JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Čtrnáctero rad pro smysluplný email marketing

Nejlepších 5 rad, “top ten”, to už tady bylo kolikrát….. kdo Vám ale poskytne “čtrnáctero” rad pro smysluplný email marketing? Rozhodně jen SmartEmailing!

Přečtěte si tento článek a vyvarujte se nejčastějších chyb, jinak rovnou zvadněte telefon a volejte “ Houstone, máme problém…”

1) Jasné “call to action buttons”

Každá kampaň by měla mít jasnou zprávu a měla klienta jasně vést k tomu, co po něm chceme. Dávejte zřetelně najevo svůj záměr, ať link vypadá jako link a neschovávejte jej vždy jen za obrázky.

2) Čím víc, tím líp. Tak takhle s obrázky ne!

Řídíte se heslem “Čím víc, tím líp” ? U obrázků si ale dejte pozor. Čím větší plochu kampaně tvoří obrázky, tím se zvětšuje u některých poskytovatelů spam score. Navíc ne každý si je zobrazí a poté může kampaň vypadat opravdu všelijak.

3) 1000 a jedno odhlášení

Slyšíte to stále a pořád se najdou tací, co si myslí, že pokud dostatečně “schovají” odhlašovací odkaz, že si nějak pomůžou. Opak je pravdou. Pokud bráníte klientům se odhlásit, spíše si uškodíte. Toho, kdo se chce odhlásit, určitě tímto krokem nepřesvědčíte o tom, že si u vás má znovu nakoupit.

4) První věta prolamuje ledy

Ano, většinou je to naprosto horní větička (odstavec), co rozhodne o přečtení kampaně. Tuto první větu většina e-mail klientů zobrazuje v náhledu a rozhodne o tom, zda si e-mail přečtu, nebo jen nastavím jako “přečtený”. Nedávejte proto nahoru pouze “Pokud se e-mail nezobrazuje správně, klikněte na online verzi”, zaměřte se na lákavou informaci, která evokuje potřebu si přečíst i zbytek!

5) Ne jednou, ne dvakrát, ale co to jde!

Opakujte a opakujte. Dnešní doba napomáhá tomu, abychom články jen prolétli. Proto své sdělení několikrát zopakujte. Jednou v odstavci, v samostatné větě, v několika odrážkách, na obrázku. Tak si spíše čtenář odnese jádro pudla. Jo a opakujte.

6) “Kde si sehnal tuhle databázi?” “Hele, už nevím, prostě to pošli.”

Tak jestli jste někdy slyšeli tyhle věty, jste jednou nohou v problémech. Pravidla pro obchodní sdělení se stále zpřísňují a s nimi i tresty. Posílejte pouze a výhradně na kontakty, od kterých jste získali souhlas se zasíláním obchodního sdělení. Budete tak posílat na klienty, které obsah zajímá, a máte tak tudíž šanci prodávat.

7) CTRL + ALT + DEL, ne-ne ALT u obrázků je něco jiného

Využívejte ALT popisek u obrázků pro příjemce, kteří si nezobrazí obrázky, aby pochopili zbytek textu, pokud je obrázek důležitý pro jeho pochopení. Nebo abyste je motivovali k zobrazení obrázků. Pokud se mi v mailu objeví místo loga headerv1.png například “Naše krásné logo, mrkněte na něj!”, no….já mám jasno.

8) Testuju, testuješ, testujeme

Ano, ať je vaše šablona sebedokonalejší a ultrakrutěpřísná, je lepší si ji zkontrolovat na vícero mailových klientech a na web mailech. Tedy na outlooku (zde bývá nejvíce problémů), pak gmail a určitě seznam. Zde si lidé nejčastěji zobrazují vaše kampaně.

9) Textová verze, stále žije

Věřte nebo ne, stále se najdou tací, kteří nepodporují HTML e-maily a stahují pouze textovou verzi. Navíc poskytovatelé textovou verzi požadují a je škoda sbírat záporné spam score. U nás je textová verze v nové verzi doplněna automaticky. Pecka.

10) Ahoj {{salution}}, chci ti říct…

Rozhodně personalizujte. Nic mě nenakopne víc si přečíst mail, než když je v předmětu moje jméno s pozdravem. Hned si říkám “ Kdo mi píše??”. Příjemný pocit dostat e-mail s tím, že je fakt jen pro “mě”.

11) “Když nevím o co jde, proč to mám kupovat?”

Nejdříve svou databázi vzdělávejte, dejte jim nějakou přidanou hodnotu “jen tak”, budujte vztah. Vysvětlete, co, proč a jak a až poté kde a za kolik. Raději koupím u někoho, kdo mi už něco dal, než u někoho, kdo se mi násilně snaží něco prodat.

12) Předmět, co v tom vidím “Předveď mně to”

Předmět prodává, zaujme, inspiruje. Pište takový předmět, který láká, využijte personalizaci a vyvarujte se “capslocku”. Nadpis se všemi písmeny velkými spadne do spamu.

13) Každý pes, jiná ves

Posíláte často mailing, děláte si šablonu na koleni a pořád ji vylepšujete, obarvujete a jinak “tuníte” ? Dejte pozor. Je lepší držet jeden styl, jedno logo, jeden vzhled. Spíše si pak jako klient zapamatuju vaší společnost.

14) Začali jste s e-mail marketingem? “ Hrrrr na ně!!”

Koupili jste si EmailAcademy, SmartEmailing, dali dohromady databázi? Tak to asi pošlete tak 5 kampaní 1. týden, další týden 4 a pak jen 3 a víme, jak to bude pokračovat. Snažte se držet frekvenci, nevystřílejte si všechen “prach” na začátku, ale “flintu”(chápej SmartEmailing) láduj rovnoměrně. Nejvíce se osvědčila frekvence jedna kampaň za 3 týdny, a to nejlépe v neděli.

Do začátku se držte těchto rad a vyvarujete se tím největším “botám”.

A kdybyste si s něčím nevěděli rady, chtěli se dozvědět více informací, kontaktujte nás na podpoře a společně něco určitě vymyslíme.

 Václav Růt

Autor: Václav Růt, Customer success manager

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.