Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Antispam ve službách marketingu

Pomáhá antispam marketingovým aktivitám, nebo ne? Kolik chodí spamových e-mailů a jak se vyhnout označení za spam? A co vám může přinést naše antispamová novinka? Na to se podíváme v tomto článku. 

Jak fungují antispamy

Službu antispamu poskytuje řada společností. Každá funguje jinak a má jiné algoritmy. Když to zjednodušíme, antispamu jde o to udělat lidem v e-mailových schránkách pořádek. Filtruje e-maily podle toho, jestli jsou podobné spamům, které už v minulosti odhalil.
Některé antispamy berou v úvahu také aktivitu příjemce – jak e-mail zhodnotil, zda ho ne/chtěl dostat a jak na něj reagoval. Výsledky pak slouží k budoucímu třídění e-mailů do složek Doručené, Hromadné a Spam, nebo vedou k úplnému zahození e-mailu.

Antispam nikdy nebyl mířený proti vyžádaným e-mailům (transakční e-maily, notifikace, odebírané newslettery,…). „Někteří markeťáci si myslí, že jim antispamy kazí práci, protože se jejich newslettery nedostanou k uživatelům, ale to není pravda. Naopak díky filtrování se jejich newslettery vyhnou složce Spam, kde by zapadly. A antispam od VirusFree jim nově přímo ve SmartEmailing aplikaci může zachránit rozesílku,” říká Kateřina Fišerová, CEO SmartEmailingu, a dodává: „jak rád říká Pavel Pola, nedoručený e-mail neprodá.”

Kolik chodí spamových e-mailů 

Nárůst spamu je významný od roku 19901. Začal tedy mnohem dříve, než vznikl e-mail marketing (způsob, jak využívat e-mail k budování vztahu a prodeji).
Kolem roku 2014 bylo nejsilnější období spamu – 90 % všech odeslaných e-mailů byl spam.2
V tomto roce se vysoké procento spamů dotklo i nás ve SmartEmailingu. Naši klienti měli problém s doručováním na Centrum.cz. Proto jsme se tehdy poprvé blíže seznámili s antispamem VirusFree. Od té doby se změnilo hodně věcí. Doručitelnost se stala naší prioritou a dnes je jednou z našich hlavních konkurenčních výhod.

Antispam od VirusFree 

Antispam VirusFree chrání doručování do 20 % e-mailových schránek v ČR, včetně Centrum.cz, Tiscali.cz a dalších 500 domén. Z našich zkušeností ho považujeme za jeden z nejpřísnějších na českém trhu.

Jak jsme získali možnost integrovat antispam VirusFree pro naši aplikaci? Tomáš Charvát, CEO Excello, která provozuje službu VirusFree, k tomu dodává: „SmartEmailing rozesílá největší objem e-mailů v ČR a své klienty stále edukuje v e-mail marketingu o všechny “best practices”, které zná. S ohledem na výkon dávalo proto smysl poskytnout integraci právě jemu – je lepší zkontrolovat jeden vzorový e-mail z rozesílky než stovky tisíc.” 

Jak antispam Virusfree funguje a díky čemu odhalí 99 % spamu?

Používá celou řadu ukazatelů, když to zjednodušíme:

  1. Odhaluje znaky spamu v obsahu e-mailu. A učí se v reálném čase, takže je s každým e-mailem chytřejší. Spam odhaluje hned několik komponent (spam assassin, rspamd a crm 114).
  2. Kontroluje blacklisty v reálném čase (IP adresy, domény, trackery,…).
  3. Hlídá technickou správnost e-mailu (podpisy, platý spf a dkim,…).


Díky tomu vás přímo v aplikaci SmartEmailing upozorní na obsah, který by měl negativní vliv na vaši reputaci. Jak?

Kontrola vašeho e-mailu antispamem VirusFree probíhá v naší aplikaci – při odeslání náhledu, při každém schvalování newsletteru a jde spustit také ručně v přehledu e-mailů (tlačítko Zkontrolovat antispamem).

Ukázka kontroly antispamu VirusFree v aplikaci SmartEmailing

Napoví vám, s jakou pravděpodobností bude váš e-mail doručený. A také vás upozorní na problematické části e-mailu, které můžete vylepšit a dát si na ně příště pozor. Váš e-mail může získat skóre od záporných hodnot do plusových. Pokud je vaše skóre nižší než 5, váš e-mail bude v pořádku doručen. 

Jak vidíte, v současnosti s sebou problematika doručitelnosti nese celou řadu výzev. Díky spojení s VirusFree můžete jednu část – kontrolu spamovosti svého e-mailu – pustit z hlavy. Ve spolupráci s odborníky jako je Tomáš Charvát z Excello, Pavel Pola z Etnetera Activate nebo David Finger ze Seznam e-mailu připravujeme další funkce a vzdělávání abychom vám předali, co je v e-mailech opravdu důležité. Chceme totiž, aby vám e-mail marketing fungoval a vydělával. A bavil vás stejně jako nás.

Zdroje

1 https://www.devinedesign.net/why-is-junk-email-called-spam/
2 https://www.m3aawg.org/sites/default/files/document/m3aawg_bot_metrics_report1_2012-2013.pdf

Kateřina Kang

Píšu pro vás o tom, jak komunikovat se zákazníky tak, aby vaše vztahy i aktivity vzkvétaly. Ať jste firma, neziskovka nebo jednotlivec.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 110MB (21.48% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.