Jakmile se plně ponoříte do světa e-mailingu, po chvíli zjistíte, že je to jeden z nejsilnějších nástrojů marketingu, díky kterému můžete velmi dobře budovat vaši značku. Ovšem poté, co pochopíte jeho principy. Pokud jste ale ještě neměli tu možnost se s e-mailingem potkat tváří v tvář, může vám tento nástroj spíše uškodit, než pomoci s růstem vaší značky, o které se bude mluvit široko daleko.
Pojďme se tedy podívat na nejčastější chyby, které se v e-mail marketingu dělají a které jste nepochybně někdy ve své e-mailové schránce zahlédli, aniž byste o tom možná věděli.
1. Chybí vám osobní styl
Klasický e-mail v korporátním stylu, bez oslovení a špetky personalizace je zaručený návod k tomu, aby váš e-mail zákazník ignoroval a nebo hůř – přesunul ho rovnou do koše. Dejte si záležet a ukažte, že je pro vás výjimečný a že vám na něm opravdu záleží. Vyhněte se oslovením jako „Vážení zákazníci” nebo „Drazí klienti“, tudy ta správná cesta nevede.
Odlište se
Utvořte si svůj vlastní osobní styl, který bude sedět k tónu vaší firmy, tzv. Tone of Voice. Možná se vám to bude zdát poněkud zvláštní, ale představte si, že píšete e-mail svému kamarádovi nebo kolegovi z práce – buďte zábavní, originální, a především nebuďte roboti. Uvidíte, že to vaši obchodní komunikaci posune zcela na novou úroveň a navíc utužíte vztah se svými zákazníky.
Zároveň ale mějte na paměti, že zábavný tón se nehodí pro každou komunikaci. Pokud budete psát například za pojišťovnu nebo školu, vsaďte spíše na serióznější tón.
Pozn. “Tone of Voice” si držte napříč všemi kanály, kterými se prezentujete (sociální sítě, blog, telefon, …), abyste se e-mailem výrazně kreativně neodlišovali.
2. Vytvořili jste složitý design
Jistě vám už někdy do schránky přišel e-mail, který vás odradil už jen svým vzhledem, a vás tak přešla veškerá chuť ho číst. Pokud má váš e-mail příliš složitý design, stane se nepřehledným a zákazník se v něm bohužel zcela ztratí.
Ještě nebezpečnější jsou e-maily tvořené formou obrázku namísto textu. Obrázek se nemusí vůbec zobrazit a vše, co jste chtěli sdělit, je bohužel pryč.
Tip: Pokud si v navrhování e-mailu nejste jistí a netušíte, jak ho poskládat a dotáhnout k dokonalosti, neváhejte se na nás obrátit! Vytvoříme vám šablonu přesně podle vašich představ!


Pár vteřin na to zaujmout
Lidé místo čtení dávají přednost tzv. skenování, kterým si během pár vteřin ověří, zda vašemu e-mailu věnují svůj drahocenný čas a plnou pozornost. Z toho vyplývá, že pokud je e-mail komplikovaný, s mnoha sloupci a obrázky, zákazníka jednoznačně odradí. Vsaďte na starou známou jednoduchost, která nikdy nezklame. A to i v případě všech e-mailových šablon.
3. Vytáhli jste všechna esa z rukávu
Všichni známe přísloví „Čeho je moc, toho je příliš.” Na to samé byste měli myslet i v případě posílání e-mailu. Pokud se do jednoho e-mailu snažíte dát veškerou nabídku produktů, všechny akce, slevy a informace, je to zaručená cesta do pekel (nebo minimálně do koše). V e-mailu jasně vyzdvihněte jednu klíčovou věc, která tvoří celý záměr toho, proč píšete. Zároveň nikdy nedávejte do vašeho e-mailu více odkazů na odlišné věci. I tady se zaměřte vždy na to nejdůležitější sdělení, kterému chcete věnovat pozornost.
Je to jako se zajíci. Pokud honíte tři zajíce, nejspíš nechytnete ani jednoho. A tak se soustřeďte na to, co v daném e-mailingu a daném newsletteru je pro vás to nejpodstatnější.
Ideální e-mail v bodech:
- Držte „tone of voice“ vaší firmy a e-maily co nejvíce personalizujte – odlište se.
- Vsaďte na jednoduchost designu a pamatujte, že zákazník nejdřív e-mail skenuje, a až pak případně čte.
- Buďte struční a nezahlcujte zákazníka přebytečnými informacemi. Držte se jedné klíčové věci, kterou mu chcete sdělit, a to i v případě odkazů.