JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

10 tipů pro tvorbu sexy e-mailových předmětů

Můžete mít tu nejvýhodnější a dokonalou nabídku na světě, skvělou cenu, spoustu bonusů, moderní a svěží grafiku… To všechno ale zůstane pěkně uschováno a zraku zákazníka skryto, pokud podceníte předmět.

Předmět má moc

Předmět má moc stejně jako titulek v novinách. Je však ještě důležitější. Když přelétnete očima titulní stránku novin, titulek vás upoutá, zaznamenáte ale také nějaké obrázky a možná další podtituly. Předmět si musí vystačit sám, a to v děsivé konkurenci desítky dalších.

Snímek obrazovky 2016-02-14 v 19.05.13

Pojďme se podívat, jak udělat z tuctového předmětu výstavní kousek, kterému lidé neodolají. Mám pro vás 10 tipů pro tvorbu předmětu.

1. Neplýtvejte slovy

Buďte struční. Doporučená délka předmětu je do 50 znaků. (Některá zařízení zobrazují v náhledu dokonce jen 30.) Neplýtvejte slovy.

2. Buďte vtipní a originální

Okořeňte předmět špetkou humoru. Humor nejen léčí, humor prodává. S úsměvem se e-mail rozklikává snáz.

  • Vlezte nám do kalhot (prodejce oblečení)
  • Ano, stále píšeme o zadku Kim Kardashian (bulvární tisk)
  • V tomto e-mailu nejsou žádné výhodné slevy (slevový portál)
  • To jsou blechy psí, ty na člověka nejdou (zverimex)

Jak na tvorbu vtipných předmětů, se dočtete v článku Petry Svobodové: 20 vtipných e-mailových předmětů a jak na ně

3. Vyvolejte pocit naléhavosti 

Limitovaná či časově omezená nabídka je vždy více sexy. Stačí přidat termín, do kdy akce platí, počet kusů nebo odpočet na stránky a hned se prodává více. Vyzkoušejte některý z následujících způsobů.

  • Pouze dnes – poštovné zdarma a pro všechny!
  • Posledních 14 kusů skladem, vyprodáme do půlnoci
  • Připomínka: akce končí již dnes o půlnoci

4. Pokládejte otázky

Otázky vtáhnou. V copywritingu patří k nejpoužívanějším způsobům pro získání pozornosti.

  • Chcete i vy…
  • Víte, jakou máte na webu chybu?
  • Víte, jakou děláte v e-mail marketingu chybu?

5. Pokládejte otázky s JAK – „How to předměty“

How to předměty – česky řečeno předměty „Jak na to“ – jsou podmnožinou těch otázkových. Určitě jste se i vy už někdy setkali se strukturou nadpisu/předmětu: Jak SLOVESO – CO – ti nejlepší SPECIALISTÉ?

  • Jak vaří gulášovku Pohlreich?
  • Jaké návyky mají ti nejúspěšnější podnikatelé?
  • Jak zhubnout jednou provždy a přitom mlsat každý den?
  • Jak získat 2x více zákazníků do roka…

6. Oslovte je, buďte osobní

Buďte osobní. Všichni máme rádi pocit výjimečnosti. Hromadné e-maily, které se tváří jako hromadné e-maily, nikdy nevyvolají takový zájem jako e-maily osobní. Vyzkoušejte využití oslovení přímo v předmětu.

  • Petře, tvoje šance přichází
  • Michale, tohle musíš vidět!
  • Paní Fišerová, dnes máte poslední příležitost

7. Ukažte skutečný přínos a výsledek rovnou v předmětu

Konkrétní výsledek či řešení problému je ještě lepší než obecný popis. Neprodávejte výrobky, ale jejich přínosy. Např. u e-booku s tipy pro zvýšení konverzí neprodávejte e-book, ale zvýšení konverzního poměru.

  • Zvyšte konverzní poměr svých kampaní o 50 % ještě dnes!

7. Používejte číslice

Číslice táhnou oči a pozornost. Využívání čísel na začátku předmětu je proto velmi efektivní.

  • 10 důvodů, proč byste neměli jít zítra do práce
  • 3 dárky pro vás
  • 4 tajné triky e-mail marketérů odhaleny 🙂

8. Chytejte jen jednoho zajíce

Soustřeďte se v předmětu vždy jen na jedno sdělení, jeden produkt, jeden přínos. Některé firmy se snaží napsat do předmětu vše. Nejen že se pak nevlezou do 50 znaků, které za něco stojí, ale rozhodně neupoutají pozornost. Jen jedna hlavní nabídka v každém e-mailu si zaslouží místo na výsluní.

9. Nelžete

Zavádějící předmět je jasnou cestou do pekel, respektive rovnou cestou k odhlašovacímu odkazu. Snažit se zaujmout neznamená lhát. 🙂 (Určitě by vás to ani nenapadlo, píši to jen pro jistotu. :))

10. Předmět šitý na míru

Přizpůsobte předmět e-mailu a využijte informace, které o kontaktech máte. Napište do předmětu město, ze kterého kontakt je, jeho jméno nebo oblíbenou značku…

  • Akce na pizzu 1+1 – jen Brno a okolí!
  • Sleva pro všechny milovníky Desigual – jen dnes!

Otestujte si vlastní nejlepší předmět!

Tak už víte, jak snadno můžete vytvářet předměty e-mailu. Jedním předmětem to ale nekončí. Vyzkoušejte, co na vaše odběratele nejlépe funguje. To nejjednodušší, co můžete udělat hned teď, je najít si statistiky všech svých odeslaných kampaní a podívat se, co mají kampaně s největším open rate společného. Při troše štěstí výkyvy uvidíte. Jenže… Tyhle odeslané kampaně se lišily nejen předmětem, působily na ně i jiné další podmínky (čas odeslání, datum, počasí…)

Pro relevantní výsledek potřebujete testovat ve stejném čase a podmínkách.

K testování ve stejném čase slouží techniky A/B testování = porovnávání výkonu dvou a více variant. Pro provádění A/B testů slouží sofistikované online programy. Tuto funkci najdete také přímo ve SmartEmailingu. Jak použít A/B testování, se dozvíte v následujícím videu.

Jak funguje A/B testování předmětu ve SmartEmailingu? 

Vytvoříte si stejné kampaně s jediným rozdílem – budou mít různé předměty. Nastavíte si testovací vzorek rozesílky – např. 10 % z kontaktů, na které chcete celou kampaň rozeslat. Na těchto 10 % se rovnoměrně rozešlou všechny varianty e-mailu a v nastaveném čase (např. po 5 hodinách) vám přijde informace o vítězné variantě. Tu pak dopošlete na zbylých 90 %.

Otestujte si efekt předmětu a vyberte ten nejlepší! Držíme vám palce. Budeme rádi, pokud se nám pochlubíte, který předmět je ten váš nej. 🙂 Napište nám komentář dolů pod článek.

 

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *