JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Jak si říkat o kontakt a budovat databázi

Začněme trošku obecně, a to odovědí na otázku, proč si vlastně o  kontakty říkat. Většina potenciálních zákazníků, se kterými se setkáte s vámi přichází do kontaktu V MOMENT, KDY JEŠTĚ NENÍ PŘIPRAVENO NAKOUPIT. Rozhlíží se, mapuje nabídky. Možná hledá něco konkrétního – pokud u vás najde přesně to, co hledá, za skvělou cenu, se servisem a se včím, co očekává – patrně rovnou nakoupí a kontakt získáte. To je ale zhruba 1 % návštěvnosti vašich webových stránek či eshopu. Zbylých 99 %. Odejde. Pokud ale získáte na tyto potenciální zákazníky kontakt, máte možnost pracovat s nimi a dovést je k momentu, kdy NA NÁKUP PŘIPRAVENI BUDOU.

67 % těchto návštěvníků, kteří nenakoupili hned, je schopno nakoupit do roka. To je slušné, nemyslíte?

A proč si tedy některé firmy o kontakty neříkají?

Je to prosté. Nevěří, že mají, co nabídnout. Nikdo je neučil, JAK PRODÁVAT BEZ TOHO, ABY PŘÍMO PRODÁVALI. Neumí to. Něvědí jak. A co vy? Víte, co nabídnout za kontakt? Přece nemůžete na web napsat rovnou: „Dejte mi email, potřebuji vám psát tak dlouho, než nenakoupíte.“ 😀 To by asi nefungovalo.

POMÁHEJTE, PAK PRODÁVEJTE. To je ten klíč. To je to jediné tajemství. Nabídněte výměnou za kontakt  informace, které potřebují. Nabídněte odpovědi na otázky, které vaši zákazníci nejčastěji řeší (např. jak se nespálit při výběru sekačky, jak pečovat o povlečení, aby mělo 2x větší životnost, apod.)  Možná si to ani vy neuvědomujete, ale jste expertem ve svém oboru. VÍTE VÍC NEŽ VAŠI ZÁKAZNÍCI.

Jak si nejlépe o kontakt říkat?

  • Aby o tom věděli.
    Ano, aby o tom věděli. Malé okénko pro odběr novinek v patičce webu nestačí. Letáček položený na pultu vašeho obchodu nestačí. Vyzkoušejte moderní formy! Co třeba Pop-up formulář? Jak jednoduše můžete sbírat kontakty se SmartEmailingem si ukážeme ve videu na konci tohoto článku.

    Ukázka pop-up formuláře na webu www.ziskamdobroupraci.cz

    Ukázka pop-up formuláře na webu www.ziskamdobroupraci.cz

     

  • Aby nemohli odolat.
    Ano. „Odběr newsletteru“ není zrovna sexy název motivující k akci. Pohrajte si s texty.  Aby nemohli odolat, potřebujete nabídnout obsah, který potřebují, formou, kterou nepřehlédnou.

    Ukázka pop-up formuláře na eshopu www.bellarose.cz

    Ukázka pop-up formuláře na eshopu www.bellarose.cz

5 + 5 tipů na sběr kontaktů

V této chvíli pro vás připravujeme speciální ebook, kde najdete desítky tipů. Už dnes pro vás mám ale malou ochutnávku v podobě 5+5 tipů (5 online a 5 offline).

ONLINE sběr kontaktů

  1. Online soutěž
  2. Slevový kód na první nákup
  3. Ebook / PDF / video s rychlými tipy pro výběr produktu / jak pečovat o produkt
  4. Dárek zdarma / vzorek / doprava zdarma
  5. Test / anketa

OFFLINE sběr kontaktů

  1. V restauraci – káva zdarma, zákusek zdarma
  2. Na prodejně při nákupu – sleva na aktuální nákup
  3. V restauraci – aktuální menu na email
  4. Veletrhy, akce – vizitky – soutěž slosování o výhru
  5. Registrace do věrnostního programu

Jak jednoduše můžete sbírat kontakty díky SmartEmailingu?

V následujícím videu se můžete podívat na to, jak jednoduše můžete díky webovým formulářům sbírat kontakty přímo ze SmartEmailingu.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. JozefB napsal:

    Katka ďakujem, krátke, jasné, výstižné táto informácia bolo presne to čo som potreboval, robíš dobrú prácu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *