Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Call to action, co to je?

Call-to-Action neboli Výzva-k-Akci je marketingový přístup, který využijete k vyvolání aktivity nebo akce ze strany čtenáře. Jak na to?

 

Význam u email marketingu je zřejmý

Cílem každé email kampaně by měla být nějaká akce. Ať už je to jen přečtení textu nebo nejlépe kliknutí na odkaz v kampani nebo výzva k nákupu apod.

Příkladem Call-to-Action metody může být také kontaktní formulář na stránkách, tím dojde k interakci nebo aktivitě, která většinou vede k dokončení výsledku.

V praxi: Po představení produktu nebo služby v e-mailu, který pošlete příjemci ho pomocí call-to-action vybídnete k provedení nějaké akce/činnosti/aktivity.

Např:  ‘Email Marketing dokáže zvýšit ziskovost a zlepšit dobré jméno firmy. Začněte ještě dnes!’

Slovo začněte slouží jako odkaz na registrační formulář a vybídne uživatele k vyplnění formuláře a aktivaci vlastního účtu.

Některé další příklady Call-to-Action:

  • Zavolejte 840 200 290 pro konzultaci!
  • Klikněte zde pro více informací!
  • Přidejte do košíku.
  • Přidat komentář.
  • Poslat článek e-mailem.

Typickým  Call-to-Action je fráze „klikněte zde“

Někteří frázi kritizují. Jiní tvrdí, že pokud chceme čtenáře vyzvat k akci, nemůžeme zvolit nic lepšího. Jak je to tedy doopravdy?

  1. Odpůrci „klikněte zde“ říkají, že fráze nemá pro čtenáře žádný sémantický význam. Pokud si ji nezasadí do kontextu (tedy pokud si nepřečtou celý článek) nevědí, co jim kliknutí přinese. Čtenář se navíc může textu s „klikněte zde“ zaleknout. Může si totiž myslet, že je obsah textu mnohem širší, než si představoval a než si je možná ochoten prostudovat.
  2. Zastánci „klikněte zde“ vycházejí z výzkumu, který proběhl na serveru www.marketingsherpa.com. Odborníci zde testovali tři podobné fráze a sledovali, která bude u čtenářů nejúspěšnější. Výsledky byly následující:
  • „click to continue“ – 8,53 % prokliků
  • „continue to article“ – 3,3 % prokliků
  • „read more“ – 1,8 %

Výsledky odůvodňuje Brian Clark na blogu www.copyblogger.com. „Když po někom chcete, aby něco udělal, tak přesně řekněte, co má podle vás dělat.“ Pokud skutečně copywriter chce, aby čtenář jeho textu na link kliknul, neměl by se bát mu to říct. V tomto případě je mnohem cennější, že čtenář kliknul, než to, že link nebyl tak významný pro vyhledavače.

K tomu se přidává i Jared Spool, zabývající se Used Interface Engineering (UIE). „Výzkum UIE ukázal, že na linky spojené s textem o sedmi až dvanácti slovy klikne okolo 50 % lidí.“ Fráze „klikněte zde“ tak funguje dobře zejména v samostatně stojících větách.

Lidé z www.grokdotcom.com, mezi které patří i Bryan Eisenberg, píší, že nejlépe funguje spojení fráze „klikněte zde“ a očekávaného přínosu, jako třeba: „Klikněte zde a dozvíte se více informací“ nebo „Klikněte zde a stáhněte si ceník zmrzlinových strojů Frigomat!“ Takový link nazývají „persuasive link“ neboli donucovací odkaz.

Jako „call to action“ linky se mohou používat i další fráze, například „přečtěte si více informací“ a podobně.

Další inspiraci k problematice Call-to-Action naleznete také zde:

  • “Výzva k akci musí být jasná, stručná a specifická”

http://www.abccopywriting.com/blog/2009/12/07/calls-to-action/

  • “Buttony jsou efektivnější než tlačítka”

http://www.evancarmichael.com/SEO/1395/How-To-Improve-Your-CTA-Call-To-Action.html

  • “Dobré texty obsahují CTA. Bez výzvy k akci to jsou jen informace.”

http://www.articlealley.com/article_1034500_62.html

  • “Pokud chcete, aby uživatelé nakupovali, řekněte jim to.”

http://vivavisibilityblog.com/copywriting-quick-tip-–-write-a-rock-start-call-to-action/

  • “Řekněte v CTA návštěvníkům, proč by měli nakupovat. A ukažte jim, co se stane, když na výzvu zareagují.”

http://www.theseoshop.com/SEO-articles/call-to-action.htm

  • “Lidé nechtějí, aby je někdo do něčeho vyloženě nutil. Buďte obezřetní.”

http://www.sands2copywriting.com/Using-a-Call-to-Action-in-Copywriting.php

  • “Opepřete CTA zájmeny Vy, Váš nebo Vaše.”

http://www.jasonbetter.com/copywriting/seven-call-to-action-copywriting-secrets/

Článek čerpal také z těchto zdrojů:

http://blog.piseme.cz/copywriting-1/hypertextove-odkazy/
http://martintomcik.posterous.com/co-se-rika-o-call-to-action-cta
http://www.seo-profesional.cz/call-to-action/

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 24MB (9.38% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

WS zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.