Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

VysokeSkoly.cz a SmartEmailing: případová studie

Jiří Ziegler se v projektu VysokeSkoly.cz stará o obchod a koordinuje spolupráce s dalšími projekty. Jednou z nich je i partnerství se SmartEmailing. A protože nás zajímalo, jak vypadá e-mail marketing ve světě vysokoškoláků, požádali jsme Jiřího o krátký rozhovor.

Jak byste popsal projekt VysokeSkoly.cz?

Server VysokeSkoly.cz hlavně pomáhá budoucím studentům se správným výběrem středních i vysokých škol. Vydáváme pro ně vlastní magazín, na stránkách najdou třeba test maturitniotazky.cz. Výběr vysoké školy se řeší v období maturit a tohle je podle nás cesta, jak středoškoláky oslovit. Chceme být nezávislé médium, které by mělo nasměrovat první kroky zájemců k vysoké škole a provedlo je i životem studenta.

Vaše služby jsou hodně rozsáhlé. To všechno připravujete sami?

Už více než pět let úzce spolupracujeme se vzdělávací institucí Scio. S jejich týmem připravujeme test „Kam na VŠ“ a jako jediné médium v ČR studentům nabízíme zkušební Scio testy. Protože byl náš projekt původně součástí rodiny jobs.cz, zaměřujeme se také na brigády, které většina studentů celoročně řeší. Jsme také propojeni s weby asi 200 středních škol, kam pravidelně dodáváme aktuality.

A co vysokoškolské vzdělávání obecně? Je dnes pro mladé lidi zajímavé?

Vysokou školu má dnes skoro každý. Současným největším problémem je fakt, že populační křivka maturitních ročníků je na svém dně a tento stav bude ještě několik let trvat.  Tím se snižují nároky na přijetí a šanci tak mají i ti, kteří by si dříve netroufli ani podat přihlášku.

O jaké obory je tedy největší zájem?

Nejzajímavěji pro studenty dnes vypadají humanitní směry, včetně ekonomiky – lákají asi 60 % zájemců. Naopak strach mají středoškoláci z technických oborů a přírodovědy. Správný výběr vysoké školy přitom není jen o náročných zkouškách z matematiky. Jde hlavně o důležité rozhodnutí směrem k budoucí kariéře.

Dá se tedy říct, že je převaha humanitních oborů problém?

Problém to může být hlavně po dokončení VŠ, když student začne řešit své uplatnění na trhu práce. My se snažíme lidem vysvětlovat, že se technických oborů nemají bát. Snažíme se studenty motivovat, aby se nevydávali jednodušší cestou jen z vlastní pohodlnosti. Mladí lidé dnes žijí maximálně s ohledem na zítřek, ale o tom výběr vysoké školy opravdu není.

Jak může být pro takové lidi zajímavý právě váš projekt?

Snažíme se o maximální přehlednost svých stránek i služeb. Přizpůsobujeme se generaci, která chce žít rychle a nebaví ji něco dlouze číst. Důležitou roli hraje vizuální stránka našeho webu.

Dnes si spolu povídáme díky vašemu spojení se SmartEmailing. Co VysokeSkoly.cz a e-mail marketing?

Dlouhodobě se nám daří sběr kontaktů, ročně nám jich přibývá několik desítek tisíc. Náš e-mailing ale původně nebyl cílený. Jednou měsíčně jsme celé databázi poslali newsletter a dál jsme nepřemýšleli. Dříve jsme také používali jinou aplikaci, až časem jsme přešli na SmartEmailing. Je mnohem flexibilnější. Úpravy, sestavování e-mailů, správa kampaní i reportování jsou snadnější.

Takže vám SmartEmailing pomohl?

Ano, ale nejde jen o samotný nástroj. Lidé ve SmartEmailingu opravdu vědí, jak na to, a uměli nám poradit. Třeba Katka přemýšlí opravdu komplexně. Vymyslela pro nás, jak dělat e-mailing cíleněji a lépe. Dnes se nad rozesílkou snažíme víc přemýšlet. Neposíláme hned vše na celou databázi, ale rozpracováváme myšlenky automatických zpráv. Začínáme pracovat také se segmentací.

Co byste vzkázal našim čtenářům, kteří se třeba příští rok chystají na vysokou školu?

Aby se na chvíli zastavili a představili si, co by opravdu v budoucnu chtěli dělat. A jakou kariéru jim zvolený obor může přinést třeba za deset let. Studium by nemělo být zbytečné. Tohle by náš projekt měl mladé lidi naučit především.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 8MB (3.13% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.