Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

“DOUBLE OPT-IN” co to je a proč to je?

S funkcí double opt-in se v e-mail marketingu setkáváme u vyplňování webových formulářů. Například pokud se přihlašujete k odběru newsletteru. Toto dvojité ověřování slouží k potvrzení e-mailové adresy zadané ve formuláři, na kterou je následně poslán specifický odkaz, jehož odkliknutím svou e-mailovou adresu ověříte.

To ale zdaleka není jediná výhoda, kterou double opt-in nabízí. Jaké jsou ty další a proč ho vlastně používat?

1. Udržuje seznam kontaktů v dobrém stavu

Typografické chyby jsou častým problémem při vyplňování přihlašovacích formulářů. Ty jsou pak noční můrou správců e-mailingových seznamů. Stačí jeden chybně zadaný znak a e-maily mohou být zasílány úplně jiné osobě, nebo do e-mailové schránky, která nemusí vůbec existovat.To vše znamená značnou ztrátu jak finančních prostředků tak i času. Bez ohledu na to, jak k takové věci došlo, obě situace mohou způsobit vážné problémy při doručování zpráv. Hrozí pak přesměrování e-mailů do složky nevyžádané pošty nebo úplné zablokování přijímání vašich dalších zpráv.

2. Zabrání podvodným registracím

Představte si následky toho, kdyby někdo začal na váš seznam přidávat desítky falešných adres, nebo k tomu dokonce používal nějaký automatický skript! Nebo spamery zneužívající cizí e-mailové adresy k rozesílání tisíců nevyžádaných zpráv. S tímto se setkala již spousta lidí a může se to přihodit i vám! Dvojité opt-in potvrzení umožní takovým situacím předejít.

3. Ochrání proti nařknutí ze šíření SPAMu

Co se stane, když si odběratel bude stěžovat na e-maily které mu zasíláte a odešle oznámení o SPAMu vašemu poskytovateli e-mailových či internetových služeb? Mnozí poskytovatelé nejspíše požádají o důkaz, že se váš seznam kontaktů skládá pouze z e-mailových adres, které se přihlásily k odběru vašich kampaní.

Ve většině případů je jediným nesporným důkazem uživatelem odeslané opt-in potvrzení, datum, IP adresa. Pokud nebudete schopni takové potvrzení doložit, můžete být označeni za spamera! Je vždy lepší vaše kontakty a reputaci chránit hned od začátku, než na to později nepříjemně doplácet.

4. Navýší počet doručených e-mailů

Váš seznam kontaktů je vaším „zlatým dolem“, takže vybudování seznamu ověřených e-mailových adres a loajálních klientů by pro vás mělo být prioritou. Takový kvalitní seznam zaručí zvýšení počtu otevřených e-mailů, více budoucích zákazníků a zároveň méně případných stížností. Více než kde jinde platí v e-mail marketingu, že kvalita vítězí nad kvantitou. U e-mailových kontaktů dvojnásob.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 42MB (8.2% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.