Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Automatizujte odeslání e-produktů

Patříte mezi e-shopaře, kterým se rozjel e-shop a už nemáte čas na ladění detailů? Pravděpodobně přichází čas na automatizaci procesů. A to nejen po automatizaci PPC a jiných marketingových kanálů, ale také samostných procesů v expedici. Vždyť kolikrát vám nebo vašim zaměstnancům projde rukama objednávka u které vlastně “nic nebalíte”? Ve SmartEmailingu dokážeme pomoci i s touto automatizací. Prodáváte-li produkty, které následně posíláte e-mailem, máme pro vás skvělou novinku v naší automatizaci.

Prodej tzv. elektronických produktů pro vás bude automatická hračka.

Co je to e-produkt? 

Typicky se jedná o e-book, voucher s individuálním kódem pro další nákup (poukázka), nebo software ke kterému dáváte individuální klíč či jednoduše obsah k vytištění. 

Stačí si připravit e-mail a samotný elektronický obsah. Vaše objednávky s námi doručíte s přehledem a bezpečně. Tato funkce je ihned využitelná pro Shoptet, ale také pro jiná řešení, ze kterých si k nám po API posíláte data z objednávek, tedy informace o zakoupeném produktu.

Proč využít automatizaci pro e-produkty?

  • šetří čas
  • vysoká doručitelnost
  • přehledná statistika prodejů – doručení
  • snadná realizace ponákupních procesů
  • interakce dle změny stavu objednávky/ stavu platby
  • kopie na vlastní e-mail např. do expedice dle potřeby
  • možnost zasílání webhooku do e-shopu např. pro změnu stavu objednávky apod.

Co k tomu potřebujete?

Automatizace SmartEmailing PRO 

Nebo alespoň některé pokročilé funkce. Pokud zatím využíváte verzi SmartEmailing Lite, kontaktujte nás.

Propojení e-shopu a SmartEmailingu
Posílat po API objednávky ideálně v reálném čase. O tuto funkci pro Shoptet se stará Shoptet doplněk.

Produkt 

Samotný produkt vkládejte jako odkaz na soubor nebo vaši landing page, v ideálním případě ne jako přílohu. Pokud nemáte možnost vlastní tvorby landing-page můžete využít Landing page ve SmartEmailingu nebo správce souborů.

Aktivní účet ve SmartEmailingu

Nezapomínejte na platby. Pokud by váš účet byl v prodlení platby, automatizace se přeruší a kontakty v tu chvíli nesbírá. V případě individuálních kódů dostatečně naplněný zásobník. Jak využívat zásobník kódů si můžete přečíst v naší nápovědě

Systém expedice

SmartEmailing nabízí možnost identifikovat stav objednávky i platby. Udělejte si pořádek v procesech a ujasněte si, kdy je vhodné produkt zasílat. Chcete-li posílat pouze těm, kteří objednali a zaplatili, přidejte v podmínce atribut platby. Pokud chcete, aby se akce spustila při změně stavu objednávky, zadejte jako pokročilou podmínku (záložka v nastavení podmínky) stav objednávky.

Máte-li u produktu povolenou platbu dobírkou nebo jiný typ platby, který trvá obecně déle než platba kartou online, zvolte v nastavení podmínky “čekat dokud není podmínka splněna.” Zde prodlevu zbytečně nenatahujte. Pokud kontakt nezaplatí např. do 24 hodin pošlete mu rovnou e-mail/sms zprávu s připomenutím platby, následně přidejte uzel čekání na zpracování a opakujte podmínku na aktuální stav objednávky. 

Náš tip:

Dle možností e-shopu produktům umožněte specifickou dopravu “e-mail.” Pokud bude objednávka obsahovat pouze e-produkt, mohou mít vaši zákazníci dopravu zdarma.

Jak scénář připravit?

Kontakty do tohoto scénáře by měly vstupovat pomocí triggeru “Při události – nová objednávka.” V následné podmínce se pak pomocí podmínky zeptáte na to, zda zákazník zakoupil konkrétní produkt.

Pro jasnou identifikaci produktu využijte podmínku „Objednávka s atributem“ a zde vyberte potřebnou kategorii nebo konkrétní produkt. Podmínku si upřesněte podle znění, ve kterém produkt posíláte k nám po API. Viz. detail kontaktu – objednávky.

Celý proces si nezapomeňte hned po nasazení otestovat objednávkou. Nebudete-li si s individualizací scénáře vědět rady, neváhejte se obrátit na náš tým Služeb. Moc rádi Vám pomůžeme připravit vyladěný proces.

Lucie Prokopová

Lucku jste ještě před několika lety mohli potkat v mediích. Od žurnalistiky se i vlivem studia strategie reklamní tvorby přesunula do online marketingu. V posledních letech se coby Shoptet partner specializuje na e-mailing e-shopů. Jejím cílem je automatizovat vše, co ji přijde do cesty.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 64MB (12.5% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.