Pokud máte webové stránky, měli byste na nich sbírat kontakty prostřednictvím webového formuláře. Nejlepší způsob, jak získat více emailových adres, je jednoduchý:
Použijte více webových formulářů
Ano, vypadá to přehnaně, ale i když si myslíte, že jich máte příliš mnoho, mohou být pro vaše návštěvníky neviditelné.
Otázka je, kam s nimi?
Feature box
Nabídněte čtenářům vaší stránky, blogu apod. možnost, že nejzajímavější články či novinky budete posílat přímo do jejich schránky. Perfektní příklad využití je například zde: http://boostblogtraffic.com/ Myslím, že „feature box“ je nepřehlédnutelný.
![Feature box na stránkách http://boostblogtraffic.com/](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_1.png)
![Feature box na stránkách http://boostblogtraffic.com/](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_1.png)
V horní části postranního panelu
Levý horní roh má sice velkou sledovanost, tu si ale necháme pro vypíchnutí svého brandu (loga, názvu stránek…). Napravo při vhodném (pokud možno jednoduchém a přehledném) rozložení stránek se nabízí prostor pro jakékoliv aktivity – reference, nejčastěji čtené stránky… a hlavně magnet na e-mail. Co za kontakt nabídnete je na vás (e-book, video). Tady: http://akozbalit.sk/ je webový formulář v horní části postranního panelu hned 2x. Poprvé se skrývá pod obrázkem (squeeze page) a pak pod výčtem výhod získaných z předaného kontaktu
![2x webový formulář v postranním panelu na http://akozbalit.sk/](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_2_n.png)
![2x webový formulář v postranním panelu na http://akozbalit.sk/](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_2_n.png)
Po každém článku
Píšete zajímavé články? Proč tedy nechytit čtenáře hned po jejich přečtení? Pokud jej zaujal jeden, který dočetl až do konce, určitě jej bude zajímat i jiný. Na konci článku na něj bude proto čekat váš formulář s nabídkou upozornění na další článek e-mailem. A máte kontakt na vašeho fanouška.
Může to vypadat třeba takto
![Webový formulář za článkem na http://socialtriggers.com](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_3.jpeg)
![Webový formulář za článkem na http://socialtriggers.com](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_3.jpeg)
V patičce webové stránky
Funguje to stejně jako předchozí případ. Pokud se někdo podíval na konec stránky, určitě tam hledá nějaké informace a vaše stránky ho zaujaly. Proč si neříct o kontakt? Stačí tam vhodit formulář a nabídnout něco výměnou za něj. Příkladem jsou třeba zrovna naše stránky.
![Odkaz na webový formulář v patičce stránek na www.smartemailing.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_4-970x244-1.jpeg)
![Odkaz na webový formulář v patičce stránek na www.smartemailing.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_4-970x244-1.jpeg)
Na stránce „O nás“, „O mě“
Taky vás zajímá, když koukáte na nějaké stránky, kdo za tím vlastně stojí? Čí to jsou stránky, jaký má životní příběh a odkud čerpal své know-how? Sledujete v google analytics, kdo se na tuhle část vaší stránky/blogu/e-shopu kouká u vás? Obdobou „O mě“ může být stránka „Kontakty“. Když už se o vás někdo zajímá, proč si ho tam neulovit a neposílit důvěru ve vás hodnotným obsahem výměnou za email?
Light popup
V tomto případě se jedná jednoduše o okno, které na vás vyběhne po tom, co se zastavíte na nějaké nabídce či stránce. Agresivnější verzi můžete vidět téměř na každém slevovém portálu (ty mimochodem umí s webovými formuláři kolikrát pracovat velice dobře). Příklad zde http://www.slevomat.cz/praha#newsletter
Mám zpětnou vazbu od zákazníků, že „tam lidi radši něco napíšou, než aby hledali, jak se to zavírá“. Pokud nabízíte výměnou hodnotný obsah, padne tam jejich e-mailová adresa s radostí a očekáváním.
![Popup formulář na stránkách Slevomat.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_7_n.png)
![Popup formulář na stránkách Slevomat.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_7_n.png)
Pruh v horní části webové stránky
Uvítací proužek, který vyběhne pro zobrazení webové stránky, hravě upoutá pozornost čtenáře, který určitě bude chtít zjistit, co se pod ním skrývá – o to více, když mu to tam přímo napíšeme . Příkladem a zároveň nástrojem pro jeho tvorbu je http://www.hellobar.com/. Všimněte si, kolik dalších lákadel v horní části stránky září.
![Hello bar s odkazem na formulář na stránkách hellobar.com](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_7.jpeg)
![Hello bar s odkazem na formulář na stránkách hellobar.com](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_7.jpeg)
Baner v horní části stránky
Pěkným příkladem je opět stránka Michala Kopeckého – http://akozbalit.sk . Banner se nachází pod hlavní nabídkou. Práce s kontrastem a jasné call to action v tomto případě může být pro vás pěkným vodítkem, jak na to.
![Odkaz na webový formulář v horní části webových stránek http://akozbalit.sk](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_5_n.png)
![Odkaz na webový formulář v horní části webových stránek http://akozbalit.sk](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_5_n.png)
Jednodušší varianta je i na našich stránkách, nad nabídkou.
![Odkaz na webový formulář v horní části webových stránek https://www.smartemailing.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_6_n.png)
![Odkaz na webový formulář v horní části webových stránek https://www.smartemailing.cz](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2021/09/box_6_n.png)
Jak vidíte, možností je docela dost. Viděl jsem u zákazníků na každé stránce e-shopu formulář, nabízející FAQ k dané sekci (Tipy, jak vybrat/udržovat/servisovat/čistit výrobek) výměnou za kontakt… Fantazii se meze nekladou. Určitě vy sami máte originální umístění formuláře. Podělte se s ním s ostatními pod článkem. Nezapomeňte, že bez formuláře se kontakty sbírají hůře a vaše stránka je nejvýkonnější obchodník, protože pracuje i když spíte. A navíc tolik nestojí .