Pravidelně vyhodnocovat
Jakých 6 ukazatelů byste určitě měli sledovat?
Míra doručitelnosti (delivery rate)
Neexistující nebo přeplněné schránky adresátů způsobí, že se vám odeslané e-maily vrátí jako nedoručené. Míra doručitelnosti se určí z podílu doručených zpráv z celkového počtu odeslaných.
Výsledek vás upozorní, jestli nepřišel čas trochu promazat zastaralou databázi.
Míra otevření (open rate)
O procentu otevřených e-mailů se vyplatí mít přehled, není však zdaleka nejdůležitější. Ne každý, kdo se do vaší zprávy proklikne, si ji pročte až do konce. Ještě méně čtenářů pak provede konverzní akci.
Statistika je navíc znehodnocena, má-li zákazník v e-mailovém klientovi vypnuté zobrazení obrázků. Takové otevření se totiž do výsledků vůbec nemusí započítat.
Míra prokliku (click through rate)
Procentuální vyjádření počtu prokliků z celkového množství odeslaných e-mailů patří mezi ty nejdůležitější. Měří míru úspěšnosti, s jakou čtenáři vaší zprávy klikli na odkaz a projevili tak opravdový zájem o vaše sdělení.
Míra angažovanosti (engagement rate)
Míra angažovanosti vyjadřuje počet prokliků z celkového počtu otevřených zpráv. Výsledky odrážejí kvalitu vašich e-mailů nebo nabídky samotné. Hodně vám tak napoví, co se povedlo a co naopak můžete příště udělat lépe.
Míra odhlášení (opt-out rate)
Odhlašování z newsletteru je naprosto běžný jev a v přiměřeném množství je třeba s ním počítat. Pokud se ale počet lidí, kteří kliknou na odhlašovací odkaz, vyšplhá k vyšším jednotkám procent z celkového počtu odeslaných zpráv, měli byste se nad hodnotou svých e-mailů důsledně zamyslet.
Míra hlášení spamu
Označují zákazníci vaši poštu jako spam? Tady něco není v pořádku. O tom, jak se nestát spammerem, jsme psali v jednom z minulých článků.
O vyhodnocování na Email Marketing Online Summitu 2017
Chcete proniknout do vyhodnocování ještě víc a připravit se tak na dokonale podložené plánování strategie svého e-mail marketingu? Také toto téma bylo důkladně probrané na webináři Email Marketing Online Summit 2017. Propásli jste ho? Nezoufejte, máme pro vás záznam, takže o nic nepřijdete!
O metodách vyhodnocování e-mailingu zde mluvil Jan Tichý, ředitel společnosti Medio Interactive, specializované konzultační společnosti zabývající se webovou analytikou a poradenstvím.