JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

E-mailingový nástroj: jak vybrat ten nejlepší pro vás?

Posílat zprávy bez e-mailingového nástroje už dnes patří do online marketingového pravěku. Pokud chcete mít o svém e-mailingu přehled a místo padání do spamu plnit vytyčené cíle, měl by takový nástroj co nejvíce odpovídat vašim potřebám.

Podívejte se na 6 tipů, které vám usnadní volbu správného nástroje ještě předtím, než svůj e-mailing naplno rozjedete.

Ujasněte si požadavky

K vydělávajícímu e-mail marketingu vedou různé cesty. V samém začátku je třeba si vyjasnit, která bude právě ta vaše. Důležitým faktorem je například množství posílaných zpráv. Některé nástroje jsou vhodnější k zasílání jednoho newsletteru měsíčně, s jinými se příjemci dobře oslovují častěji.

Zůstat se zákazníky v kontaktu pomocí nápaditého poděkování za nákup vám pomohou automatizované transakční e-maily. Těmi lze stejně tak popřát třeba k svátku nebo narozeninám. Ve SmartEmailingu najdete velké množství šablon, které si za tímto účelem můžete vyladit podle sebe.

Třeba ale chcete posílat informacemi nabité zprávy cílené na různé zákazníky v různých nákupních fázích. Pak vám přijdou vhod inteligentní kampaně, které se automaticky posílají pomocí předem nastavených kritérií.

Zohledněte, kdo bude na e-mailingu pracovat

Pokud bude e-mail marketing zvládat jeden člen týmu, musí být nástroj co nejjednodušší. To znamená intuitivní ovládání a co nejvíce možností k rychlému ovlivnění výsledku, jako to nabízí třeba SmartEmailing.

Složitější nástroj s pokročilými funkcemi si naopak můžete dovolit, pokud budou nad kampaněmi každý týden moci zasednout copywriter, grafik, IT oddělení a obsahový manažer. Takový e-mailing pak bývá detailně promyšlený a skvěle připravený. V případě, že e-mailing není vaším hlavním marketingovým kanálem, je ale takový postup zbytečně komplikovaný a ne úplně ekonomický.

Prověřte způsob komunikace s podporou

Během provozování e-mailingu se možná budete potřebovat na využívaný nástroj zeptat někoho povolaného nebo si přikoupit balíček s individuálními službami. Proto je nanejvýš vhodné si prověřit informace také o společnosti, která nástroj poskytuje.

Zjistěte si, jak komunikuje se zákazníky a jestli dostanete k dispozici kvalitní zákaznickou podporu. Předem se pokuste poznat, jak poskytovatel se svým nástrojem reaguje na vývoj na trhu nebo na požadavky klientů. Podívejte se, jak se prezentuje na sociálních sítích.

Především ve chvíli, kdy vznikne nějaký problém, je totiž velmi důležité moci se na váš nástroj opravdu spolehnout. U nás ve SmartEmailingu si právě na komunikaci s klienty zakládáme. Naše skvělá zákaznická podpora je vám k dispozici každý všední den a vždy s úsměvem.

Naši milí podporáci Lenka, Jirka a Markéta moc rádi odpoví na vaše dotazy a pomohou vám s jakýmkoli problémem.

Naši milí podporáci Lenka, Jirka a Markéta moc rádi odpoví na vaše dotazy a pomohou vám s jakýmkoli problémem.

Myslete do budoucna

Zvolený nástroj je samozřejmě kdykoli možné změnit. S rozjetým e-mailingem ale bude přesun vždy náročnější. Platí, že přesouvání je nepraktické a neefektivní. Proto nevybírejte krátkozrace a držte se strategie, kterou byste před pořízením nástroje už měli mít vypracovanou a která maximálně zohledňuje vaše dlouhodobé cíle.

Přestože třeba chcete v nejbližší době posílat spíše produktové newslettery, možná do budoucna plánujete segmentaci na základě obsahu. V tom případě se vám bude z dlouhodobého hlediska hodit nástroj umožňující chytré kampaně, i kdyby měl být zpočátku částečně nevyužitý.

Zvažte finanční stránku

Peníze investované do nástroje by neměly být tím rozhodujícím prvkem, přesto se této otázce nevyhnete. Ve světě e-mailingu najdete celou řadu nástrojů, které jsou s určitými omezeními k dispozici zdarma. Základní verze umožňují používat pouze některé funkce nebo vybudovat databázi s omezeným množstvím kontaktů.

Pokud ale chcete rozjet dlouhodobě úspěšný e-mail marketing, dřív nebo později vás dožene potřeba připlatit si za rozšířenou verzi. Opravdu pro vás tento způsob bude výhodnější než pracovat od začátku s placeným nástrojem? Také tohle byste měli mít od samého začátku vyjasněné.

Vyberte ten nejlepší pro vás

Požadavky na e-mailingový nástroj jsou vždy individuální a ten nejvhodnější vypadá pro každého jinak. Zejména v případě zahraničních nástrojů je z čeho vybírat a rozhodně máte velkou šanci narazit na takový, který splní vaše požadavky do puntíku.

České nástroje, jako například SmartEmailing, jsou naproti tomu zpravidla dělané na míru českým uživatelům. Pracují s českou legislativou a antispamovou politikou a dokáží tak oproti zahraničním nástrojům mnohonásobně usnadnit realizaci samotného e-mailingu v domácích podmínkách.

Důkladně proto zvažte, jestli právě tento faktor není ve vašem konkrétní případě ten nejdůležitější. Správně zvolený nástroj vám totiž práci ohromně usnadní a pomůže rychleji přinést kýžené výsledky. Špatná volba může naopak veškeré vaše snažení brzdit nebo ho úplně zazdít.

Zkuste si český SmartEmailing

Náš SmartEmailing si můžete vyzkoušet zdarma. Proklikat, prohlédnout a rozhodnout se, jestli s námi chcete dál pokračovat. Až do 200 kontaktů nic neplatíte a přitom využíváte všech výhod. Pojďme se blíže seznámit.

VYZKOUŠET SMARTEMAILING ZDARMA

 

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 844 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *