Pokud s e-mail marketingem právě začínáte, může se vám hodit tento stručný 5-ti krokový postup, jak e-mailing a hromadné rozesílání e-mailů nastartovat ve firmě ještě dnes:
1. Vložte registrační fomuláře na vaše stránky
Registrační formuláře jsou tím nejlepším způsobem jak získávat ty správné a cílené kontakty do vaší databáze. Registrační formuláře pro odběr newsletteru nebo hodnotných informací by na vaší stránce neměly chybět.
Experimentujte, nabídněte lidem odměnu, pokud se u vás registrují. Takto získané kontakty jsou relevantní a mají hodnotu.
Nikdy nepoužívejte databázi, kterou vám někdo dal nebo „někde“ získal. Z takové databáze budete mít jen malý užitek, e-mailing s ní efektivní nebude.
Tip: Také by vás mohly zajímat články proč dělat ve firmě e-mail marketing, jak připravit newsletter, jaký je rozdíl mezi direct e-mailem a direct mailem, jak na firemní e-mailing nebo jak zabezpečit hromadné rozesílání e-mailů bez posílání spamu.
2. Importujte vaše stávající kontakty
Firemní hodnotou je také databáze kontaktů. Využijte kontakty na zákazníky, minulé zákazníky, potenciální zákazníky, partnery a dodavatele nebo jinak historicky získané, ale relevatní kontakty k vašemu podnikání. Také všechny tyto kontakty použijte pro váš e-mailing seznam pro obesílání.
3. Vytvořte šablonu pro vaše e-maily
Nezačínejte bez pořádné šablony. Je to vaše vizitka a ta vás může provázet po dlouhé měsíce nebo i léta. Dejte si záležet na tom, aby měla styl, byla účelná a výrazná.
Nejlépe je nechat si šablonu také optimalizovat pro správné zobrazení v jednotlivých poštovních prohlížečích a účtech. Budete tak mít jistotu, že vaše e-mailu budou vždy správně zobrazeny.
4. Rozhodněte, co pošlete
Obsah vašich e-mailů bude mít klíčový význam na to, zda budou vaše e-mailing kampaně úspěšné nebo ne. Chcete přece, aby si příjemce otevřel i váš další mailing, je to tak? Proto, by měl být obsah vždy relevantní k tématu vašeho podnikání, předmět e-mailu by měl výstižně popsat obsah e-mailu a vaše zpráva by měla vést čtenáře k dalšímu kroku. Přečtení článku nebo přímo k objednávce.
5. E-mailujte systematicky
Pokud se jednou rozhodnete pro e-mail marketing a komunikaci se zákazníky pomocí e-mailu, držte se plánu a buďte konzistentní. Pro e-mailing používejte stejnou šablonu, pokuste se dodržet periodu odesílání (pokud jednou vynecháte z nedostatku kvalitního obsahu, je to lepší než odeslat e-mail bez hodnoty) a také den a dobu odesílání.
Vyzkoušejte e-mailing systém SmartEmailing ještě dnes zdarma.
Tip: Také by vás mohly zajímat články proč dělat ve firmě e-mail marketing, jak připravit newsletter, jaký je rozdíl mezi direct e-mailem a direct mailem, jak na firemní e-mailing nebo jak zabezpečit hromadné rozesílání e-mailů bez posílání spamu.