JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Připravte na e-mailing své stránky: 4 věci, na které byste neměli zapomenout

E-mail marketing není jen o posílání e-mailů, ale o fungujícím propojení více prvků. Jedním z těch nejdůležitějších je váš web. Právě tady budete nejspíš sbírat kontakty a právě sem se pravděpodobně čtenáři vašich zpráv budou nejvíce proklikávat.

Právě proto je práce na sebelépe vyšperkovaných e-mailech zbytečná bez dobře připravených stránek. Které 4 věci byste si tedy rozhodně na svém webu měli pohlídat?

Vylaďte newsletter box

Newsletter box je formulář na webu, případně blogu, přes který se návštěvníci přihlašují k odběru newsletteru. O tom, nakolik se lidé budou opravdu přihlašovat, rozhoduje mimo jiné jeho umístění nebo lákavý vzhled.

Newsletter box proto umístěte na vhodné, dobře viditelné místo na svých stránkách. Lidé ho nejčastěji hledají ve spodní části stránky, proto by neměl chybět ani v patičce webu. Vyhrajte si také s jeho podobou. Newsletter box svádějící k přihlášení by měl být líbivý, vkusný a hezky sladěný s vašimi stránkami.

Lidem musí hned dojít, o co se jedná. Proto by měl také obsahovat jasné sdělení, co návštěvníci dostanou a co pro to musí udělat. Buďte hraví, vtipní nebo minimalističtí – cokoli se hodí k vaší značce a má potenciál fungovat. S pořádně vyladěným newsletter boxem se vám kontakty pohrnou mnohem rychleji.

Vzhled newsletter boxu je velmi důležitý.

Pěkně se newsletter box vyjímá třeba na www.bellarose.cz

Optimalizujte landing page

Pokud jste správně stanovili strategii svého e-mail marketingu (psali jsme o ní v předchozím článku), měli byste už mít vyjasněné své cíle. Z těch pak vyplývá, kam přesně se příjemci vašich e-mailů budou proklikávat.

Stránky, na které se přes proklik jako první dostanou, se nazývají landing page neboli vstupní stránky. Pokud takové ještě nemáte, je nejvyšší čas je vytvořit. Máte-li už landing page připravené, zrevidujte je tak, aby plnily svůj účel a měly maximální konverzní potenciál.

Toho dosáhnete hlavně tím, že budou co nejjednodušší na orientaci a návštěvníci okamžitě poznají, co se po nich chce. Když už se vám povedlo je k vám na web dostat, byla by přeci škoda o ně nepovedeným provedením vstupních stránek hned zase přijít.

I jednoduchá landing page může být účinná.Příklad jednoduché landing page na www.mioweb.cz

Propojte stránky s nástrojem

Chcete e-mail marketing vyladit k dokonalosti a dosáhnout tak vyšších příjmů? Propojení vašeho webu s e-mailingovým nástrojem vám umožní váš e-mailing vyhodnocovat a neustále posouvat dopředu.

Mezi další výhody propojení patří třeba automatické propisování kontaktů na zákazníky. Pokud někdo vyplní svůj e-mail do formuláře na vašich stránkách, nástroj veškeré údaje automaticky zanese do databáze. Stejně tak je díky propojení jednodušší monitorovat akce, které návštěvníci na webu provádějí.

Ještě větší úspěch e-mailů přináší rozdělení kontaktů do skupin, takzvaných segmentů. Segmentaci jako takové se budeme blíže věnovat v dalších článcích.

Dodržujte pravidlo 2 %

I ten nejjednodušší formulář by vám měl přinést 2% konverzi. To je totiž pomyslná spodní hranice toho, co se v marketingu obecně považuje za „ještě funkční“. Průměr pro zkušenější marketéry a dobře vyladěné kampaně se pak může vyšplhat asi k 10 %. A u samotných landing page není problém dosáhnout i 70 %.

Své konverze si jednoduše vypočítáte ze statistik zobrazení (či návštěvnosti) a jejich počty byste pak měli neustále navyšovat. V první řadě se postarejte o dostatečné množství kontaktů třeba v horizontu jednoho roku. V dalších článcích si probereme, jak své statistiky dále vylepšovat a jak s nasbíranými kontakty pracovat.

4 kroky k efektivní přípravě webu na e-mail marketing.

Spojte svůj e-mailing se SmartEmailingem

E-mail marketing nefunguje bez dobře připravených stránek ani bez vychytaného e-mailingového nástroje. A přesně takový je náš SmartEmailing! Skvěle se propojuje s webem, vyrobíte v něm chytlavý e-mail i webový formulář a vyzkoušet si ho můžete třeba hned úplně zdarma.

ZDARMA VYZKOUŠET SMARTEMAILING

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. I really liked your article , your article is very petrified me in the learning process and provide additional knowledge to me , maybe I can learn more from you , I will wait for your next article, thanks.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *