Díky nasbíraným datům ve SmartEmailingu a napojení na další platformy dostali čtenáři Blesku vysoce personalizované video do svých e-mailů. Jak to celé probíhalo? Jak kampaň vypadala? A jaké má výsledky?
Výjimečný zážitek pro čtenáře Blesku
Blesk.cz se letos ke svým 30. narozeninám rozhodl svým čtenářům darovat výjimečný zážitek. O ten jsme se postarali ve SmartEmailingu spolu s platformami Meiro a MotionLab.
Přes webový formulář na webu Blesku jsme sbírali e-mailové adresy, preference člověka a další data, která se promítla do personalizovaných videí na míru i do samostatné landing page.
Co čtenáři Blesku dostali
Podle toho, co zvolili ve webovém formuláři na webu Blesku, vzniklo video podle jejich preferencí (objevili se jako hvězdy ve filmu, ve sportu nebo v politice) a moderátorka je ve videu oslovila jejich jménem. Toto video jim do několika minut přistálo do e-mailu.
Na 1 e-mailovou adresu mohli vytvořit až 3 takto vysoce personalizovaná videa s vlastní fotkou a jménem. Jak tato videa vypadala?
Video-kreativu tvořil interní tým z Czech News Center v režii Viktora Vokjana, šéfdramaturga videohubu CNC
Technické nastavení kampaně
SmartEmailing je v kampani hlavním orchestračním systémem, na kterém kampaň proudí a distribuuje data do dalších platforem (Meiro, MotionLab). Jak šly za sebou jednotlivé kroky?
- V Blesku vymysleli zadání kampaně a vytvořili si videa.
- Blesk poskytl prostor pro kampaň.
- Pak do toho vstupuje SmartEmailing, který přes “smartí” formulář na webu Blesku sbírá sám data a dál je distribuuje (jméno, preference,…)
- Na základě preferencí se tvoří do pár minut personalizované video a jeho scénář.
- SmartEmailing pak data agreguje a posílá do MotionLabu (máme s ním integraci, takže je snadné se propojit).
- Do MotioLabu se předávají preference konkrétního čtenáře.
- Na základě preferencí začne MotionLab připravovat (renderovat) video.
- Pak vrátí data zpět SmartEmailingu a my si uložíme data o videu (URL, obrázek, dodatečná data,….).
- Jakmile data uložíme, tak eventovou podmínkou (triggerem) data distribuujeme na 2 místa – na e-mail čtenáře (s personalizovaným náhledem) a také dáváme vědět Meiru, že si daný uživatel nechal vygenerovat video.
- Meiro si tuto informaci bere a vkládá ji do landing page na Blesku. Landing page je stejná pro všechny uživatele, ale Meiro zajistí, aby se tam uživateli ukázalo jeho video.
Kombinace e-mailingu připraveného na výměnu dat s dalšími platformami dokazuje, jak může být e-mail hlavním nositelem pokročilých kampaní i jejich srdcem.
Výsledky kampaně
Mluví samy za sebe – doručeno bylo 100 % e-mailů, otevřeno 92,13 %, CTR bylo 70,92 % a CTOR 86,75 %. Je vidět, že unikátní komunikace se zákazníkem má výrazný vliv na konverzi.
Tyto metriky ale nejsou všechno. Kampaň nebyla tvořena jen pro samoúčelnou angažovanost. Přímo na ni navazuje byznysová konverzní kampaň se sdělením, že je možné si předplatit Blesk prémium za 1 Kč na 3 měsíce. Tato byznysová kampaň také využívá e-mailovou automatizaci.
„Jde o výjimečnou kampaň, která propojila redakci, strategická oddělení a tři technologické startupy s cílem poděkovat čtenářům. Pracujeme s dlouhodobými komunikačními scénáři, a nejen uživatelé se tak mohou těšit na další překvapení,” řekla Michaela Vanerová, která má v mediahousu na starost oblast CRM.
O kampani psala česká média (Marketing&Média, MediaGuru, FocusAge,…) a 1. 11. ji na konferenci Czech Internet Forum 2022 představila publiku naše seniorní e-mail marketing specialistka Denisa Vávrová.
Máme velkou radost, že se díky této kampani stal e-mailing součástí debaty o digitalizaci médii a že se podílíme na přechodu tradičně tištěného média do online světa.
Je to také ukázka toho, že v personalizaci je stále kam růst (není to jen oslovení v e-mailu 😉 ) a že e-mail může být srdcem personalizovaného zážitku – jako technologie i médium.