JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Trendy v e-mail marketingu 2016

Kam se ubírají email marketingové trendy je jasné. Již nestačí NĚJAK sbírat emaily, vytvářet NĚJAK kampaně a kontaktům jen NĚCO posílat. Je potřeba více pozornosti, plánování cesty zákazníka i vyjasnění všech variant a alternativ, které mohou na jeho cestě nastat. (Např. již koupil, ale znovu si stáhl ebook – budete mu posílat welcome sérii znovu?) Jednoduše email marketing dnes vyžaduje dobrou a PROMYŠLENOU EMAIL MARKETINGOVOU STRATEGII. Podívejme se proto společně, na co se zaměřit ve vašem emailingu pro rok 2016.

Personalizace 2.0: se zaměřením na content (obsah)

Kvalitní obsah je stále tím nejdůležitějším klíčem. Dokazuje vaši odbornost, pomáhá získávat důvěru a s ní také vztah zkracující cestu od prvního kontaktu k nákupu. Všelijakého obsahu je však na internetu hafo. Kvalitního obsahu již tolik není. Kvalitního obsahu, který je doručen ve správný čas je pak skutečně pomálu.

Předpokládám, že v této chvíli již máte: 

  • vzdělávací sérii emailů
  • vzdělávací články, které pomohou s řešením problémů vašich čtenářů
  • návody k produktům doplněné o vlastní zkušenosti
  • vzdělávací či inspirační videa…

Vaší výzvou pro letošní rok je: DORUČOVAT TY INFORMACE, které zákazník potřebuje VE CHVÍLI, KDY JE opravdu POTŘEBUJE. Předpokládejme, že již dnes využíváte personalizované oslovení a skloňování ve svých emailech. Zkuste se zamyslet, jakým způsobem dokážete personalizovat obsah svých kampaní. Abyste mohli vybírat správný obsah… musíte věnovat patřičnou pozornost další oblasti, a tou je:

Sledování chování zákazníků

Sledování chování zákazníků na webu souvisí s pokročilejší analytikou. V této chvíli se podívejme tedy alespoň na sledování emailového chování vašich zákazníků – na jejich aktivitu a současně na to, v jaké fázi nákupního procesu se zrovna nachází. (Zrovna se o vás dozvěděli, dali vám kontakt výměnou za konkrétní obsah nebo již nakoupili, …?)

Předpokládejme, že už dnes:

  • odesíláte jiné kampaně potenciálním zákazníkům, kteří ještě nenakoupili, a těm, kteří již jsou vašimi zákazníky,
  • poskytujete čas novým kontaktům seznámit se s vámi bez prodejního tlaku pomocí welcome série = dokud nedoběhne, nepřijde kontaktu od vás žádný jiný prodejní email.

Dalším logickým krokem je tedy nastavení automatických kampaní pro ty, kteří vaše emaily přestávají číst. Můžete pro ně připravit speciální nabídku, případně jim zavolat. Tomu jak je poznat a vrátit znovu do hry budeme věnovat samostatný článek příští týden. Těšte se.

Boj se spamem

Nejrůznější opatření serverů a freemailů pro boj se spamem jsou denním chlebem. Ne vždy se tyto zásahy dotknou jen skutečných spammerů, obvykle je pocítí všichni. Jedním z viditelnějších opatření bylo zavedení složky Hromadné od Seznamu v loňském roce. Co konkrétního chystají freemaily pro letošní rok samozřejmě nevíme. Jasné ale je, že boj se SPAMEM a opatření proti němu se stává nejen nezbytným, ale současně také SEXY a aktuálním tématem, a tak se můžeme pravděpodobně těšit na další podobné dárečky.

Co to pro vás znamená? Je to jednoduché. V první řadě neposílat spam. V druhé řadě zaměřit se skutečně na budování vztahu s kontakty. Když budou chtít vaše emaily číst a budou na ně čekat, nezastaví je ani složka Hromadné ani žádné jiné anti-spamové opatření. 🙂
road-sign-464655_1920

Emailing jakou součást marketingového mixu

Pro budování vztahu je třeba uvědomit si, že email marketing je skvělým nástrojem. Není ale samospásný. Pokud nemáte dobrý produkt, komunikace na zákaznické podpoře není v souladu s tím, co slibujete na webu, máte ošklivý či nefunkční web, …  nemůžete čekat zázraky. Největší užitek z emailingu získáte, začnete-li nad ním přemýšlet v rámci celého marketingového mixu.

TIP: Stejně jako emaily můžete použít ke kontaktování zákazníka např. SMS, dopis nebo dárek zaslaný poštou.

Facebook

Posledním tématem, které se společně s email marketingem začíná skloňovat čím dál častěji je Facebook a sociální sítě. Ať už to jsou možnosti využití Facebooku pro získávání leadů či sdílení obsahu mailových kampaní na sociálních sítích. Oběma těmto tématům se pro vás budeme v letošním roce věnovat. Napadá vás již nyní, jak lépe můžete propojit svůj emailing se sociálními sítěmi a naopak? (Napovím vám… jen ikonka v patičce emailu nestačí :).

Věřím, že pro vás byl tento článek s výhledem do roku 2016 přínosný. Těšíme se na vše, co pro vás letos objevíme a vše s vámi budeme sdílet. Email marketingu zdar!

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *