Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Dark Mode v e-mailu a proč ho využívat

Dark Mode (tmavý režim) se stal trendem operačních systémů, webových prohlížečů i aplikací a svět e-mailu není žádnou výjimkou. S jistotou můžeme říct, že Dark Mode tady je a dále zůstane. V článku vám přiblížíme, co vlastně Dark Mode je a na co při tvorbě vašich e-mailů myslet.

Co je Dark Mode a proč je oblíbený

Dark Mode, neboli tmavý režim, je nastavení, které posouvá paletu barev rozhraní tak, aby se obsah zobrazoval ve vysokém kontrastu. Pozadí je v tmavých barvách a popředí – text a grafické prvky, světlé. Jeho výhoda tkví v minimalizaci modrého světla, zvýšení čitelnosti a snížené námaze očí. Je vhodný pro lidi s citlivostí na světlo a také ho ocení ti, kteří pracují v noci, jelikož je v tomto režimu za slabého osvětlení snazší číst. Dark Mode lidé volí také kvůli šetření životnosti baterií u mobilních zařízení. Pro jiné je to věc osobní preference

Dark Mode tedy převrací typické online schéma barev a jasu. Ve světě technologií se už nějakou dobu jedná o buzzword a svět e-mail marketingu není výjimkou. S možností Dark Mode přišla společnost Apple v roce 2018, kdy ho přidala do svého e-mailového klienta. V roce 2019 se už tmavý režim stal mainstreamem a zapojil se i Google.

Přizpůsobení e-mailu pro Dark Mode

Práce s Dark Mode může ve vašem e-mailovém marketingu udělat velký rozdíl – a zajistit, aby e-maily vypadaly v tomto prostředí pro čtení skvěle, je pro e-mail marketingové specialisty novou velkou výzvou. Zde je několik klíčových tipů, které vám mohou pomoci: 

Kteří e-mailoví klienti s Dark Mode pracují? 

Mobilní aplikace

Desktop klienti

  • Apple Mail
  • Outlook 2019 (Mac OS)
  • Outlook 2019 (Windows)

Weboví klienti

1. Myslete na rozdíly v zobrazení

To, že tito e-mailoví klienti nabízejí způsob, jak nastavit jejich uživatelské rozhraní na tmavé barevné schéma však neznamená, že s vašimi e-maily budou zacházet stejně. Vykreslování e-mailů je složité. Proto, než se do využití Dark Mode šablon pustíte, myslete na to, že každý e-mailový klient bude e-maily vykreslovat trochu jinak. 

Někteří e-mailoví klienti budou zobrazovat e-maily stejným způsobem bez ohledu na to, zda je schránka doručené pošty přednastavena na světlý nebo tmavý režim. 

Příkladem jde o:

  • Apple Mail
  • iPhone
  • iPad
  • Hey.com

Jiní e-mailoví klienti rozpoznají e-mail se světlým pozadím, a pokud má e-mail v hlavičce kód pro tmavý režim, reagují přepínáním barevného schématu. 

  • Gmail Android app
  • Outlook Android app
  • Outlook iOS app
  • Outlook 2019 for MacOS
  • Outlook.com
  • Seznam.cz app (iOS i Android) 
  • email.cz app (iOS i Android)

Někteří pro změnu vámi přednastavené e-maily pro tmavý režim nerespektují a přimějí je, aby se z tmavých barev naopak staly světlé. Dochází zde k celkové inverzi barev.

  • Gmail iOS app
  • Outlook 2019 for Windows

Zkrátka, e-mail, který vypadá skvěle v jednom klientovi, může vypadat velmi špatně v jiném. Existuje několik způsobů, jak může Dark Mode e-mailový klient nakládat s vaším kódem.

2. Používejte transparentní obrázky

U návrhu e-mailu v tmavém režimu by vaše obrázky měly být transparentní. Tímto způsobem, když se barva pozadí změní z bílé na černou, bude e-mail stále vypadat přirozeně. Pokud je prázdný prostor obrázku vyplněn bílou barvou, ve světlém režimu na tom nezáleží – ale v tmavém režimu bude bílé pozadí vyčnívat jako bolavý palec.

Transparentní obrázky u dark mode

3. Ohraničte černý text bílou barvou

Pokud je ve vašem e-mailu obrázkový černý text, například černě psané logo v png s transparentním pozadím, ve tmavém režimu bude splývat. Chcete-li tomu předejít a nejste zrovna znalec kódu, který by dokázal nastavit, aby se obrázek při tmavém režimu změnil v bílý, zvýrazněte text bílým obrysem. Uprostřed vidíte variantu s bílým obrysem černého textu. Na třetím obrázku je vidět logo nakódované pro změnu v bílou variantu.

Ohraničení textu Dark Mode

4. Nezapomínejte na testování svých Dark Mode e-mailů

Až skončíte s návrhem e-mailu v tmavém režimu, nezapomeňte jej otestovat v tmavém a světlém režimu, abyste viděli, jak bude zpráva na každém z nich vypadat. Pokud máte například účet Gmail a zařízení Android, můžete si e-mail poslat sami a zobrazit jej v tmavém i světlém režimu, abyste nemuseli provádět žádné změny.

5. Vyzkoušejte pouze textové e-maily

Můžete také hrát na jistotu a poslat prostý text. Vzhledem k tomu, že e-maily ve formátu prostého textu obsahují opravdu pouze text, nemusíte si dělat starosti s nesprávným vykreslením designových HTML prvků. Jednoduché e-maily jsou černé na bílém, takže je lze snadno obracet. A tyto e-maily mají také spoustu dalších výhod – jsou vhodné pro vážné nebo důležité situace a mohou se vyhnout spamovým filtrům snadněji než HTML e-maily.

Potřebujete s Dark Mode verzí šablony poradit? Ozvěte se nám

Jana Kaminská

Jana se v marketingu pohybuje přes 5 let, především jako marketingová a PPC specialistka. Marketing je pro ni práce i koníček. Ráda si načítá nové trendy a testuje, co funguje.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 74MB (14.45% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.