FAQ SmartEmailing

Otázky a odpovědi

Založení účtu

Díval/a jste se do složky hromadné, popřípadě do spamu? Pokud odkaz nemáte, na e-mail podpora@smartemailing.cz nám napište, pod jakým e-mailem jste účet zakládal/a a my vám odkaz zašleme.

Napište nám, prosím, na podpora@smartemailing.cz, pod jakým e-mailem jste účet zakládal/a a my vám SMS kód pošleme.

Zkušební verzi vám rádi prodloužíme. Jakmile skončí další testovací období, vyberte si, prosím, vyhovující tarif přímo pod vaším účtem.

Přihlášení

Podívejte se, prosím, do složky hromadné, popřípadě do spamu. Pokud ani tam e-mail nenajdete, napište nám na podpora@smartemailing.cz.

V takovém případě váš účet pravděpodobně již neexistuje. Z bezpečnostních důvodů, a s ohledem na platnou legislativu, nepoužívané a nehrazené účty mažeme, protože se platba vztahuje nejen na rozesílání e-mailů, ale také na archivaci kontaktů a dalších dat.

Nejprve je potřeba založit si odesílací doménovou adresu a nastavit DNS záznamy. Pak budete moci pokračovat s importem kontaktů a odesláním první kampaně. Všechny praktické informace se dozvíte na našem online workshopu pro začátečníky. Přihlásit se můžete ZDE. Rádi vás tam uvidíme.

Nástěnka

Vygeneruje se doplatková faktura. Doporučujeme ale mít zvolen tarif tak, aby odpovídal počtu aktivních kontaktů a zároveň poskytoval dostatečnou rezervu pro růst vaší databáze. 

Pokud chcete snížit stávající tarif, napište nám, prosím, na e-mailovou adresu fakturace@smartemailing.cz.

Tarif si můžete navýšit přímo pod vaším účtem v záložce Můj účet – Správa tarifu, popřípadě nám napište na fakturace@smartemailing.cz. Pro snížení tarifu nás ale, prosím, vždy kontaktujte na e-mail fakturace@smartemailing.cz.

Na nástěnce vidíte počet unikátních (jedinečných) aktivních kontaktů. Kontakty se mohou vyskytovat v několika různých seznamech najednou, a proto může být součet všech kontaktů v seznamech vyšší. Stejně tak ale může být jejich počet nižší, pokud nemáte kontakty přiřazené do některého seznamu (Kontakty a seznamy – Kontakty – Kontakty bez přiřazeného seznamu).

Kontakty a seznamy

Seznam kontaktů můžete vytvořit až po autorizování své odesílací adresy.

Kampaň na více seznamů pošlete stejně jako na jeden seznam. Při odeslání v 1. kroku Nastavení  kliknete na všechny seznamy, na které má kampaň odejít. Seznamy se vám přehodí z tabulky vlevo do tabulky vpravo. Pokud je kontakt v seznamu A, B i C a vy kampaň odešlete naráz v jednom nastavení rozesílky na seznamy A, B i C, kontakt ji dostane jednou. Jedna rozesílka na tři seznamy – dostává jednou. Pokud je kontakt v seznamu A, B i C a vy kampaň odešlete nejprve na seznam A, pak na B a pak na C, dostane ji třikrát. Tři rozesílky separátně na tři seznamy – dostává třikrát. Jen pozor – kontakt musí být v seznamech A, B i C jako potvrzený. Stačí být v jednom seznamu odhlášený a rozesílka se na něj nepošle.

Kontakty

V rámci aplikace pracujete pouze s tzv. aktivními unikátními kontakty. To znamená, že je každý kontakt započítán pouze 1x, i kdyby byl ve více seznamech. Oproti tomu vrácený kontakt je takový, který je neexistující – například z důvodu překlepu nebo zániku e-mailové schránky.

Pokud je kontakt na blacklistu, nepočítá se do unikátních kontaktů (neplatíte za něj). Znamená to, že na něj již nepůjde žádná rozesílka.

Pokud přidáte kontakty na blacklist hromadně (pomocí importu), může se stát, že se počet kontaktů na nástěnce zaktualizuje se zpožděním. Je tedy potřeba chvíli počkat.

Ne vždy je možné tuto úpravu provést, ale v některých případech ano. Stačí nám napsat konkrétní případ, jak se to přihodilo – ID seznamu, který jste si smazali, datum a čas. V takovém případě vám vrátíme čas zpět, ale pod účtem nezůstanou poslední změny (vracíme účet zpět v čase).

Někdy tato změna provést nejde, ale můžeme vám smazané kontakty nahrát do jednoho seznamu “Obnova”. 

V obou případech se jedná o placenou službu. Zda je možné jednu ze dvou obnovení provést si, prosím, ověřte na e-mailu podpora@smartemailing.cz, kam připište popis a ID účtu. Na celou situaci se s vámi rádi podíváme.

Pokud by se kontakt na blacklistu někdy v budoucnu vrátil, máte k dispozici celou jeho historii. To by v případě smazání nebylo možné.

Ano, váš kontakt může být ve více seznamech. Platíte za něj pouze 1x, protože se jedná o 1 unikátní kontakt.

Každý kontakt se do tarifu započítává pouze jednou, bez ohledu na to, v kolika je seznamech.

Nejprve si musíte vlastní pole vytvořit – Kontakty a seznamy – vlastní pole. Jakmile ho budete mít připravené, můžete do něj přes tlačítko “upravit” napsat u kontaktu cokoliv. V automatizaci  – po splnění konkrétní akce, automaticky hodnotu pole zapsat nebo smazat.

Protože se jedná o tzv. free e-mail, u něhož nelze nastavit DNS záznamy, které jsou pro rozesílku (a zejména doručitelnost) nezbytné. Tento typ domén (seznam, gmail, yahoo…) hromadné rozesílky nepodporuje, a proto je potřeba mít adresu se svou vlastní (privátní) doménou. 

Při mazání většího počtu kontaktů se změna na nástěnce může projevit se zpožděním. Může se ale jednat také o to, že adresy nebyly vymazány z databáze (popř. přesunuty na blacklist), ale pouze odhlášeny ze seznamu. V tomto případě počet aktivních kontaktů ve skutečnosti neklesl. Tyto adresy naleznete na záložce Kontakty a seznamy – Kontakty – Kontakty bez přiřazeného seznamu.

 

Jedná se o kontakt, který je vyřazen z rozesílky e-mailů z důvodu nemožnosti doručení e-mailu na danou adresu (např. e-mailové adresa neexistuje). Ve statistikách tyto kontakty uvidíte označené jako typ „Trvale nedostupný“.

 

Informace o statusu Vrácený naleznete ZDE. Na takové kontakty rozesílky nechodí ani se nezapočítávají do tarifu.

Nejprve si pomocí segmentu zvolíte podmínku „Kontakt je starší než a neaktivní už X dní“. Po výběru podmínky stačí vyplnit do jediného pole počet dní stáří a neaktivity. Při určení počtu dní, po které je kontakt neaktivní, se řiďte frekvencí rozesílek. Pokud posíláte kampaně například jednou měsíčně, nebude doba dvou měsíců dostatečná k tomu, abyste zjistili, zda je kontakt aktivní či nikoliv. Stářím kontaktu je myšlena doba unikátního vzniku kontaktu v databázi. Neaktivitou pak neotevření žádné kampaně, nebo nekliknutí na žádný odkaz v ní. Tímto je klíčové nastavení segmentu hotové a můžete jej využít pro vaše potřeby. Tento segment poté můžete přesunout na blacklist

Segmenty

Nejprve si pomocí segmentu zvolíte podmínku „Kontakt je starší než a neaktivní už X dní“. Po výběru podmínky stačí vyplnit do jediného pole počet dní stáří a neaktivity. Při určení počtu dní, po které je kontakt neaktivní, se řiďte frekvencí rozesílek. Pokud posíláte kampaně například jednou měsíčně, nebude doba dvou měsíců dostatečná k tomu, abyste zjistili, zda je kontakt aktivní či nikoliv. Stářím kontaktu je myšlena doba unikátního vzniku kontaktu v databázi. Neaktivitou pak neotevření žádné kampaně, nebo nekliknutí na žádný odkaz v ní. Tímto je klíčové nastavení segmentu hotové a můžete jej využít pro vaše potřeby.

V záložce Kontakty a seznamy – vlastní pole a “vytvořit nové vlastní pole”.

Importy

Pokud vám nejde importovat ani podle přesného postupu ZDE, nahrajte, prosím, soubor ve formátu .csv do správce souborů.

V sekci Kontakty a seznamy – fronta importů si můžete zobrazit detail importu. Je možné, že některé kontakty nebyly naimportovány z důvodu nevalidních dat.

Potíž bude pravděpodobně v chybně nahraném souboru. Pokud se vám import nepodaří ani podle přesného postupu ZDE, nahrajte, prosím, soubor ve formátu .csv do správce souborů

Proveďte aktualizační import, kdy v kroku číslo 2 “výběr seznamů” zvolíte ANO u možnosti “aktualizovat existující kontakty”.

Importy schvalujeme v pracovní době od 9:00 do 16:00 hod. Každý import důkladně kontrolujeme a jeho schválení může trvat až 2 hodiny.

Důvodů může být několik. Důvod vašeho zamítnutí vám vždy sdělíme a následně ho s vámi dále řešíme.

Kontakty lze třídit podle stáří, ale také podle frekvence komunikace. Pokud máte v databázi starší kontakty, se kterými delší dobu nekomunikujete, je lepší databázi začít tvořit znovu.

Samotná přítomnost neexistujících adres není největším problémem. To jen poukazuje na (ne)kvalitu databáze a možné spamové pasti. Použití validátoru by proto nic neřešilo. Jestliže máte v databázi starší kontakty, se kterými delší dobu nekomunikujete, je lepší databázi začít tvořit znovu. 

Samotná přítomnost neexistujících adres není největším problémem. To jen poukazuje na (ne)kvalitu databáze a možné spamové pasti. Použití validátoru by proto nic neřešilo. Jestliže máte v databázi starší kontakty, se kterými delší dobu nekomunikujete, je lepší databázi začít tvořit znovu.

Blacklist

Z Blacklistu lze kontakty odebrat ručně v detailu kontaktu. Tam uvidíte vedle jména kontaktu fajfku nebo mínus. Fajfka znamená, že je kontakt na blacklistu. Mínus znamená, že ho na blacklist dáváte ručně. Pokud má tedy kontakt fajfku, kliknutím na ní ho odeberete z blacklistu. V danou je chvíli kontakt ve všech seznamech odhlášený. 

Doporučujeme ale v detailu kontaktu kliknout na „upravit“ a do poznámky úplně na konci poznamenat, proč kontakt z blacklistu odebíráte. 

Kontakty z blacklistu nelze odebírat hromadně. Tento krok si tedy, prosím, dobře promyslete.



Blacklist smazat můžete. Není to ale třeba, protože za kontakty na blacklistu neplatíte. Naopak vám zůstává historie, kdyby se kontakt rozhodl být zase někdy aktivní.

Automatizace

Ano, přehled školení naleznete ZDE.

Cena Automatizace PRO je individuální pro každý účet. Odvíjí se od počtu aktivních kontaktů v databázi. Více informací naleznete zde.

Napište nám, prosím, na podpora@smartemailing.cz. Rádi vám ji zpřístupníme. 

Webtracking

Pravděpodobně na něm nemáte umístěn kód potřebný pro webtracking. Ten, spolu s dokumentací, naleznete ZDE.

Správce souborů

Pokud nemohou příjemci otevřít odkaz s PDF souborem, bude to pravděpodobně tím, že je blokováno automatické otevření PDF souboru v prohlížeči. Jedná se o zabezpečení prohlížeče, které se odvíjí od jeho typu či verze (starší verze stahování neblokují, novější už ano).

Na video je potřeba odkazovat mimo SmartEmailing, například na YouTube nebo Vimeo. Pokud použijete prvek „Video” a vložíte odkaz, do kampaně se přenese náhled videa (bude vypadat přesně tak, jako na YouTube). Video přímo v kampani ale přehrát nelze. Po kliknutí na video budete přesměrováni na externí webovou stránku (Youtube nebo Vimeo).

Kampaně

Double opt-inovou kampaň vytvoříte standardně v našem editoru. Musí ale obsahovat potvrzovací odkaz a splňovat podmínky transakčního e-mailu.

E-maily

Kampaň vytvoříte v sekci Kampaně – e-maily, tlačítkem vytvořit novou kampaň.

V rámci Smart Editoru jsou k dispozici předdefinované šablony, které obsahují specifické prvky. Může se tedy stát, že v nějaké šabloně budete mít prvek v panelu prvků k dispozici a v jiné šabloně prvek k dispozici nebude.

Rádi vám kampaň pod jiný účet zkopírujeme. Napište nám, prosím, ID zdrojového a cílového účtu a ID kampaně na podpora@smartemailing.cz.

Rádi se na váš e-mail podíváme a znaky odstraníme. Napište nám, prosím, na adresu podpora@smartemailing.cz.

Všechny vaše odesílací adresy naleznete v sekci Můj účet – nastavení rozesílky – správa odesílacích adres. Zřejmě nemáte nastavenou žádnou odesílací adresu.

V placené verzi SmartEmailingu (ne v případě trialu) vám rádi patičku na požádání odstraníme. Napište nám, prosím, na adresu podpora@smartemailing.cz.

Vytvořte separátní seznam kontaktů a do tohoto seznamu, prosím, vložte 1 e-mailovou adresu. Následně kampaň na tento seznam můžete odeslat.

SMS

Ano, SmartEmailing umí posílat i SMS.

Napište nám, prosím, na podpora@smartemailing.cz.

Nedávno jsme provedli drobnou úpravu pro vyšší bezpečnost využívání SmartEmailingu, a to v počtu odeslaných SMS. Nastavili jsme na každém účtu defaultně měsíční limit 1000 SMS/měsíc.

Pokud byste limit potřebovali navýšit, a máte aktivní účet, neváhejte se na nás, prosím, obrátit na adrese podpora@smartemailing.cz. Rádi to pro vás uděláme.



Feedy

V této sekci si můžete aktualizovat všechny feedy. Pokud to nepomůže, zkuste, prosím, nahrát feed do SmartEmailingu znovu.

V kampani v panelu prvků, prosím, vyberte jeden z několika “produktových” prvků (například produkt s obrázkem vlevo, vpravo, dva produkty vedle sebe apod.).

Klikněte, prosím, do obrázku a zvolte „upravit celý prvek“. V panelu uvidíte možnost „načtení produktu z feedu“.



Smart kampaně

Váš e-book ve formátu PDF si, prosím, nahrajte do Správce souborů (Kampaně – Správce souborů).

Na tento soubor pak můžete v kampani odkazovat. 

Návod naleznete ZDE.

Triggery

Přání jednoduše vytvoříte pomocí triggeru. Přesný návod najdete ZDE.

Webové formuláře

Design formuláře upravujete v sekci Vzhled, v kroku číslo 2.

Statistiky

Za dobrý považujeme open rate nad 30 %.

Rozhodující je počet aktivních kontaktů. Tedy kontaktů, na které je možná rozesílka. Dále je potřeba překontrolovat, zda jsou tyto kontakty skutečně obsaženy v seznamech, na které je rozesílka realizována. Pokud rozesíláte na více seznamů najednou a kontakt je v jednom z nich odhlášen, je odhlášen z celé rozesílky a kampaň mu nebude zaslána.

Tarif a faktury

Někdy chvilku trvá, než se peníze připíšou k nám na účet a než se platba spáruje. Pro urychlení otevření vašeho účtu nás kontaktujte a pošlete nám, prosím, potvrzení o platbě.

Rádi pro vás snížení tarifu zařídíme. Napište nám, prosím na podpora@smartemailing.cz.

Přerušení není možné. Máme měsíční tarify a pokud nechcete účet nadále používat, je potřeba ho standardní cestou zrušit.

Napište, prosím, žádost o ukončení na fakturace@smartemailing.cz.

Pro změnu frekvence platby napište, prosím, na fakturace@smartemailing.cz

Správa odesílacích adres

Napište nám, prosím, přímo z dané e-mailové adresy s žádostí o autorizaci pod účtem ID (a vaše ID účtu). My vám ji na základě tohoto potvrdíme ručně.

Ano, adres můžete mít libovolný počet.

Jedná se o freemailové adresy, které vůbec nepodporujeme. E-mail tohoto typu je tzv. free e-mail, u něhož nelze nastavit DNS záznamy, které jsou pro rozesílku (a zejména doručitelnost) nezbytné. Tento typ domén (seznam, gmail, yahoo…) hromadné rozesílky nepodporuje. Proto je potřeba mít adresu se svou vlastní (privátní) doménou.

Patička

Ano. Můžete si vytvořit i vlastní patičku a mít jich pod účtem více.

Jak nastavit  DNS záznamy

Přehled o správném tvaru nastavení DNS záznamů naleznete na svém účtu (Můj účet – Nastavení rozesílky – DNS záznamy). V případě, že jsou správně nastaveny, mají záznamy zelenou barvu.

Rádi vám s nastavením DNS záznamů pomůžeme. Službu si můžete objednat na svém účtu (Můj účet – Nastavení rozesílky – DNS záznamy).

API klíče a integrace

Pokud máte e-shop postaven na Shoptetu, použijte přímo doplněk pro Shoptet. Ostatní propojení jsou možná pomocí API.

Zkuste, prosím, zkontrolovat, zda je propojení aktivní. Popřípadě udělejte propojení znovu. Pokud to stále nefunguje, je potřeba zkontrolovat, co se děje na druhé straně.

Překontrolujte, prosím, svou schránku, včetně složek HromadnéSpam. Pokud integrační klíč skutečně nepřišel, kontaktujte naši technickou podporu na adrese podpora@smartemailing.cz.

Ano. Pro uživatele redakčního systému WordPress máme k dispozici plugin pro sběr kontaktů pomocí webového formuláře, který si snadno můžete vložit na svůj web. Návod pro instalaci najdete ZDE