Naučte se ovládat SmartEmailing z pohodlí domova  - oblíbené školení je nyní ONLINE - jen za 250 Kč. 

Představujeme Meera design – udržitelná móda v Česku a e-mailing?

Obecně se ve SmartEmailingu snažíme podporovat naše klienty, poznat jejich produkty a pokud se nám líbí, nakupovat zboží u nich. Občas se ale stane, že na to, že daná značka jede na SmartEmailingu, přijdeme až později. A to je taky příběh Meera Design.

Fandím českým návrhářům, mám ráda udržitelnost a v oblečení dávám přednost pohodlí. Na oblečení Meera design jsem narazila v rámci Econea – e-shopu pro každodenní hrdiny, kde ráda nakupuji nejen já, ale vlastně asi většina smártího týmu.

Zamilovala jsem se do střihu trička Inari, které vypadalo nejen pohodlně, ale současně sexy.

(Nejsem si jistá, jestli tehdy Meera vůbec měla vlastní internetový obchod). Dnes najdete Meera eshop jednoduše na platformě Shoptetu – v hezkém čistém designu. Pro komunikaci se zákaznicemi používá Meera SmartEmailing. A víte co? Líbí se mi, jak to holky dělají.

Jednoduše, čistě bez přehnaných marketingových strategií, slev a manipulací. Jsou pro mě ukázkou toho, že e-mail je skvělý nástroj pro komunikaci se zákazníky i v případě, že nejste marketingový guru a naopak máte odvahu být v mailech autentičtí.

Při jedné z návštěv showroomu, jsme proto vyzpovídali Kláru Meeru Stejskalovou a věřím, že pro vás bude inspirací nejen příběh udržitelné módy, ale i přístup k e-mailingu, který sice na první pohled nemusí být ničím výjimečný, ale díky své vytrvalosti a zdravému přístupu velmi funkční.

Je totiž velký rozdíl mailing kritizovat a nikdy s ním nezačít, nebo se do něj jednoduše pustit a využít jej k autentické komunikaci. Zákazníci na druhé straně jsou totiž lidi, stejně jako vy.

Teď už ale zpátky k našemu rozhovoru. Kláro, dobrý den.

Je Meera jenom oblečení?

Firma Meera pod sebou zahrnuje i provoz komunitního centra, které jsme otevírali v dubnu 2019. Dějí se tu různé zajímavé akce včetně cvičení jógy nebo lekcí cvičení pánevního dna, setkání, promítání a podobně. Meera Design jako oblečení funguje čtyři roky a specializuje se výhradně na ženy.

Proč Meera vznikla?

Rozhodla jsem se založit tuto značku, protože jsem fanda do udržitelné módy a myslím si, že je obrovsky důležité, abychom se zajímali nejen o to, co nosíme, ale jaký to má dopad i na okolí a co za každou tou věcí je za příběh. My šijeme z biobavlny, která má ten nejpřísnější certifikát GOTS a šijeme v Čechách v dílně na malém městě. Naší výhodou je, že šijeme na míru. I proto jsme Meera a naše modely si můžete nechat upravit přímo na sebe. Takže i ne úplně konfekční velikosti tady u nás dostanou péči.

Jaké máte heslo ve Vašem podnikání?

Naše heslo je Probuďte v sobě bohyni. Je to i o tom, aby se ženy začaly oblékat žensky a cítily se pohodlně. V tom má biobavlna velkou výhodu. Pokud je materiál nezatížený chemikáliemi, neztrácí funkčnost, nepotíte se v tom tolik, nemusíte ho tolik prát a je vodný i pro alergiky. Látková výměna totiž probíhá samozřejmě i přes kůži.

Meera showroom

Čeho se ráda držíte při kontaktu se zákaznicemi?

Odvíjí se to vlastně od našeho hesla „Probudit bohyni“. Jde o to, že se žena tady u nás nechává opečovávat. Zakládáme si na tom, že přijdete a dostanete od nás občerstvení. V klidu si sednete, prohlídnete si naše produkty a naše dámy se vám věnují. V případě, že by se vám s našimi věcmi cokoli stalo, můžete s tím za námi přijít, dá se to upravit. Vymýšlíme také různé věci, když se oblečení ušpiní nebo rozpáře. Je tam zahrnutý velký servis.

Marketingu se věnujete sama nebo máte v týmu rozdělené role?

Marketing mám nyní na starosti já, spravuji sociální sítě Facebook a Instragram a připravuji také newslettery. Mimo to mám na starosti organizační věci. Objednávání látek, komunikace s dílnou, vytváření celkového programu, co se tu bude dít. Takže mojí rolí je také komunikace s lidmi a sdružování lidí. S prodejem mi pomáhá má kolegyně a módní guru Klárka.

S jakým cílem pořádáte komunitní akce?

Celé jsou v duchu udržitelnosti. Míváme swapy a výprodejové akce, kde je možné se na věci podívat a vyzkoušet. Často se nám stává, že ženy si vyberou on-line něco jiného, než co jim pak sedí. Takže odchází i s jiným kouskem, než si původně vyhlídly. Plánované jsou také Jarmarky pro udržitelné značky. Celkově setkání nejsou prvoplánově o tom, abychom rozšířily povědomí o nás, ale je to takový přirozený dopad toho, kdy se přes sdílení dostaneme k více lidem. Hodně se soustředíme na dny pro ženy. Vypadá to tak, že se přímo u nás v Meeře ženy sejdou a vzájemně mezi sebou sdílíme cokoliv, co máme na srdci.

Jak tedy sbíráte nové kontakty?

Když přijde zákaznice do showroomu, osobně se jí zeptáme, jestli chce od nás dostávat newslettery. Většina z nich chce. U starších kontaktů, kde e-mail nemáme, kolegyně telefonují a ptají se. Potom máme i formulář na webu, kde nám ho můžou návštěvnice dobrovolně zanechat anebo sbíráme kontakty osobně na veletrzích, kde se mohou přihlásit do soutěže. Podmínkou je zanechání e-mailu.

Aktuálně dokončujeme e-book, který chceme nabízet výměnou za kontakt. Ale je to v podstatě na každém kroku, takže chceme něco originálního a hezky napsaného.

Které marketingové kanály využíváte a máte nějaké tipy, co se Vám vyplatilo?

Máme samozřejmě sociální sítě, Facebook, Instagram, ale aby se příspěvky dostaly k co nejvíce lidem, je potřeba je zasponzorovat. Posíláme e-maily, u kterých víme, že je zákaznice opravdu čtou, asi také díky tomu, že se je snažíme dělat zajímavé.

Na Facebooku se nám vyplácí soutěže, které u oblečení hodně fungují. Princip byl jednoduchý, ženy se fotily v našich modelech, a ta, která dostala nejvíc liků, dostala naše šaty. Do posledních minut to bylo napínavé a samozřejmě to lidé sdíleli, takže na naše stránky přišlo hodně nováčků. A to i přesto, že jsme to neměli jako podmínku (podle pravidel Facebooku to být podmínkou ani nesmí).

Ženy ale chtěly víc liků, tak se tam dostala spousta jejich kamarádů. Bylo hezké, jak si lidi navzájem přáli a různě sdíleli i stylem: „podpořte mou kamarádku„. Hodně lidí se o nás díky soutěžím dozvědělo. Takže soutěže u nás dávají smysl, budeme v nich určitě pokračovat.

Jak dělat e-maily zajímavě?

Věnuji se tomu já sama a stavím to na příběhu. Příběhy a e-maily zakládám na skutečném životě a zkušenostech i třeba jiných zákaznic, takže to není nic smyšleného a zároveň je to velmi nenásilné. Jedna naše zákaznice měla například problém najít podprsenku. Napsala upřímně, jaké to pro ni bylo a dostala se k tomu, jaké podprsenky máme v nabídce my a proč je používáme.

Příběhy mám ráda, nejsme orientovaní na tvrdé prodejní techniky a děláme ty věci pro lidi. Nejsme zas tak velcí hráči a neděláme cenovou politiku, netlačíme prodej za každou cenu. Lidi sem mohou opravdu přijít, strávit čas a necítí se tlačení do nákupu. Navíc je to podle mě hodně krátkozraké, lidé si na slevy zvyknou a už jen čekají, kdy sleva bude zase.

Pro zajímavé e-maily tedy radím: pište e-maily lidsky, myslete na to, že na druhé straně máte také člověka, posílejte jim, co je opravdu zajímá a u každého e-mailu přemýšlejte, jakou jim může přinést přidanou hodnotu.

Pracujete se slevami?

Máme v rámci dnů otevřených dveří slevu 10 % a pak máme i VIP sekci, kde jsou stálé zákaznice, které mají výhodnější ceny. Jinak slevy dáváme spíše výjimečně. Ukazuje se, že sleva je pro naše zákaznice hezký benefit, ale není hlavním motivátorem k nákupu.

 

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 21 140 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů