Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Jak často a kdy posílat hromadné emaily

Častá otázka, na kterou se dnes podívám, je četnost a perioda odesílání hromadných emailů a také čas, kdy je nejlepší emaily rozesílat.

Jak často rozesílat?

Jak nastavit periodu a jak často obesílat databázi kontaktů závisí na dvou okolnostech. Jak na to?

Složte dohromady tyto dvě věci.

1. Jak často jsem schopen připravit hodnotný obsah pro rozesílku?

Teď se dostaňte do kůže člověka, který dostává vaši zprávu, a zeptejte se obráceně.

2. Jak často bych byl ochoten zprávy s takovým obsahem číst?

Denně, jednou týdně, měsíčně, kvartálně? Nic není úplně špatně nebo dobře. Dejte na první pocit. Většinou se strefíte. Jak často rozesílat totiž opravdu záleží hlavně na tom, co a komu posíláte. Jak jsou vaši příjemci zvyklí a jak jste schopni připravit kvalitní obsah. Můžete také posílat obsahově různé emaily a u těch se může perioda lišit.

Raději jednou neposlat, než poslat nekvalitní email bez zajímavého obsahu.

Tip:

Nezapomeňte, že lidé často rádi zapomínají. Proto, pokud se vám někdo zaregistrujte přes webový formulář a vy mu pak dva měsíce nic nepošlete, možná na vás už zapomněl a bude se divit, co že mu to posíláte. Proto udržujte pozornost vašich příjemců, udržte se v jejich myslích, pozitivně se zapište a udržujte aktivitu pravidelnou komunikací. Bývá dobrou praxí připomínat se alespoň jednou za měsíc.

Kdy rozesílat

Na tomto místě je každá dobrá rada drahá. Často nezbyde než testovat nebo se spolehnout na vlastní intuici. Existují různé statistiky a průzkumy, které označují různé dny v týdnu jako nejlepší. Já doporučuji to, co sami otestujete, nebo co dle vás funguje na vaši databázi.

Každý má totiž jinou databázi. Někdo obchoduje s firmami, někdo má koncové zákazníky. Někdo posílá obchodní emaily, jiný např. komunitní zprávy apod.

V byznys sféře se říká, že pondělí a pátek není nejlepší volba. Ovšem takový dopolední páteční email, kdy mají lidé volněji, není dle mého také úplně k zahození 🙂

Co myslíte vy? Kdy je nejlepší posílat? Můžete svůj názor napsat do komentářů.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 8MB (3.13% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

WS zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.