Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Dvě úrovně podpory pomocí SmartEmailingu

Na našich stránkách můžete sledovat tipy a triky na práci s naší aplikací v kombinaci s infopodnikáním. Jak to ale vypadá v praxi? Funguje to? Že to funguje nám, jste určitě poznali jak z našich kampaní (www.emailacademy.czwww.milionoveimperium.czwww.zenyzenam.cz a dalších), tak i z Davidových videí. Co naši zákazníci? Příběh jednoho z nich zde přináším a děkuji Lence Pospíchalové za její podklady.

Lenka působí ve firmě podporující prodej kosmetických výrobků pro kadeřníky. Při svém vstupu na Smart Community setkání popsala, jak působila jejich firma v minulosti. Jejich cílem bylo podpořit prodej výrobků firmy Subrina z velkoskladu směrem k zákazníkům. Pro jejich podporu používali tradiční marketingové kanály: Časopis Subrina Profesional, který nabízeli kadeřníkům, a ti ho pak měli na svých provozovnách. Webové stránky Subrina Professional, Časopis Kadeřnická Kosmetická praxe. Pořádali promo akce na výrobky Subrina. Nechali si natáčet drahá promovidea na jednotlivé kolekce, která byla k dispozici pouze na školeních či na webu. Prováděli školení v Subrina studiích či v terénu. V rámci svého Subrina Clubu posílali dopisy a SMS zprávy s promem nových výrobků. Navíc používali síť obchodních zástupců.

Metody byly neefektivní. Některé informace byly přes média (například obchodní zástupce) nepřesně interpretovány. Na postu obchodních zástupců byla vysoká fluktuace a jejich práce ne vždy byla dokonalá. Marketing pomocí časopisů a inzerátů byl navíc téměř neměřitelný. V případě využívání databáze kadeřníků obchodním zástupcem hrozilo zneužití pro třetí strany (konkurenční výrobky, které mohl daný obchodní zástupce také prodávat). Promovidea a promoakce byly docela nákladné, a navíc se kadeřníkům nechtělo se kvůli akci sjíždět na jedno místo. Navíc informace získané na akci, ať už o používání výrobků či o postupech tvorby účesů, byly kolikrát brzy zapomenuty

Rozhodli se tedy některé marketingové kroky vynechat a nahradit informovanost skrze původní kanály infomarketingem. Mezi kanály s nízkou účinností a vysokými náklady patřily časopisy, inzerce, promoakce, drahá videa, částečně i práce obchodních zástupců.

Čím je nahradili? Přímou emailovou komunikací. Změnou svých stránek– na těch se nově objevil e-shop pro přímý prodej, webový formulář a členská sekce. Své zákazníky (kadeřníky) vzdělávají skrze nově vzniklý web Subrina Professional. Dalšími kanály se stal youtube, přes který zveřejňují nová videa s tvorbou účesů. Všechno to ještě podporují Facebookem.

Webový formulář stránek Subrina Professional

Proč o své komunikaci říkají, že je podporou ve dvou úrovních? Vše je jasné z obrázku níže. První úrovní je kadeřník. U něj pracují s pravidly „Vědět, věřit, koupit, doporučit“.

2 úrovně podpory značky Subrina

Jak? Prvním z kamenů je členská sekce určená pouze pro kadeřníky „Osobní poradce“. Poskytuje nové, hodnotné a užitečné informace, jež jim budou pomáhat v jejich každodenní praxi. Obsahuje články, animace a videa – s novými účesy, tipy na využití kosmetiky Subrina atd. Aktuálně je nejsilnějším magnetem pro budování důvěry, která vede k nákupu.

  • Motto Osobního poradce je „Kdykoli, kdekoli a cokoli z vašeho oboru“.

Narozdíl od promoakcí web Osobní poradce není tak nákladný. Všechny informace jsou přehledně v jednotlivých sekcích. Videa, která byla dříve určena pouze pro konkrétní akci, jsou zde kdykoliv dostupná. Kadeřníci zde najdou i další praktické informace související s podnikáním jako takovým. Cílem je i aktivní zapojení kadeřníků do tvorby obsahu a tím budování jejich expertní značky, kterou pak můžou zúročit i navenek. Jednotlivé novinky v sekcích jsou promovány kadeřníkům pomocí email kampaní.

Druhou úrovní podpory je přímá komunikace se zákazníky jednotlivých kadeřníků. Kadeřníci se sami starají pouze o sběr kontaktů. Zákazníci pak dostávají kampaně, které jim dávají například tipy pro údržbu účesů či vlasů doma. Doporučují výrobky profesionální úrovně pro domácí použití. Pomáhají zákazníkům tipy a triky i z jiných oborů (typologie, vizážistka, trichologie, floristika). Samozřejmě posílají i infa o akcích v jednotlivých salonech či slevách na výrobky v e-shopu.

Veškerá komunikace je vedena centrálně ale pod hlavičkou salonu, takže veškeré tipy zákazník dostane „od svého kadeřníka“, čímž se zvyšuje jeho expertní značka. Ten zároveň dodá i výrobky, které zákazník na základě této komunikace začne aktivně poptávat, takže se zvýší díky cross sellu i jeho obrat.

Jak nyní specifikují tuto svou marketingovou komunikaci? Přesná, rychlá, účinná, snadno automatizovatelná, nízkonákladová a plně měřitelná. Navíc všechny kontakty na zákazníky i na kadeřníky jsou spravovány pouze několika osobami centrálně, takže nehrozí ani zneužití databáze obchodním zástupcem.

Jak vám pomohlo infopodnikání či emailová komunikace ke zvýšení vašeho obratu? Pochlubte se v komentářích, které metody vám fungují a které naopak méně.

Lenka

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 28MB (5.47% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.