Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)
Školení DORUČITELNOSTI začíná za
Znáte své zákazníky? Víte, kdo u vás utrácí nejvíc peněz a má skvělý potenciál? Kdo nakupuje tak často, že by si zasloužil mimořádnou (e-mailovou) péči? A kdo naopak nakoupil pouze jednou a už se nevrátil? To (a mnohem víc) vychází z RFM analýzy, kterou z vašich dat spočítají naši specialisté. Vám na míru – i s doporučením dalších strategických kroků.
Pak svá data svěřte specialistům ze SmartEmailingu, kteří spočítají RFM analýzu vašemu e-shopu na míru.
Balíček s vypracovanou RFM analýzou, interpretací dat a doporučením stojí 54 000 Kč a obsahuje:
Víte, že RFM analýzu vám na požádání rádi přepočítáme denně / týdně / měsíčně? Díky tomu může automatizovaný scénář reagovat na změny u zákazníka v čase a odesílat přesně cílenou e-mailovou kampaň. Cena přepočtu je individuální a je závislá na frekvenci a množství dat.
V prostředí aplikace SmartEmailing se velmi rychle zorientujete a šablony e-mailů během chvilky vytvoříte v našem SmartEditoru principem drag & drop. Při tvorbě se můžete inspirovat vzorovými šablonami, které jsme pro vás zdarma připravili, nebo povolat našeho zkušeného kodéra, aby vám navrhl responzivní šablonu na míru.
RFM analýza je marketingová technika, která se dobře uplatňuje v prozkoumání a segmentaci zákazníků na základě jejich nákupního chování. Kombinuje pohled na tři klíčové parametry: Recency, Frequency a Monetary value. Na jejich základě pak staví komplexní analytický model, který zobrazuje, jak nedávné, jak časté a jak hodnotné jsou nákupy jednotlivých zákaznických segmentů.
Parametr Recency v RFM analýze ukazuje, jaká doba uplynula od posledního nákupu jednotlivých unikátních zákazníků, a zobrazuje tak kompletní transakční historii obchodu.
Parametr Recency věrohodně ilustruje angažovanost zákaznické báze. Segmenty podle doby od posledního nákupu se označují R1–R5, přičemž R1 je nejdelší doba od nákupu a R5 je nejkratší doba od nákupu.
Metrika Frequency v RFM analýze uvádí, kolikrát každý unikátní zákazník v obchodu nakoupil. Jednoduše tak určíte, kteří zákazníci nakoupili pouze jednou a kteří jsou naopak vašemu obchodu věrní, pravidelně se vracejí a zasloužili by si speciální péči v podobě e-mailových kampaní.
Frequency je klíčovou metrikou pro vyhodnocení loajality zákaznické báze a ukazuje, která část databáze má pro obchod největší hodnotu. Segmenty podle frekvence nákupů se označují F1–F5 (od nejmenšího po největší počet objednávek).
Pomocí parametru Monetary value lze v RFM analýze určit, jakou celkovou hodnotu měly nákupy vašich jednotlivých zákazníků. Můžete tak identifikovat bonitu zákaznických segmentů, vyhodnotit, kteří zákazníci se jakou měrou podílejí na celkovém obratu obchodu a podle toho na ně třeba cílit marketingové kampaně.
Všechny tři parametry (recency, frequency a monetary value) se propojí do jednotného modelu. Tím vzniknou RFM segmenty s různými specifiky. Tak třeba:
Při vyhodnocování RFM analýzy myslíme za roh. Totiž – je důležité ujistit se, že data nejsou ovlivněná nějakou specifickou zákaznickou skupinou (třeba B2B zákazníky, kteří by hodnotou a frekvencí svých nákupů zkreslili celkový pohled na analýzu). Ale to už nechte na chytrých hlavičkách našich specialistů. A co vy – jak dobře znáte své zákazníky? 🙂
Máme řešení pro
Pomoc a podpora
Přihlaste se k odběru novinek
Nejdůležitější novinky z naší aplikace přímo na váš e-mail.
Nejdůležitější novinky z naší aplikace přímo na váš e-mail.
Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma
Stáhněte si CHECKLIST zdarma
Stáhněte si CHECKLIST zdarma
E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024
Registrace na workshop
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Vyplňte prosím své údaje
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.