikat, ale u menších podniků bývá vhodný přátelštější a příjemnější tón. Nechte ve vašich e-mailech zazářit osobnost vaší firmy. Čtenářům to nastíní příjemný pocit z toho, kdo jste. V ideálním případě poskytněte odběratelům vašich e-mailů přidanou hodnotu. Ať už slevový kupón pro první nákup, dopravu zdarma jako poděkování za přihlášení do e-mailingu nebo jenom zajímavé a užitečné informace. Čtenář od vás poté rád otevře i další e-mail. Zajímavý obsah a přidaná hodnota je tedy mnohem důležitější než četnost e-mailů.

 TIP: Dávejte si pozor, aby vaše e-maily neskončily ve spamu. Zasílejte e-maily pouze lidem, kteří o vaše emaily stojí a rádi je čtou. 

Automatizace

Existují určité e-maily, u kterých počítáme, že je dostaneme. Typickým příkladem je potvrzení objednávky, informace o odeslání zboží nebo elektronická účtenka. Nazýváme je transakční e-maily.

Proto vytvořte e-maily tak, aby vyhovovaly potřebám vašich zákazníků. Automaticky můžete odesílat také uvítací e-maily. Jak lépe nastavit tón komunikace než skrze uvítací e-mail? Je to perfektní příležitost k odlišení vaší značky a personalizaci produktu. 

Dalším typickým příkladem jsou e-maily vybízející k opakování objednávky. Jsou ukázkou proaktivní e-mailové strategie, kdy e-mail vašemu zákazníkovi poskytne pohodlnou cestu k pokračování v nákupu.

Posledním příkladem je opuštěný košík. Opět se jedná o výhodnou a efektivní způsob, který s velkou pravděpodobností povede ke konverzi. Velké množství zákazníků odejdou z košíku před dokončením objednávky, to ale neznamená, že nechtějí nakoupit. Proto upomínací e-mail na opuštěný košík může být velmi úspěšný. 

Personalizace

Personalizace každého e-mailu každému zákazníkovi zcela na míru je nereálné, obzvláště, když jde o začínající firmy. I přesto ale můžete uzpůsobit své sdělení jednotlivým zákazníkům skrze A/B testování, cílení a segmentaci

Ve chvíli, kdy zasíláte své nabídky a služby skrz e-maily, možná chcete zkusit experimentovat s obsahem a grafikou. Ale co když se tento nový postup neosvědčí? Naštěstí se v takovou chvíli můžete spolehnout na data. A/B testování je skvělý způsob, jak otestovat nové metody při zachování tradiční strategie a najít to, co funguje nejlépe. A/B testovat můžete prakticky cokoli. 

Zatímco A/B testování je skvělý způsob sběru dat z vašich kampaní, předcházet by mu měla vhodná segmentace. Segmentace je prvním krokem osobního přístupu. Dělí kontakty podle určitých kritérií na více skupin, se kterými se pak mnohem lépe pracuje. Jedná se například o pohlaví, věk nebo bydliště. Je možné pracovat i s pokročilou segmentací, která reaguje na předchozí objednávky zákazníka. Dá se na ně lépe cílit nabídkou i samotným obsahem e-mailů, čímž se opět zvyšuje konverzní potenciál.

segmentace

Velmi výhodnou a doposud opomíjenou službou je nabídka komplementárních výrobků nebo nastavení e-mailů pro případ opakované spotřeby. 

Například po nákupu tiskárny je vhodné poslat za několik měsíců e-mail s nabídkou tonerů pro daný typ. Dat mají obchodníci k dispozici velké množství. Záleží jen, jak přistoupí k jejich zpracování a jak s nimi budou v rámci e-mailingu pracovat. 

Závěrem

E-mail je skvělý způsob, jak zrychlit růst vaší společnosti a zvýšit výnosy. Sběr kontaktů, tvorba obsahu, personalizace i automatizace si sice budou vyžadovat vaši péči, ale výsledky brzy uvidíte. 

Chcete začít e-mail marketingem? Neváhejte se nám ozvat.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 21 140 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů