JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

SmartStory: „Bez email marketingu by bylo moje podnikání děsná otrava.“

dusan_soucek

Dušan Souček

Vždy se něco stane…

Pokaždé, když odešlu e-mail na svoji databázi, tak se něco stane. Přijde odpověď, objeví se komentář na blogu, přijde poptávka, objednávka, nebo provize. Buď vydělám peníze, nebo inspiruji, nebo prostě jen tak pobavím ostatní. Vždy se něco stane, moje databáze by mohla vyprávět. 🙂

Dobrý den dámy a pánové,

jmenuji se Dušan Souček a povím Vám svůj příběh, jak jsem začínal s e-mail marketingem. Moje databáze má nyní téměř 800 unikátních kontaktů a roste si podle chuti, cca 2 – 3 kontakty denně. Zažil jsem dny, kdy to bylo 100 kontaktů denně ale i týdny, kdy se nestalo vůbec nic. Moje e-maily otevře v průměru 40 % a na odkazy kliká 50 – 60 % kontaktů. Mám 4 seznamy a pouze jeden formulář různě rozesetý na blogu www.dusansoucek.cz.

Dřív tomu tak nebylo. Musel jsem se hodně naučit a odpálit více jak 1 000 kontaktů mou nezkušeností a nešikovností. Dnes, zhruba po 2 letech mě e-mail marketing baví jako nikdy předtím a můžu říct, že se to velmi vyplatí.

Někdy v roce 2012

Na internetu registruji týpka s americkým úsměvem, který hlásá cosi o e-mail marketingu. Něco mi říká, že ho asi budete znát. Internet je pro mě velká neznámá a posílání e-mailů je prostě SPAM! Nicméně myšlenka autoresponderu a postupného budování důvěry a zájmu se mi hodně libí. Donutím programátora, aby mi na stránky dal ten proslavený webový formulář (kouká jak pštros, že to nechci decentní a tlačítko se nebude jmenovat „registrovat“), sám pak udělám vymazlenou tabulku v excelu pro dokonalou správu kontaktů a připravím Pédéefka, která budu posílat.

Můj první 7denní, ruční, e-mailový seriál je na světě – Jupí. A pravidelně každé ráno až dopoledne upravuji tabulku a na kontakty posílám hezky ručně slíbené e-maily. Ano, chápete správně. Nemám žádný program na posílání e-mailů a vše posílám v příloze (takže e-maily jsou prázdné). Jestli máte nějaké nápady a vážné důvody „proč nezačít“ dejte mi vědět. Vyřešíme velmi rychle. 🙂

To byl můj začátek s e-mailingem. No, vydržím to cca 14 dní a zhruba za měsíc kupuji SmartEmailing 1.0 a nastavuji první kampaně. Z kraje roku 2013 se dobrovolně přinutím k napsání e-booku – tento nadlidský výkon zvládám za 14 dní a dodnes to nechápu. Během roku udělám několik pokusů o affiliate, několik prodejních e-mailů, spoustu pokusů o budování důvěry až nakonec skončím s databází cca 1 000 kontaktů, cca 5 – 10 % lidí čte moje e-maily a čas od času dostanu výhružnou odpověď od „nadšených“ kontaktů. Nezkušenost a začátečnická daň si vybere své.

Nikdy nemám dost

Protože mi život připravil nové příležitosti a protože ty staré mě už moc nebraly, opouštím ke konci roku 2013 jistotu byznysu, který jsem budoval několik let a který mě poměrně dobře živil. Vrhám se (ale ne po hlavě) do nové oblasti podnikání a vůbec netuším, co se bude dít.

Napíšu nový e-book: 10 zásad poctivého a úspěšného podnikatele a s ním se rozhodnu ověřit zájem o mé nové podnikání (poradenství pro podnikatele a webdesign). O tom, jak se mi vše dařilo, trošku píši na blogu. A něco z toho jsem napsal do dalšího e-booku: Od nápadu po fakturu za 3 dny, který je také k dispozici na blogu. Tady Vás tím nebudu zdržovat.

Po půl roce mám spoustu práce, spoustu kontaktů, domluvené i rozjednané spolupráce. Vydělávám a rozhodně se nenudím. E-mail marketing byl u toho a díky laborování po celý rok 2013 mám s ním teď úplně jiné výsledky. Za půl roku mám pomalu stejně velkou databázi jako za celý loňský rok, ale moje e-maily čte několikanásobně více lidí.

Stáňo, Davide, Michale, Tomáši, Katko, vy všichni… Firmo 2.0

Ptáte se, jak se změnilo moje podnikání se zavedením e-mail marketingu? To je špatná otázka. Ptejte se, zda by bez něj vůbec existovalo?

A já Vám povím, že ano… existovalo, ale byla by to děsná otrava. 🙂

Vždy se něco děje

Můj e-book byl čtenáři oceněn jako nejzábavnější a nejsmysluplnější e-book za poslední 2 roky a byl navržen na povinnou četbu pro základní školy. Čtenáři mi posílají fyzické dárky poštou, tisknou si e-book a dávají si jej na nástěnku. Poznal jsem spoustu nových přátel a naučil se mraky nových věcí.

Dokážete si představit, jak by to šlo, kdybych nedělal e-mail marketing. „Hóódně blbě a zatraceně pomalu!“

Jsem podnikatel a kromě úsměvů, nadšení a emocí mě samozřejmě zajímají i finanční výsledky. Víte, napsal bych Vám, jak se mi daří pomocí e-mail marketingu vydělávat peníze. Ale bylo by to moc dlouhé. 🙂 Raději jej začněte dělat. Oni Vám tady budou tvrdit, že potřebujete třeba ten…. Smartemailing. Ale když mi napíšete, tak Vám za lahev dobrého vína prozradím, jak se dělá e-mail marketing pomocí ručního automatu a vymazlených, excelových tabulek. Jen je to trošičku náročné na čas, avšak velmi poučné.

Brrr, ta vzpomínka je stále čerstvá…

Mějte se krásně a dělejte e-mail marketing,

Dušan Souček

www.dusansoucek.cz

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *