JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Začínáte s e-mail marketingem? Přečtěte si, co všechno byste měli vědět

E-mailových adres je na světě 3× více než účtů na Facebooku a Twitteru dohromady. Přestože ne všechny jsou využívané, je e-mail marketing jeden z nejmocnějších nástrojů, jak na internetu udržovat kontakt se svými zákazníky a budovat tak úspěšně svůj byznys.

Jak s e-mailingem začít ještě dnes, aby vám přinesl užitečné výsledky?

Stanovte si cíle

Nezačínejte s e-mailingem, dokud si nestanovíte, co tím vlastně sledujete. Účelem totiž není, že budete posílat e-maily. Pořád a pořád.

Chcete prodat více polokošil? Vybrat peníze na cestu kolem světa pro skautský oddíl? Pro sebe? Jak často zvládnete dlouhodobě své maily posílat?

Promyslete svou kampaň jako profík. Od dobře vytyčeného cíle se bude všechno odvíjet.

Zvolte správný nástroj

Nástrojů k e-mail marketingu je celá řada u nás i ve světě. Jak z nich ale vybrat ten nejlepší pro vás?

Ujasněte si, co všechno k e-mailingu potřebujete. Bez kterých funkcí se neobejdete a které naopak vůbec nevyužijete? A/B testování? Podrobné statistiky?

Do kvalitního e-mailingového nástroje bude třeba investovat. K vyzkoušení toho správného ale existují i trial verze, na kterých si ten nejvhodnější můžete nejdříve vyzkoušet zdarma.

Začněte sbírat kontakty

Nekupujte databáze, neopisujte adresy po internetu. Takovým způsobem spácháte maximálně spam. Takový způsob vám dlouhodobý užitek nepřinese.

Radši zákazníka sami motivujte, aby vám kontakt poskytl. Zkuste ho přimět, aby si vás oblíbil. Získejte si jeho důvěru. Něco pro něj udělejte.

Vzdělávejte, nabízejte bonusy a výhody, ukažte něco navíc. Dejte ke stažení e-book výměnou za e-mail. Nikoho ale nepodceňujte. Váš budoucí zákazník dobře pozná, kdy s ním hrajete fair-play.

Pusťte se do toho

Teď to nejdůležitější: napište svůj první e-mail. První řádky možná nepůjdou úplně lehce, ale dostanete se do toho. Buďte struční, konkrétní, volte předměty, které odpovídají obsahu.

Nezapomeňte zvolit správnou šablonu. Bude to pestrobarevný grafický opus, nebo spíš strohý textový dokument? Co se víc hodí k vašemu podnikání? Co váš zákazník víc ocení?

Analyzujte první data

Okamžik pravdy. Kolika uživatelům váš e-mail přišel a kolik z nich ho otevřelo? Proklikli se potom na vaši stránku, nebo se z vašeho newsletteru radši odhlásili? Správné vyhodnocování vám ukáže nejen, co funguje, ale také věci, které je třeba změnit.

Proto nic nevzdávejte a pokračujte. Rozšiřujte databázi, odesílejte, analyzujte. Vaše podnikání za to stojí.

E-mail Marketing Online Summit 2017

Chcete-li se dozvědět, jak dělat e-mailing funkčně a s očekávaným ziskem, zaregistrujte se zdarma na online seminář Email Marketing Online Summit 2017. Během pěti večerů vás o tématu budou vzdělávat ti největší odborníci.

EMOS_2017_CTA_blog

 

Úskalími počátků s e-mail marketingem vás provede Josef Řezníček, zakladatel marketingové agentury Včeliště. Ta patří mezi přední české specialisty na obsahový marketing a v rámci Email Marketing Online Summitu 2017 nechá pod svou pokličku nahlédnout i vás.

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *