Netradiční teambuilding

Je to už pár měsíců, co jsem se setkala poprvé na schůzce s Adrou. Adra je nezisková organizace, která se věnuje podpoře seniorů. Naše setkání bylo nejen o SmartEmailingu. Zajímala jsem se o všechno, co dělají a čím se zabývají.

Když dámy z Adry začaly povídat o možnosti teambuildingu se seniory, zbystřila jsem. V hlavě se mně zrodil nápad, že v našem týmu nebo firmě se určitě najde několik dobrovolníků, kteří by se akce zúčastnili. Od původní myšlenky do první realizace uběhlo pár měsíců, ale dnes už máme za sebou dvě společné akce. A nebyly to vůbec obyčejné akce.

Dnes bych vám ráda tato setkání přiblížila

Budu doufat, že se mi alespoň trošku podaří popsat, jak moc nás obě setkání obohatila.

S Renatou z Adry nám nakonec dala největší smysl úplně obyčejná akce, vzít naše milé seniory, z Domova se zvláštním režimem, na zahrádku na pivo. Z důvodu, že někteří jsou skutečně duševně nemocní, jiní imobilní na invalidním vozíku, někteří potřebují podporu, pomalou chůzi, nás nakonec bylo 12. Tým byl převážně z našeho projektu SmartEmailing a přizvala jsem ještě pár známých.

Na prvním setkání se nakonec pivo neuskutečnilo. Bohužel nevyšlo počasí. Přesto jsme si nakonec společný čas užili.

Když jsem přijela do domova, moje první setkání bylo trošku rozpačité. V jeho společenské místnosti, jídelně na nás čekalo několik seniorů. Někteří byli starší, jiní mladší. Na některých šlo jejich onemocnění vidět víc, na jiných vůbec. Za každým z nich však byl příběh. Příběh maminky, manželky, babičky, účetní, muzikanta, milovnice zvířat nebo cokoli jiného.

Při čekání na zbytek týmu jsem si prohlížela nástěnku. A byla jsem opravdu dojatá. Na jednom velkém papíře na chodbě jsem našla vzpomínky na rok 1968. A najednou jsem viděla, jak čas opravdu letí a nejen to. Četla jsem, že jedna paní byla v té době mladá a zamilovaná. Jiná se zrovna vdala, čekala dítě. Někteří měli při okupaci strach, jiní ji téměř nevnímali.

Ale všichni žili svůj “normální a obyčejný život”, který teď žijeme my, kteří jsme za nimi přišli. A uběhlo jen pár let a najednou potřebují naši podporu, aby si mohli zajít na pivo.

Následující dvě hodiny jsme prožili povídáním, hraním her, spoustou srandy a zábavy. Bylo pro mě neuvěřitelné nejen si s některými povídat a společně vzpomínat na jejich “mládí”, děti, bydlení a práci, ale i sledovat mé milé kolegy. Uviděla jsem je v úplně v jiném světle.

Po prvním setkání se v našem skype vláknu strhla lavina různých komentářů, které svědčily o tom, že tento den byl pro nás všechny výjimečný. Skutečně obohatil nejen náš tým, ale hlavně každého z nás individuálně. Cítili jsme hlubokou vděčnost za naše životy, možnost se nyní o sebe postarat, ale zároveň jsme pochopili, že to tak nemusí být navždy.

Bylo jasné, že se do Domova vydáme znovu. Druhé setkání proběhlo v září. A tentokrát jsme skutečně vyrazili na pivo. Byl krásný den, svítilo sluníčko a cesta vedla kolem výběhu s koňmi, které jsme si s radostí všichni prohlíželi. I zahrádka byla v jejich blízkosti. Při posezení jsme si nakonec i zazpívali lidové písničky, zasmáli se a příjemně se pobavili. Šlo vidět, že vše krásně plyne a zapadá. Že jsme se skutečně dobře sešli. Bylo to velmi netradiční pivo, ale velmi obohacující.

Během tohoto setkání kolegyně vymyslely i dárek, který jsme jim dodatečně za naši firmu poslali. Užitečné pomůcky do kuchyně, ale i skvělé difuzéry na aromaterapii. A domluvilo se další setkání.

Všichni, kteří se zúčastnili, dnes ví, že přínos při dobrovolnictví není jen pro ty, kterým pomáháme, ale zejména pro nás, kteří můžeme pomáhat. Vděčnost, kterou jsme si všichni uvědomili, úsměvy, které jsme dostali, určitě totiž stojí za to.

A s tímto pocitem se těšíme na další příště.

Dáša

 

Dáša Kožinová

Obchodnice, která kromě obchodu a e-mail marketingu miluje své děti a zvířata. Jsou jí blízká i témata z pozitivní psychologie. Ve svém volném čase vede ženské skupiny a pomáhá lidem žít spokojenější život.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 749 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. Ilona napsal:

    Až na ty hrubky, palec nahoru za myšlenku a realizaci akce.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů