Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

SmartEmailing Digifest 2023: personalizace & automatizace na prvním místě

SmartEmailing Digifest 2023

SmartEmailing Digifest 2023 in the books!
Pražské Cubex centrum 10. 10. přivítalo 33 vystavovatelů a 63 přednášejících ze světa marketingu, obchodu, projektového řízení i HR. Přednáškové sály doslova praskaly ve švech, celým centrem se ozývaly podnětné diskuze či přátelské rozhovory a kávovar se ani na chvíli nezastavil.

Naprostou většinu přednášek spojovala dvě klíčová témata: personalizace a automatizace. Každým dnem je důležitější a důležitější dodávat (potenciálním) zákazníkům personalizovaný obsah a automatizace nám v tom může šikovně pomoct a uvolnit nám ruce (od činností, které nás úplně neba, v prospěch těch zábavnějších).

Přesvědčte se o tom na vlastní oči v našem Digifestím ohlédnutí. Podíváte se na pláž i do pivovaru, zjistíte, jak efektivně (ne)pracovat, a na závěr si za odměnu můžete zahrát ve videoklipu. To zní lákavě, ne? 🙂

SmartEmailing Lounge: Budoucnost (nejen) marketingové komunikace

V našem vlastním přednáškovém sálu se chopili mikrofonu zástupci zvučných firem jako Edenred, Shoptet, Webout, Meiro, SupportBox, Fischer, Dáváme nebo Scormium.

Adéla Smrčková | Moře personalizace: E-mail, který oživí vzpomínky na vaši oblíbenou pláž

Adéla Smrčková: Moře personalizace: E-mail, který oživí vzpomínky na vaši oblíbenou pláž

Sedíte v kanceláři, venku je na nule, prší, a uvažujete nad tím, že by to chtělo nějaké to volno. V tu chvíli vám do schránky přistane e-mail s fotkou pláže, kam jste loni utekli před zimou a relaxovali tady s margaritkou v ruce. Jakmile se vrátíte ze vzpomínek na tuhle bezva dovču zpět k počítači, hned pod fotkou pláže vás v e-mailu upoutá nabídka dovolené tamtéž a 2–6 doporučení podobných destinací, kde si můžete pár kliknutími rezervovat svůj další pobyt. Doporučené nabídky jsou vždy dostupné, v podobné cenové kategorii a s přednastaveným stejným obsazením zájezdu, jako vaše poslední dovolená. E-mail vám navíc do inboxu přiletí v pravý čas, což je ohlídáno několika podmínkami (např. jste v posledních 3 letech byli na dovolené, ale letos jste si ještě žádný zájezd nepořídili).

Vytěžte data na maximum, i když podle vás nejsou perfektní.

Adéla Smrčková, SmartEmailing

CK FISCHER se snaží lidem maximálně usnadnit výběr a koupi dovolené a ve spolupráci s naší Smartí datovou specialistkou Adélou Smrčkovou a specialistou na automatizaci Janem Krčmářem přišli s tímto ukázkově personalizovaným e-mailem. Ze zdánlivě jednoduchého datového základu vytěžili opravdu maximum. Každý třetí uživatel e-mail proklikne (pro srovnání, podle 2023 Email Marketing Benchmarks by GetResponse je průměrné CTOR v Evropě 7,61 %, zatímco u tohoto e-mailu činí 30 %) – wow! 🙂 Dalším skvělým číslem je 0% míra odhlášení z tohoto newsletteru, protože je tak personalizovaný a relevantní, že jej zákazníci jednoduše chtějí podobné e-maily dostávat i nadále.

Ke sběru a segmentaci dat pro tuto kampaň posloužil analytický nástroj Meiro, který identifikuje a propojuje zákaznická data z online i offline zdrojů. A právě ze společnosti Meiro nás na Digifestu svou přednáškou obohatil další speaker.

Jiří Hejl | Zákaznická identita jako klíč pro váš profit

Jiří Hejl: Zákaznická identita jako klíč pro váš profit

Kolik chytrých zařízení běžně používáte? Mobil, chytré hodinky, notebook, tablet, hlasový asistent… fuuu. V průměru na jednoho člověka ve střední a východní Evropě připadají 4 zařízení. Každé chytré zařízení sbírá data o svých uživatelích. Čím více zařízení uživatel používá, tím více přesnějších dat je o něm možno zaznamenat.

O tom, jak je navyšující se objem dat o uživatelích obrovskou příležitostí pro ještě lepší personalizaci na Digifestu promluvil Jiří Hejl ze společnosti Meiro. Mezi zdroje dat o uživatelích (kromě těch zjevných, jako je vyhledávání v prohlížeči nebo zakoupené produkty) patří například i vytvořené tickety, historie interakce se zákaznickou podporou, recenze produktů nebo vratky. Z toho všeho umí Meiro vytvořit tzv. 360° View of the Customer, které zahrnuje údaje o nákupním chování, životním stylu, rodinné a finanční situaci, customer journey, preferenci produktů i reklam a podobně.

Jiří Hejl své povídání doplnil i zajímavou případovkou: pokud u uživatele detekujeme více zařízení, jsme schopni mu poslat více relevantních personalizovaných nabídek. V případě, že uživatel používá dvě zařízení místo jednoho: +75 % zásahů na webu, +50 % zásahů na e-mailu, +20 % AOV. A teď si to spočítejte pro ta čtyři průměrná zařízení. 🤔 V datech čeká obrovská příležitost a je na vás, abyste ji využili včas a efektivně.

Zákazník není e-mailová adresa. Dívejme se na zákazníky jako persony, učme se rozlišovat, jací jsou, jaké jsou jejich zájmy, učme se je správně rozsegmentovat a následně jim nabízet, co je pro ně relevantní.

Jiří Hejl, Meiro

Jindra Svítková | E-mail jako retenční nástroj

E-mail jako retenční nástroj

Jindra Svítková, Head of Retention společnosti Shoptet, zahájila svou přednášku výstupem z nedávného průzkumu: jak e-shopy vnímají svůj brand, nastavení značky? ¾ e-shopů si myslí, že mají značku nastavenou dobře, ale ve skutečnosti mají pouze logo a název. Aby byla značka silná, musí mít v nastavení a směřování značky jasno. A silná značka poskytuje mnoho výhod: rychlejší rozhodování zákazníků, nižší cenovou senzitivitu, dlouhodobý růst i odolávání krizím.

Značka je extrémně důležitá. Jestli má podnikatel do něčeho investovat, je to právě značka.

Jindra Svítková, Shoptet

Druhá část přednášky byla věnována tomu, jak vám e-maily mohou pomoci s retencí.

  • Věnujte pozor transakčním e-mailům (hlídací pes, potvrzení objednávky, info o naskladnění, zpístupnění hodnocení atd.). Transakční e-maily mají vyšší konverzní poměr než kampaně.
  • Sledujte (alespoň) základní analytiku. Podle průzkumu společnosti Shoptet ji sleduje jen 7,3 % majitelů e-shopu.
  • Dbejte na jednoduchost. Jeden cíl = jeden mail.
Psst! Čemu bude Shoptet věnovat hlavní pozornost v příštím roce (a možná by to mělo zajímat i vás)? Segmentaci a customer journey. 😎

Libor Jordán, Martin Smolka | Zvyšte své zisky díky efektivnímu vzdělávání klientů

Martin Smolka, Libor Jordán: Zvyšte své zisky díky efektivnímu vzdělávání klientů

Pojďme na pivo! Tedy, alespoň se podívat na jednu hezkou pivní případovku. Libor Jordán ze společnosti Plzeňský Prazdroj na Digifestu představil akademii První u zdroje, která má za cíl inspirovat a vzdělávat majitele provozů a jejich personál. Hospodští a další profesionálové z oboru zde najdou jednoduché tipy, jak svůj byznys posunout, nalákat nové hosty a uspět. Akademie není určena jen majitelům hospod, oslovuje prakticky veškerý personál od kuchařů přes výčepní a servírky až po ty, kteří se starají o ekonomiku provozu. Hospodám a restauracím tak dává k dispozici opravdu komplexní nástroj pro růst byznysu.

Proč byste měli vzdělávat své zaměstnance či klienty? Nastavený systém vzdělávání v gastru přinesl tyto benefity:

  • zvýšení provozního zisku až o 10 %,
  • 12% navýšení konzumace piva,
  • 10% úspory na food costu,
  • +23 % fanoušků na sociálních sítích.

Jak řešit vzdělávání po technické stránce prozradil Martin Smolka ze společnosti Scormium. Scormium je cloudová vzdělávací platforma, která umožňuje vytvářet organizační a vzdělávací skupiny, zakládat online i offline události, sestavovat kurzy do studijních cest a plánů, vytvářet a vkládat gamifikační prvky a certifikáty a celý proces vzdělávání sledovat díky přehlednému reportingu. 

Karel Juřička, Michal Orsava | Budoucnost marketingové komunikace prostřednictvím personalizovaných videí

Karel Juřička, Michal Orsava: Budoucnost marketingové komunikace prostřednictvím personalizovaných videí

Zákazníka v marketingovém videu oslovíte jménem, ukážete mu naposledy zakoupené produkty, umožníte mu psát si textovky se slavnou osobností nebo si ve videu přímo zahrát. Tohle všechno může být realitou díky personalizovaným videím, o kterých na Digifestu pohovořili co-founders Webout.meKarel Juřička a Michal Orsava, kteří se tomuto trendu v oblasti personalizace profesně věnují. Ve videu lze personalizovat voiceover, obrázky, texty i produkty.

Co vám jako firmě takové personalizované video může přinést? Budování vztahu se zákazníky prostřednictvím relevantního a originálního obsahu, odlišení od konkurence, vysokou dokoukatelnost i virální potenciál. Personalizované video hezky zvýší čísla například u pozvánky na akci, poděkování po nákupu nebo představení nového produktu. Za úspěšnost videí mluví čísla již realizovaných kampaní, které přinesly 4x vyšší dokoukatelnost reklamního videa nebo 10x vyšší CTR.

Chcete si vyzkoušet, jak to funguje? Můžete si třeba zahrát v Jamesi Bondovi nebo si v klipu Ewy Farné se zpěvačkou vyměňovat SMSky. 🤩

Vladimír Rejlek | Transformace zaměstnaneckých benefitů do digitálního světa

Vladimír Rejlek: Transformace zaměstnaneckých benefitů do digitálního světa

O tom, že svět zaměstnaneckých benefitů už dávno není o papírových stravenkách, nás ujistil Vladimír Rejlek, Marketing & Innovation Director ze společnosti Edenred. Kromě stravného dnes zaměstnavatelé mohou zvyšovat blaho svých zaměstnanců celou řadou další zajímavých benefitů jak v oblasti volnočasových aktivit, tak třeba wellbeingu. Poskytovaní těchto benefitů se dnes kompletně transformuje do digitálního prostředí a digitální platebních metod, a to raketovou rychlostí. 🚀 Mrkněte na vývoj digitalizace benefitních produktů Edenred v ČR:

  • 2017: 9 % digitál, 91 % papír,
  • 2022: 68,1 % digitál, 31,9 % papír.

Odlište se na trhu práce od konkurence. Pestrá (a inovativní) nabídka benefitů vám může výrazně pomoci zaujmout uchazeče. Nalijme si čistého vína: kdo při čtení inzerátů nechá sekci Benefity bez povšimnutí? 🤔

IPEX Stage: Budoucnost digitalizace a (ne)práce

Na IPEX Stage se hovořilo o digitalizaci napříč různými odvětvími a nechyběly ani podnětné informace ze světa AI.

Dušan Gajdoštík | Média v digitální době: proměny, výzvy a nástroje mediálních domů

O digitalizaci ve světě médií si v panelové diskuzi povídali Dušan Gajdoštík, Strategic Business Cosultant Czech News Center, a Jan Krčmář, Marketing Automation Specialist SmartEmailing. Czech News Center si jako lídr českého mediálního trhu moc dobře uvědomuje výzvy i příležitosti, které digitalizace přináší.

Jak si média mohou v roztříštěném digitálním světě uzurpovat svůj prostor? Tvořit relevantní a kvalitní obsah a následně využít veškeré vhodné kanály k jeho distribuci.

Obsah je král: je třeba vyrábět kvalitní obsah, relevantní pro publikum, pro které jej dělám, a distribuovat a monetizovat jej tam, kde se toto publikum nachází.

Dušan Gajdoštík, Czech News Center

Velkým pozitivem digitalizace je možnost poznání čtenáře. Velmi důležitou součástí dnešní práce médií jsou data a jejich vizualizace. Velkou příležitostí je přihlášený uživatel: máme o něm data, víme, jaký obsah mu distribuovat, jakou reklamu mu můžeme zobrazit a můžeme se jej jednoduše zeptat, co ho zajímá (uživatelé tuto zpětnou vazbu rádi dají a to je pro personalizaci skvělý vstup).

Transformace médií do digitálu přináší nové fenomény. Historicky fungovaly velké redakce zaměstnávající redaktory, dnes se od těchto velkých newsroomů přechází k jednotlivým redaktorům jako tvůrcům, kteří mají osobní brand a zároveň jsou influencery v rámci brandu redakcí.

Jak dnes ve světě médií uspět? Dušan Gajdoštík zdůraznil, že je třeba budovat osobní brandy redaktorů přímo v redakci a snažit se redaktory udržet, správně identifikovat trendy na trhu, diverzifikovat zdroje příjmů a přizpůsobovat se publiku. Zároveň apeloval na to, že je důležité být flexibilní, reagovat na změny, když něco nefunguje, ukončit to, když něco funguje, co nejrychleji to rozvíjet, protože když to neuděláte vy, udělá to jiný hráč.

Nebojte se zkoušet, nebojte se neúspěchu, poučte se z něj a jdete dál.

Dušan Gajdoštík, Czech News Center

Alexandr Havlíček | Digitalizace cestovního průmyslu: cesta za hranice obvyklých datových výzev

Spousta z nás porovnává, hledá a zčásti prožívá dovolenou prostřednictvím digitálních technologií. Od roku 2020 do roku 2023 se tržby aplikací a stránek, které prodávají dovolené, více než zdvojnásobily. O radostech a strastech prodávání zájezdů si v panelovce s naším Honzou Krčmářem popovídal Alexandr Havlíček, Head of Digital Team společnosti DER Touristik.

Na prodeji dovolených je náročné to, že výsledný produkt je služba kombinovaná z X parametrů. Možností výběru z různých termínů, letů, výletů nebo typů stravování vznikají miliony kombinací.

DER Touristik dlouhodobě pracuje na personalizaci, dodávání relevantního produktu a jednoduchosti nákupního procesu. Pečlivě nastavují timing, kdy na člověka mluvit – trefit se do období, kdy o dovolené uvažuje.

Challenge je správně vyvážit, aby na člověka ve správnou chvíli mluvil prodejce nebo online svět, mít promyšlený proces lead managementu. Vytěžit z digitalizace maximum s lidským přístupem.

Filip Dřímalka | Budoucnost nepráce – Jak uspět ve světě umělé inteligence

Co by to bylo za digitální konferenci bez AI? 🙂 Program IPEX Stage svou přednáškou uzavřel Filip Dřímalka, zakladatel projektu Digiskills.cz.

Zamyslete se nad tím, co chcete dělat, co vás baví, co pro vás má přidanou hodnotu, a co vás naopak tak úplně neba a chcete, aby to za vás za rok dělala AI. Za tím si jděte. Naučte se dívat na svou práci jako na systém a rozdělit ji do jednotlivých kroků. Následně hledejte různé nástroje pro usnadnění jednotlivých kroků vaší práce. Inspirujte se. Zajímejte se, sledujte inovativní osobnosti, vzdělávejte se. Experimentujte. Zkoušejte aplikace v praxi, hrajte si s AI, poznávejte její možnosti a limity. Sdílejte.

💡 Máte jasno v tom, s čím by vám umělá inteligence mohla pomoci, ale nevíte, jaký nástroj to umí? Najděte vhodný AI nástroj pomocí AI: theresanaiforthat.com

Na závěr pár výroků k zamyšlení:

  • Ve firmách se hodně mluví o AI, ale málo se s ní pracuje.
  • To, že máte dobré nástroje, ještě neznamená, že je budete umět dobře používat.
  • Skillset je důležitější než toolset. Dovednosti jsou důležitější než sada nástrojů, které máte.
  • Většina lidí přeceňuje, čeho může s AI dosáhnout dnes, a podceňuje, čeho může s AI dosáhnout za rok.
  • Není třeba se s AI X hodin učit. Stačí umět položit dobrou otázku.
  • Nikdy nebyla lepší doba se pustit do všeho, o čem jste snili.
Máte k dispozici umělou inteligenci i lidi, kteří jsou schopni vám pomoci, všechny informace na dosah ruky. Tak, čím začnete?

Filip Dřímalka, Digiskills.cz

🤝 Děkujeme, že jsme se s vámi mohli potkat. Těšíme se na viděnou na dalším eventu!

Andrea Skolková

Jak řekl Confucius: zvolte si práci, kterou milujete, a už nikdy v životě nebudete muset pracovat. Tak píšu. Protože hrátky se slovy jsou moji vášní již od dětství. Inspiraci hledám (kromě školení, eventů a setkávání s vámi) na procházkách s pejskem, v tělocvičně nebo na dně šálku kávy.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 22MB (4.3% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.