E-mailový time management: víte, kdy posílat e-maily?

V e-mail marketingu se řídíme nepsaným pravidlem, že pokud lidé e-mail neotevřou do 48 hodin, nejspíš je už nezajímá. Proto je mnohem lepší jim zprávy posílat právě ve chvíli, kdy jsou na to připraveni. Existují ale nějaké denní hodiny nebo dny v týdnu, které vám zlámou všechny rekordy v míře otevírání?

E-mailový time management je nesmírně důležitá součást e-mailingu.

Pojďme si rozebrat situace, které mohou výsledky ovlivnit:

  • rozesílka podle dne v týdnu,
  • rozesílka podle denní doby,
  • rozesílka podle typu e-mailů.

a) podle dne v týdnu

Ze statistik dle výzkumu společnosti CoSchedule, který měřil nejúspěšnější doby posílání, vyšly jako vítězné dny v týdnu úterý, středa a čtvrtek. To ale automaticky neznamená, že by měly 100% fungovat také vám. Do začátku se vám samozřejmě mohou hodit jako inspirace, později už si ale zvyky své cílové skupiny raději vyhodnocujte sami. Vhodný den k odesílání e-mailů se totiž obvykle liší podle vytížení zákazníka, předpokladu, jak asi tráví pracovní den nebo naopak víkend apod.

b) podle denní doby

Podle CoSchedule jsou ty nejvhodnější denní časy k rozesílce 6, 10, 14 nebo rozmezí 20–24 hodin. Opět je ale ze všeho nejlepší zvážit, jestli má váš typický zákazník z povahy svého zaměstnání čas v 10 ráno, kdy si po prvním pracovním bloku v kanceláři dává kávu, nebo spíš večer, když doma s telefonem v ruce odpočívá u televize.

V případě denní doby je důležité si uvědomit také ošemetnost open rate – typický je příklad, kdy příjemce přes den v rychlosti zprávu otevře na mobilu, protože mu pípla notifikace. Když ale v záplavě práce zjistí, o co jde, e-mail zavře a později se k němu nejspíš už nevrátí.

Také zde proto platí, že k vhodné denní době k rozesílce se v e-mailingu budete nejdřív muset prozkoušet. U SmartEmailingu vám navíc pomůže skvělá funkce chytrého časování odesílky, která zprávu pošle v tom nejvhodnějším čase – 15 minut před chvílí, kdy kontakt běžně nejčastěji otevírá e-maily.

c) podle typu e-mailů

S ohledem na své nejvhodnější dny a časy zvažte, jestli určitá témata nemohou být pro příjemce zajímavější v určitou dobu – třeba s ohledem na blížící se víkend nebo denní hodinu. U newsletterů i kampaní je důležitá hlavně pravidelnost a vyhovující intenzita posílání. Není dobré příjemce odradit příliš častou rozesílkou, na druhou stranu u e-mailů posílaných jen zřídka příjemci brzy zapomenou, od koho je vlastně dostávají.

Odeslání vhodně časujte také u akcí a akčních nabídek. Upozornění na časově omezené nabídky je vhodné posílat dostatečně dopředu, případně právě načas (exkluzivní akce). Naopak transakčním e-mailům nastavte rozesílku ihned po provedení akce ze strany uživatele.

Hlavní je zkoušet a budovat vztah

Průzkumy jako ten od CoSchedule mohou být dobrým inspiračním zdrojem. Lepší než slepě následovat měření ostatních je ale zvážit vlastní cílovou skupinu a zkoušet – využívat A/B testování a vycházet ze segmentů. Pokud váš typický zákazník používá sociální sítě, není od věci se řídit také jeho aktivitou tam. Bez znalosti svých zákazníků se nepohnete ani z hlediska doby posílání e-mailu, ani z hlediska definice své cílovky a toho, co na ni platí. Proto testujte, přemýšlejte, a pokud si zpočátku nejste vůbec jistí, začněte posílat ve všední den ráno.

Především si ale uvědomte, že jakkoliv „správný“ čas nakonec nebývá až tak důležitý. To hlavní pro výkon v e-mail marketingu je vždycky váš vztah se zákazníkem. Budou-li k vám mít vaši příjemci vztah, na váš e-mail si počkají a pokaždé ho rádi otevřou.

E-mailujte načas se SmartEmailingem

Chcete mít k dispozici nástroj s přehlednými statistikami nebo funkcí, která sama vyhodnotí, kdy vašemu kontaktu poslat e-mail? Vyzkoušejte zdarma SmartEmailing a ještě dnes dělejte e-mail marketing načas a jako správní profíci.

Chci vyzkoušet SmartEmailing zdarma

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 808 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. Email is one of the best tools at any point invented; if utilized effectively. By assuming liability for your email and embracing some straightforward email rules, you can undoubtedly recapture control of your email and your day. Invest your energy in more vital exercises where you will receive more prominent benefits.

  2. Every one of us do it consistently. The better you sort out your chance, the more you complete whether it is at work, homework, housework, and so on. Simply investigate Microsoft Outlook and how you can sort out the entirety of your messages, compose gatherings, other logbook passages, and so on. It was imagined by Mr. Entryways an effective representative.

  3. My friend works for a direct mail / direct mailing corporation but I don’t have any concept what that is? ought to you please supply a complete and simple description of them? I literally don’t have any concept what it manner.

  4. Such A Nice Post, Keep Providing Good Resources.

  5. I Am So Happy To Read This. This Is The Kind Of Manual That Needs To Be Given And Not The Random Misinformation That’s At The Other Blogs.

  6. best essays napsal:

    There is just a single unwritten administer – the Party is constantly right. The book notices eventually that the Party had abrogated all laws in the wake of taking force so in principle nothing was prohibited, yet by and by, any deviation from Party specialist or precept was entirely illegal – this was known as ‚crimethink‘ in Newspeak.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů