E-mailový Time Management
V e-mail marketingu se řídíme nepsaným pravidlem, že pokud lidé e-mail neotevřou do 48 hodin, nejspíš je už nezajímá. Proto je mnohem lepší jim zprávy posílat právě ve chvíli, kdy jsou na ně připraveni. Existují ale nějaké denní hodiny nebo dny v týdnu, které lámou rekordy v míře otevírání?
Výsledky můžou ovlivnit různé situace:
- rozesílání podle dne v týdnu,
- rozesílání podle denní doby,
- rozesílání podle typu e-mailů.
a) Den v týdnu
Ze statistik dle výzkumu společnosti CoSchedule, který měřil nejúspěšnější doby posílání, vyšly jako vítězné dny v týdnu úterý, středa a čtvrtek. To ale automaticky neznamená, že by měly 100% fungovat také vám. Do začátku se vám samozřejmě mohou hodit jako inspirace, později už si ale zvyky své cílové skupiny raději vyhodnocujte sami. Vhodný den k odesílání e-mailů se totiž obvykle liší podle vytížení zákazníka, předpokladu, jak asi tráví pracovní den nebo naopak víkend apod.
b) Denní doba
Podle CoSchedule jsou ty nejvhodnější denní časy k rozesílce 6, 10, 14 nebo rozmezí 20–24 hodin. Opět je ale ze všeho nejlepší zvážit, jestli má váš typický zákazník z povahy svého zaměstnání čas v 10 ráno, kdy si po prvním pracovním bloku v kanceláři dává kávu nebo spíš večer, když doma s telefonem v ruce odpočívá u televize.
V případě denní doby je důležité si uvědomit také ošemetnost open rate. Typický je příklad, kdy příjemce přes den v rychlosti zprávu otevře na mobilu, protože mu pípla notifikace. Když ale v záplavě práce zjistí, o co jde, e-mail zavře a později se k němu nejspíš už nevrátí.
Také zde proto platí, že k vhodné denní době k rozesílce se v e-mailingu budete nejdřív muset prozkoušet. U SmartEmailingu vám navíc pomůže skvělá funkce chytrého časování odesílky, která zprávu pošle v tom nejvhodnějším čase – 15 minut před chvílí, kdy kontakt běžně nejčastěji otevírá e-maily.
c) Typ e-mailu
S ohledem na své nejvhodnější dny a časy zvažte, jestli určitá témata nemohou být pro příjemce zajímavější v určitou dobu – třeba s ohledem na blížící se víkend nebo denní hodinu. U newsletterů i kampaní je důležitá hlavně pravidelnost a vyhovující intenzita posílání. Není dobré příjemce odradit příliš častou rozesílkou, na druhou stranu u e-mailů posílaných jen zřídka příjemci brzy zapomenou, od koho je vlastně dostávají.
Odeslání vhodně časujte také u akcí a akčních nabídek. Upozornění na časově omezené nabídky je vhodné posílat dostatečně dopředu, případně právě načas (exkluzivní akce). Naopak transakčním e-mailům nastavte rozesílku ihned po provedení akce ze strany uživatele.
Hlavní je zkoušet a budovat vztah
Průzkumy jako ten od CoSchedule mohou být dobrým inspiračním zdrojem. Lepší než slepě následovat měření ostatních je ale zvážit vlastní cílovou skupinu a zkoušet – využívat A/B testování a vycházet ze segmentů. Pokud váš typický zákazník používá sociální sítě, není od věci se řídit také jeho aktivitou tam. Bez znalosti svých zákazníků se nepohnete ani z hlediska doby posílání e-mailu, ani z hlediska definice své cílovky a toho, co na ni platí. Proto testujte, přemýšlejte, a pokud si zpočátku nejste vůbec jistí, začněte posílat ve všední den ráno.
Především si ale uvědomte, že jakkoliv „správný“ čas nakonec nebývá až tak důležitý. To hlavní pro výkon v e-mail marketingu je vždy váš vztah se zákazníkem. Budou-li k vám mít vaši příjemci vztah, na váš e-mail si počkají a pokaždé ho rádi otevřou.
E-mailujte ve správný čas se SmartEmailingem
Chcete mít k dispozici nástroj s přehlednými statistikami nebo funkcí, která sama vyhodnotí, kdy vašemu kontaktu poslat e-mail? Vyzkoušejte zdarma SmartEmailing a ještě dnes odesílejte e-maily kontaktům v čas, kdy zprávy čtou.