Poslední volná místa na školení DORUČITELNOST (24. 3.) a PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Školení DORUČITELNOSTI začíná za

Hodin
Minut
Sekund
Logo SmartEmailing

5 věcí, kterých se u začátků e-mailingu vyvarovat

Napadlo vás, že byste využili síly email marketingu a začali taky posílat neodmítnutelné nabídky, hýčkat si své zákazníky nebo zvětšovat svou databázi? Přemýšlíte, jak na to? Zde je pár tipů pro začátek, co rozhodně nedělat.

1)      Koupená databáze – rychlá cesta k bohatství…

… může vypadat jako dobrý nápad. Ne, je to cesta do pekel. A pokud ne tam, tak rozhodně do řady nepříjemností. Jak je to možné, když se databáze na internetu běžně prodávají? Zkušenost z praxe. Společnost toužící po rychlém výdělku si nakoupila databázi 300 000 kontaktů, ke kterým měli svolení s rozesílkou obchodních sdělení. „Databáze stála jenom pár tisíc, odešlu svou nabídku a jsem za vodou, říkal si určitě nový majitel“. Realita? Stovky rozhořčených emailů jenom na majitele služby, která rozesílku umožnila, několik podaných žalob a nechci vidět, co dostal do schránky podnikavec, toužící po rychlém výdělku. Smazaný účet i s databází a několik dní, kdy se jenom řešily stížnosti. Přemýšleli jste, jak taková databáze vzniká? Nejrychlejší varianta – stránka se soutěží o iPod, iMac (dosaďte si dle libosti) s žádosti o email pro informaci o výhře, kdy stačí jenom zaškrtnout souhlas s obchodními podmínkami. Kolik takových jste už viděli?

Tip: získejte si databázi lidí výměnou za hodnotné informace z webového formuláře. Jde to sice pomaleji, zato budete mít vlastní databázi svých příznivců (vašeho výrobku, služby)

2)      Do schránky mi chodí krásné obrázkové emaily. Udělám to taky tak

Zajímavý nápad. Kolik těch čistě obrázkových emailů otevřete, když vidíte při jejich zobrazení jenom prázdná místa a žádost o stažení obrázků? Email, který je složený pouze z obrázků je sice líbivý, zároveň je však mnohem náročnější na tvorbu nebo nákladnější. Emailová kampaň bez textu je daleko hůře hodnocená spamovými filtry a navíc, když obrázky nevidím (dokud je nestáhnu), nemá mě co zaujmout a přesvědčit o jejich stažení. Navíc lidé, kteří mají z nějakého důvodu (zabezpečení zaměstnavatele, některá mobilní zařízení) přístup pouze k textové verzi Vaší kampaně, neuvidí vůbec nic.

3)      Abych měl jistotu, že uvidí, co jsem napsal, hodím jim to v PDF do přílohy

Myslel jsem si, že je to dnes přežitek. Výzkum ze začátku tohoto roku ukazuje, že celých 8 % těch, co odesílají své kampaně, je posílají právě tímto způsobem. Vypadá to jako jednoduchá a jasná záležitost. Vytvořím kampaň třeba ve Wordu, opatřím obrázky, převedu do PDF a prostě pošlu přílohou (systémy pro hromadné rozesílaní to většinou umožňují). Kampaň s přílohou má daleko nižší doručitelnost, než bez ní. Ať už ji chytí SPAMový filtr a označí za nebezpečnou nebo ji nepustí limit schránky příjemce. Zároveň si představte zátěž serveru, když do kampaně dáte obrázky ve velké kvalitě a ty pak v PDF odesíláte. Viděl jsem jednou kampaň zákazníka, kde měl jeden email 7 MB. Přílohou byly hned 2 PDF soubory. Celá rozesílka měla 160 GB a odesílala se den a půl. Zahltila odesílací server a zpomalila odesílání ostatním uživatelům. Navíc většina emailů do schránek uživatelů nedorazila kvůli přítomnosti přílohy či její velikosti.

Tip: posílejte kampaně v HTML šabloně pokud možno bez příloh. Chcete-li dát zákazníkovi objemnější obsah, uložte jej k sobě na web a do email kampaně přidejte odkaz.

4)      Od všech dostávám nabídky na slevu, informace o nových výrobcích nebo službách. Udělám to taky tak.

Fungují na vás tyto nabídky? Kolikrát je využijete? Lidé jsou přehlceni slevovými akcemi, nabídkami ke koupi atd. Rádi nakupují, ale nejsou rádi, když jim někdo prodává. Nejčastější reakce je odhlášení se z kampaně nebo označení emailu jako SPAMu, což při větším množství lidí může vést k blokaci vaší emailové adresy, případně domény. Je potom nepříjemné zjistit, že někomu pošlete ze své adresy obyčejný email a ten buď vůbec nedorazí nebo skončí ve SPAMové schránce.

Tip: Budujte u svých zákazníků důvěru, než jim pošlete první nabídku ke koupi, a to minimálně 4 neprodejními emaily. Po prodejním opět hýčkejte. Více tipů ve článku zde.

5)      Tenhle design už nefrčí, kompletně všechno změníme

Dobrý nápad v případě, že se to neděje moc často a že alespoň něco z původního vzhledu zůstalo. Jeden ze zákazníků se po několika emailech rozhodl, že kompletně změní šablonu, ve které nabízí své výrobky a služby. Zároveň si nechal udělat nové stránky a super cool logo. Pak se divil, že 60% jeho databáze se z emailingu odhlásilo. Důvod? Už ho neznali, nepoznávali…

Tip: Budujte si postupně svou značku. HTML šablonu mějte barevně podobnou webu. Hlavička (horní část) by se měla měnit minimálně. Zachované by mělo být jméno firmy a logo. Větší změny dělejte postupně nebo je předem ohlašujte. „Tady nás máte nové, krásné“ nemusí být Vašimi zákazníky dobře pochopeno. Počáteční experimentování s konečným vzhledem kampaní dělejte na známých či na malém vzorku.

Lenka

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 54MB (21.09% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.