JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Seznam.cz přichází s novou složkou „Hromadné“

Koncem minulého týdne spustil Seznam staro-novou funkci pro třídění doručených e-mailů. Staro-novou píši proto, že podobnou funkci již má Google ve svém Gmailu nějaký ten pátek. Seznam přichází se složkou „Hromadné“ až nyní. Vizi efektivnosti snižovat „doručování spamu“ má však s Googlem totožnou.

Až 80 % e-mailů doručených na Seznam.cz má prý charakter obchodního sdělení, což má údajně za následek to, že se uživatelé ve své vlastní e-mailové schránce nevyznají. Z toho důvodu začíná Seznam.cz za majitele e-mailových schránek jejich příchozí poštu třídit.

Nenapadlo někoho, že v éře sociálních sítí se komunikace ve stylu „ahoj, jak se máš“ přeci jen přenesla z e-mailu někam jinam? A že právě obchodní sdělení a nabídky, o které jsem si sama zažádala, jsou právě to, co v e-mailu očekávám?

Seznam.cz přichází se složkou hromadnéObchodníci se prý nemusí bát…
Seznam.cz slibuje, že transakční e-maily (např. potvrzení objednávky, pokyny k platbě, atd.) budou doručovány do běžné složky „Doručené“ a do složky „Hromadné“ prý budou padat jen newslettery. Jestli je to pravda, asi ukáže čas…

Nechci být příliš skeptická, ale o kolik transakčních e-mailů asi jako obchodník přijdu, když k transakci, kvůli ukryté obchodní nabídce, do složky „Hromadné“ vůbec nedojde? 😀 Když se zákazník o mé nabídce nedozví a nenakoupí? Pak je asi jedno, kam se budou transakční e-maily doručovat… A co třeba online kurzy, které jsou rozesílány výhradně hromadně?

Nebudu dělat z komára velblouda, ale tak nějak mi hlavou stále zní, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Chtějí nás všechny chránit, ale…  to opravdu nejsme svéprávní? To skutečně nemůžeme sami rozhodovat o tom, co chceme, aby se nám zobrazovalo v doručené poště?

Pokud někomu udělím souhlas se zasíláním obchodních sdělení, chci je dostávat.
Prosím, ukazujte mi je!

Informujte své odběratele o tom, že si „Hromadnou“ funkci mohou „hromadně“ vypnout…

„Pokud se uživatelům nová funkce líbit nebude, mohou si ji vypnout.“ Nějak tak to bylo popsáno na blogu Seznamu. A já dodávám, informujte své odběratele o tom, že mají tuto možnost. Nic jiného s tím zatím dělat nemůžete, bohužel.

Seznam nastavení složky hromadné

Všichni jsme na stejné lodi…

Možná to tak v tomto článku nevyznělo, ale máme Seznam.cz rádi. Vnímáme ho jako přední freemailovou službu v Čechách, za kterou stojí schopní lidé! Dělají skvělou práci a snaží se pro uživatele vymýšlet první poslední. Všichni jsme ale na stejné lodi. Snad nám v ní tato nová funkce nevytvoří příliš velkou díru. 😀

Co píše o nové funkci Seznam.cz si můžete přečíst zde.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. Vašek napsal:

    A kampak budou chodit informační sdělení od samotného Seznamu? 😉

  2. Tadeas napsal:

    Tento krok vitam, v posledni dobe mi na Seznam chodi takove mnozstvi nevyzadanych obchodnich sdeleni, ze jsem zvazoval zruseni emailu. Striktni filtrovani nepomahalo a odesilatele nereagovali na zadosti o vyrazeni / nezasilani sdeleni. Navic hodne odesilatelu vyuziva tzv. jednorazove obchodni sdeleni, ve kterem se dusuji ze uz nikdy vic neuvidim jejich zpravu (aby sem ji po mesici dostal znovu). Proto krok Seznamu vitam.

  3. pepik123 napsal:

    Myslim, ze vuci Seznamu nejsme vubez bezmocni. Velka cast rozesilatelu e-mail kampani vyuziva i placenych sluzeb Seznamu, a to hlavne sKlik. Stacilo by se hromadne domluvit a hromadne vypnout sve kampane bezici na sKliku treba na den (tyden). Seznam by to jiste pocitil a svou politiku hromadne posty prehodnotil.

  4. Tomáš napsal:

    Dobrý den,

    máte prosím již nějaké reálné výsledky se zavedením složky hromadné? U nás to vypadá až na 70% propad, což je šílené číslo.

    Děkuji za odpovědi

    • Venca napsal:

      Teď jsem psal příspěvek, že jsme za tuto službu hodili peníze do kanálu, když to lidi nevidí.Oni napíšou že si to můžou změnit v nastavení, 9/10 zákaznic to neumí a ani to umět nechce. Čím složitější tím víc na hov…….

  5. Trup napsal:

    Nove nastaveni mailu od seznamu je skvele, objem spanu u me klesnul na maximalni minimum 🙂 Komunikace s e-shopy funguje normalne dal… Bravo seznam!

  6. Venca napsal:

    Vidím to, jako kdyby to bylo za totality, přeci když Newsleter nechci dám se odhlásit.
    Tudíž pro mně peníze které jsem poskytl za posílání hromadných emailů, jsou v komíně. To je vše, někdy někdo chce něco vymyslet ale domyslí to na hov……..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *