V červnu vyvrcholila anketa Podcast roku a s ní i naše předvolební kampaň. Rok 2025 je rok volební a my nezůstáváme nikdy pozadu. A tak jsme vztyčili billboard, sbalili sous vide kachnu, nastartovali obytňák a vyrazili mezi voliče. Výsledek? Náš podcast Digitální kaleidoskop přivezl bronz a je v TOP 100 nejlepších českých podcastů! Mrkněte, jak jsme dostali posluchače k urnám.

Anketa Podcast roku je jediná posluchačská anketa české podcastové scény. Jsou to malé velké volby všech podcasterů. A protože Digitální kaleidoskop je podcast o marketingu a ne o sadistických sociopatech, museli jsme se u voleb snažit o to víc. Naštěstí – ačkoli nenabízíme násilí – můžeme přinést na českou podcastovou scénu vize, zodpovědnost a hodnoty. Volebními lídry naší kampaně se stali moderátoři podcastu a také naši kolegové – Ondra Ratajský a Natália Smolka.

Ondra přijal plně své politické alter ego. Kdyby měl někdo místo na kandidátce, dejte vědět.
Brno je hlavní město všeho (krom České republiky) a volba vztyčit náš volební billboard právě tam, byla tedy více než strategická. Ondra je brněnský patriot a jeho děti se za něj nestydí (dokonce ani po kampani).

Volby jsou ale hlavně o komunikaci s voliči. Proto jsme nezůstali u onlinu a vyrazili jsme na road trip a na kontaktní část kampaně na Vysočinu – blíž lidem, pochopit jejich problémy spojené s podcasty a získat je pro naši misi. Zastavili jsme nejen v několika obcích, ale i u místního obchodního domu.
Vyrazili jsme oslovit také mladou generaci. Politik na základce je totiž předvolební klasika, klasika zbytečná jak vraždění kaprů na Vánoce. A tak jsme chtěli být užitečnější a s jednou brněnskou základkou jsme nahráli speciální díl podcastu a ukázali jsme dětem, jak se takový obsah tvoří. Očekávejte nárůst neplnoletých tvůrců z Brna již brzy i ve svých podcastových aplikacích!
K předvolební kampani patří prostě spousta klišé, patosu, slibů, billboardů, proklamací a také – koblih. Pro ještě autentičtější kampaň jsme jich snědli skutečně hodně a ne, nebylo nám dobře, ani líp.

Naše předvolební kampaň přinesla ovoce v půlce června, kdy jsme si na vyhlášení ankety Podcast roku odnesli 3. místo v kategorii Byznys a technologie. I loni jsme byli bronzoví, ale meziročně 800 podcastů zase přibylo. Konkurovat s firemním podcastem velkým mediálním domům není snadné a my si výsledku vážně ceníme!
Děkujeme za každý hlas. A slibujeme, že pro vás budeme točit až do roztrhání těla. V autě.