FAQ SmartEmailing

Otázky a odpovědi

Co je neomezený business účet?

Tento typ účtu je vhodný pro ty, kdo to myslí s e-mail marketingem vážně. Klient má k dispozici všechny moduly a funkce systému a především může odeslat libovolný počet e-mailů. Účet není omezen počtem odeslaných e-mailů. Typ účtu je určen podle počtu unikátních aktivních e-mail adres pod účtem. Podle počtu kontaktů je pak stanovena roční nebo měsíční cena.

Proč mám platit paušálně za business účet?

E-mail marketing pro nás není pouhé posílání e-mailů. Přínos e-mail marketingu vidíme v průběžných činnostech. Jedná se o registrace kontaktů webovými formuláři, odhlašování příjemců, online sledování statistik, využívání autoresponderů a SmartKampaní až po vlastní rozesílku a analýzu vrácených e-mailů. Práce pro nás a naše klienty nekončí odesláním kampaně. Cílem by měly být průběžné činnosti, nejen odeslání newsletteru několikrát za rok. A proto je u nás k dispozici výhodný a neomezený business účet s paušálem.

Jak využít kredit na jednorázové rozesílky?

Pokud chcete rozeslat na své kontakty jednorázové sdělení a neplánujete se svým seznamem průběžně pracovat, můžete si jednorázově předplatit kredity. Vyberte si některý z našich kreditových účtů. Takový účet pak můžete dle potřeby dobíjet o kredity. Jeden kredit se rovná jednomu odeslanému e-mailu.

Jaká je průměrná hodnota otevřených zpráv? Co se dá považovat za úspěšnou kampaň?

Na tuto otázku nelze odpovědět jednoznačně. Vždy to záleží na kvalitě vaší databáze a zaměření e-mailingu, který děláte. Obecně se pohybují průměrné hodnoty podle klienta a kampaně od 10 do 45 % otevření. 20 % se považujte za průměr a běžný standard.

Počet otevření mých e-mailů se mi zdá nízký, je pravdivý?

Reálný počet čtenosti vašich e-mailů se opravdu může lišit od statistik, které vidíte v grafu u kampaně. Je to způsobene tím, že některé poštovní prohlížeče zablokují stahování obrázků ve zprávě a otevření tak není možné zaznamenat. Procento otevření a přečtení je tedy většinou vyšší, odhaduje se 1,3 – 1,5x. Pokud tedy statistika ukazuje 20%, reálná čtenost může být i 30%. Proti tomu statistiky kliknutí jsou zobrazeny vždy spolehlivě a proto je tento údaj při analýze kampaně důležitý. Vypovídá přesně o tom, jak moc jste příjemce zaujali svým obsahem.

Jak funguje samotné posílání? Jaký mailserver / SMTP server je využíván?

Pro odesílání e-mailů využíváte naše mailservery. V rámci služby získáte pronájem SMTP serveru. Nezatěžujete tak jakkoliv vlastní infrastrukturu. Naše servery jsou optimalizovány pro správný výkon a kontrolovány proti zavedení na blacklisty apod. Jako provozovatel, který měsíčně odesílá miliony e-mailů, také komunikujeme s významnými ISP, abychom mohli garantovat maximální doručitelnost vašich e-mailů.

Jak si nahraji své kontakty do online systému?

Do SmartEmailingu můžete importovat své stávající kontakty. Podporujeme převody z Excelu nebo Outlooku jako CSV nebo XML soubory. Návod na import naleznete zde: http://www.smartemailing.cz/importujeme-kontakty/

Lze data ze systému exportovat?

ANO. Kontakty můžete libovolně ze systému exportovat.

Jak funguje přidávání nových kontaktů? Lze se propojit s našimi stávajícími stránkami?

ANO. Můžete si vygenerovat libovolný počet web formulářů a ty umístit na libovolné stránky pro automatické přidávání kontaktů do seznamů, které si určíte. Kontakty můžete přidávat také ručně nebo synchronizovat automaticky pomocí API rozhraní.

Mohu mít více uživatelů (loginů) k jednomu účtu?

ANO. Lze dokoupit přístupy pro další uživatele k vašemu účtu a nastavit jim práva.

Nepadají e-maily, které posílám do spamu či nevyžádané pošty?

Náš systém je optimalizován k co nejvyšší úspěšnosti fyzického doručení e-mailu příjemci. Nelze však vždy garantovat doručení ve 100 % případů. Příjemci používají různé emailové prohlížeče, různé spamové filtry a anti spam aplikace a mají často individuální nastavení, která mohou ovlivnit doručení zprávy.
Záleží na formátu a obsahu vašeho e-mailu. Je také důležité dodržovat zásady pro obsah e-mailů. Tímto minimalizujete riziko označení pošty jako spam. SmartEmaling má zabudovanou kontrolu citlivosti e-mailu na spamové fitlry. Použijte ji vždy před odesláním e-mailu, abyste odchytili případné problémy.

Kolik e-mailů můžu odeslat za měsíc?

V rámci neomezeného business účtu je možné odeslat neomezený počet e-mailů. U kreditového účtu je počet e-mailů stanoven počtem dobitých kreditů.

Jak se počítá počet kontaktů pod účtem pro stanovení ceny?

Počet kontaktů pro stanovení příslušného paušálu je stanoven jako počet unikátních e-mail adres ve všech vašich seznamech. Tzn. že duplicitní e-mail adresy se nepočítají. Nepočítají se dále ani odhlášené kontakty a kontakty označené jako vrácené, např. s neplatnou e-mailovou adresou.

Kde najdu úplný ceník?

Na této stránce najdete kompletní přehled cen: http://smartemailing.cz/ceny

Lze propojit SmartEmailing s naším informačním systémem, CRM nebo eshopem?

ANO. Můžete využít tzv. API rozhraní a napojit SmartEmailing na libovolnou databázi a provádět tak online synchronizaci kontaktů. Kontaktujte nás pro více informací.

Co je „double opt-in“?

Je to proces, kdy nový kontakt, který se přihlásí přes formulář do vašeho seznamu, musí potvrdit odběr vašich zpráv kliknutím na odkaz v e-mailu.
Je tím tak zabráněno nevyžádanému posílání na nepotvrzené emaily a na neplatné emaily.

Co je to „bounced“ / vrácený e-mail?

Bounced e-maily, tedy vrácené emaily, jsou nedoručené zprávy. SmartEmailing sleduje a vyhodnocuje nedoručené e-maily.
Zjistí, zda se jedná o dočasný (soft) problém (např. plná schránka), nebo trvalý (hard), např. zrušený e-mail. Adresáty následně vymaže ze seznamů, takže vaše seznamy e-mailů jsou vždy aktuální. Jedná se tak o zprávy, které server příjemce z nějakého důvodu odmítl, důvody pak vidíte ve statistikách.

Proč mám potíže s českými znaky při importu vlastní HTML kampaně do editoru?

Pokud jste si HTML e-mail připravili např. v nějakém jiném editoru a importujete ho před odesláním, je třeba dodržet správné kódování znaků. Používáme mezinárodní kódování UTF-8, které zabezpečuje správné zobrazení i nestandardních a cizojazyčných znaků, např. i azbuky apod. Uložte soubor vždy v kódování UTF-8. Pokud to váš editor neumožňuje, stáhněte si tento editor: smartemailing.cz/doc/notepad2.zip otevřete v něm soubor a vyberte v menu FILE > ENCODING > UTF-8 a soubor uložte.