JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Vyhodnocujeme e-mailing: 6 ukazatelů, které vám pomohou uspět

Pravidelně vyhodnocovat úspěšnost zasílaných zpráv je základem k fungování e-mail marketingu. Díky statistikám si nejlépe uvědomíte úspěchy i chyby. Jedině tak se můžete z obojího poučit a stanovit tak další strategie, které vám zvýší zisky.

Jakých 6 ukazatelů byste určitě měli sledovat?

Míra doručitelnosti (delivery rate)

Neexistující nebo přeplněné schránky adresátů způsobí, že se vám odeslané e-maily vrátí jako nedoručené. Míra doručitelnosti se určí z podílu doručených zpráv z celkového počtu odeslaných.

Výsledek vás upozorní, jestli nepřišel čas trochu promazat zastaralou databázi.

Míra otevření (open rate)

procentu otevřených e-mailů se vyplatí mít přehled, není však zdaleka nejdůležitější. Ne každý, kdo se do vaší zprávy proklikne, si ji pročte až do konce. Ještě méně čtenářů pak provede konverzní akci.

Statistika je navíc znehodnocena, má-li zákazník v e-mailovém klientovi vypnuté zobrazení obrázků. Takové otevření se totiž do výsledků vůbec nemusí započítat.

Míra prokliku (click through rate)

Procentuální vyjádření počtu prokliků z celkového množství odeslaných e-mailů patří mezi ty nejdůležitější. Měří míru úspěšnosti, s jakou čtenáři vaší zprávy klikli na odkaz a projevili tak opravdový zájem o vaše sdělení.

Míra angažovanosti (engagement rate)

Míra angažovanosti vyjadřuje počet prokliků z celkového počtu otevřených zpráv. Výsledky odrážejí kvalitu vašich e-mailů nebo nabídky samotné. Hodně vám tak napoví, co se povedlo a co naopak můžete příště udělat lépe.

Míra odhlášení (opt-out rate)

Odhlašování z newsletteru je naprosto běžný jev a v přiměřeném množství je třeba s ním počítat. Pokud se ale počet lidí, kteří kliknou na odhlašovací odkaz, vyšplhá k vyšším jednotkám procent z celkového počtu odeslaných zpráv, měli byste se nad hodnotou svých e-mailů důsledně zamyslet.

Míra hlášení spamu

Označují zákazníci vaši poštu jako spam? Tady něco není v pořádku. O tom, jak se nestát spammerem, jsme psali v jednom z minulých článků.

O vyhodnocování na Email Marketing Online Summitu 2017

Chcete proniknout do vyhodnocování ještě víc a připravit se tak na dokonale podložené plánování strategie vašeho e-mail marketingu? Také toto téma bude důkladně probírané na webináři Email Marketing Online Summit 2017.

EMOS_2017_CTA_blog

O metodách vyhodnocování e-mailingu zde bude mluvit Jan Tichý, ředitel společnosti Medio Interactive, specializované konzultační společnosti zabývající se webovou analytikou a poradenstvím.

EMOS_2017_blog_tichy_1200x627

 

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *