Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Vyhodnocujeme e-mailing: 6 ukazatelů

Pravidelně vyhodnocovat úspěšnost zasílaných zpráv je základem k fungování e-mail marketingu. Díky statistikám si nejlépe uvědomíte úspěchy i chyby. Jedině tak se můžete z obojího poučit a stanovit tak další strategie, které vám zvýší zisky.

Jakých 6 ukazatelů byste určitě měli sledovat?

Míra doručitelnosti (delivery rate)

Neexistující nebo přeplněné schránky adresátů způsobí, že se vám odeslané e-maily vrátí jako nedoručené. Míra doručitelnosti se určí z podílu doručených zpráv z celkového počtu odeslaných.

Výsledek vás upozorní, jestli nepřišel čas trochu promazat zastaralou databázi.

Míra otevření (open rate)

procentu otevřených e-mailů se vyplatí mít přehled, není však zdaleka nejdůležitější. Ne každý, kdo se do vaší zprávy proklikne, si ji pročte až do konce. Ještě méně čtenářů pak provede konverzní akci.

Statistika je navíc znehodnocena, má-li zákazník v e-mailovém klientovi vypnuté zobrazení obrázků. Takové otevření se totiž do výsledků vůbec nemusí započítat.

Míra prokliku (click through rate)

Procentuální vyjádření počtu prokliků z celkového množství odeslaných e-mailů patří mezi ty nejdůležitější. Měří míru úspěšnosti, s jakou čtenáři vaší zprávy klikli na odkaz a projevili tak opravdový zájem o vaše sdělení.

Míra angažovanosti (engagement rate)

Míra angažovanosti vyjadřuje počet prokliků z celkového počtu otevřených zpráv. Výsledky odrážejí kvalitu vašich e-mailů nebo nabídky samotné. Hodně vám tak napoví, co se povedlo a co naopak můžete příště udělat lépe.

Míra odhlášení (opt-out rate)

Odhlašování z newsletteru je naprosto běžný jev a v přiměřeném množství je třeba s ním počítat. Pokud se ale počet lidí, kteří kliknou na odhlašovací odkaz, vyšplhá k vyšším jednotkám procent z celkového počtu odeslaných zpráv, měli byste se nad hodnotou svých e-mailů důsledně zamyslet.

Míra hlášení spamu

Označují zákazníci vaši poštu jako spam? Tady něco není v pořádku. O tom, jak se nestát spammerem, jsme psali v jednom z minulých článků.

O vyhodnocování na Email Marketing Online Summitu 2017

Chcete proniknout do vyhodnocování ještě víc a připravit se tak na dokonale podložené plánování strategie svého e-mail marketingu? Také toto téma bylo důkladně probrané na webináři Email Marketing Online Summit 2017. Propásli jste ho? Nezoufejte, máme pro vás záznam, takže o nic nepřijdete!

Koupit záznam EMOS 2017.

O metodách vyhodnocování e-mailingu zde mluvil Jan Tichý, ředitel společnosti Medio Interactive, specializované konzultační společnosti zabývající se webovou analytikou a poradenstvím.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 64MB (12.5% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.