Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-shopy Vivantis hlásí po 2 letech se SmartEmailingem stabilní 10% obrat z automatického e-mailingu

„A to nemáme automatizační scénáře nasazené na všech našich 12
e-shopech. Soustavně pracujeme na tom, aby se podíl automatizace newsletterů zvyšoval,“ říká specialistka pro online personalizaci ve Vivantisu Karolína Černá.

Síť lifestylových e-shopů původně poptávala funkční nástroj pro rozesílku e-mailů uživatelům, kteří již na Vivantisu nakoupili. Potenciál spolupráce se rychle rozvinul na obou stranách, a díky detailní segmentaci uživatelů a nastavení automatických scénářů dnes přináší retence z e-mailingu bývalému členovi Mall Group až šestinu tržeb z e-mailingů.

„Automatizovaný e-mailing je funkční a znatelně levnější cestou, jak si udržet vztah se zákazníkem, který už na e-shopu nakoupil.”

Cíl spolupráce: Ponákupní marketingová komunikace a její automatizace

Byli mezi prvními e-shopy v Česku, dnes je skupina Vivantis pojem

Skupina lifestylových e-shopů působí pod společným jménem Vivantis už od roku 2001 a aktuálně působí na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Rakousku i Itálii. Na své konto si za dobu své existence připsala rekordních 8 milionů odeslaných zásilek. E-shopy měsíčně navštíví okolo 2 milionů zákazníků a na Heureka.cz dosahují v průměru 98% hodnocení spokojenosti. Pandemický rok 2020 firma uzavírala s 1,46 miliardovým obratem, ziskem přes 57 milionů a 250 zaměstnanci. Vivantis tak meziročně dokázal vyrůst o 26 %.

Byli mezi prvními e-shopy v Česku, dnes je skupina Vivantis pojem

Na začátku stála potřeba Vivantisu přejít k nástroji, který bude lépe reflektovat jejich rostoucí nároky na rozesílku retenčních e-mailů, rychle se však ukázal větší potenciál. „Vivantis měl v té době spuštěné tři automatizační scénáře, zaujala je proto vidina a příslib většího podílu automatizace na celkovém obratu z retence,” vysvětluje Vojta Bulíř se SmartEmailingu. Přesun z původního řešení na platformu SmartEmailing trval čtyři měsíce, onboarding byl však od prvního dne koncipován tak, aby rozesílka e-mailů nevázla. „První e-mailing jsme odesílali do 14 dnů,” říká Honza Krčmář, který na straně SmartEmailingu celý projekt zaštítil. Roli sehrál počet e-shopů a jazykových mutací Vivantisu, ale i příchod pandemie.

Proces automatizace ponákupní e-mailové komunikace

„Pro e-commerce firmu je extrémně drahé přivést nového zákazníka z důvodu vysoké konkurence v PPC, biddingu a na sociálních sítích,” vysvětluje Honza Krčmář. Oproti tomu propracovaný a automatizovaný e-mailing je funkční a levnou cestou, jak si udržet vztah se zákazníkem, který již na e-shopu nakoupil.

Výchozím bodem kampaní, které SmartEmailing pro Vivantis připravuje a rozesílá, je objednávka. Po ní následuje personalizovaná komunikace, která je ovlivněná tím, co si daný člověk koupil. Strom automatizačních scénářů je potřeba stavět postupně a podle výsledků dál optimalizovat. „Třeba rozdělit publikum na muže a ženy, a promluvit k nim osobněji. Po nějaké době, zatímco dostáváte ještě relevantnější výsledky, můžete publikum rozdělit hlouběji,” přibližuje Honza, „je třeba obrovský rozdíl, jestli pánský parfém koupila žena (jako dárek), nebo muž. Tahle unikátní informace dokáže komunikaci se zákazníkem udělat daleko lidštější.”

„Dlouhodobé budování vztahu na základě potřeby zákazníka dokáže jen automatizace.”

Výsledky: Navýšení automatizačních scénářů a vyšší podíl na obratu

„Za dva roky spolupráce jsme se dostali ze 3 automatizovaných scénářů na dnešních 32,” hodnotí Karolína. Vivantis je má spuštěné na e-shopech Prozdravi.cz, Krasa.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Vivantis.cz a na jazykových mutacích Prezdravie.sk, Vivantis.sk a Vivantis.ro. Personalizovaný e-mailing pak vykazuje 10 % vyšší open rate než klasické newslettery a dvojnásobnou proklikovost oproti hromadné rozesílce.

Automatizace e-mailingu dnes Vivantisu přináší 8-15% celkového obratu z e-mailingu. „Toto číslo bylo před začátkem spolupráce 2-3x menší,” dodává klientka.

Chcete jít ve šlépějích Vivantisu? Ozvěte se nám

Máte před sebou podobnou cestu, jakou měl před 2 lety Vivantis, a hledáte spolehlivého partnera? Ozvěte se Vedoucímu oddělení specialistů Honzovi Krčmářovi na e-mail jan.krcmar@smartemailing.cz nebo tel. +420 736 219 702.

Memory: 24MB (9.38% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

WS zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.