Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

FOTO deníček: Tak šel čas se SmartEmailingem

V dubnu tomu byly tři roky, co spatřilo světlo světa naše nové Mailovátko.

Ano, tak s láskou interně SmartEmailingu říkáme. SmartEmailing tu byl již dříve, ale naše Mailovátko představuje samostatnou etapu. Po přečtení tohoto článku jistě pochopíte. Jako malé ohlédnutí za celým příběhem jsme pro vás (ale i pro nás) připravili fotografické ohlédnutí, jak šel se SmartEmailingem čas. Začněme ale pěkně od začátku.

2009: Začátky email marketingu v Čechách…

Když se v roce 2009 David Kirš rozhodl, že potřebuje nástroj pro efektivní email marketing, žádný český na českém trhu nebyl. (V té době byl email marketing v Čechách tématem, o kterém už se tak nějak vědělo, ale dělal ho málokdo. Email marketing se rovnal posílání newsletterů, kterému se věnovali jen hráči jako Alza, a ti měli pro rozesílku vždy vlastní řešení. Průměrný eshop či firma si mohly o nějakém spolehlivém nástroji za dostupnou cenu jen nechat zdát.)

A tak se zrodil první SmartEmailing

Běžel na platformě Interspire. Laicky řečeno, nakupovali jsme licence programu, který jsme přeložili do češtiny, a poskytovali k němu českou podporu. Na podmínky, které tu panovaly, to byl nástroj skvělý a posloužil desítkám klientů při startu – v tom, jak začít dělat email marketing. V porovnání s dnešní technologií vidíme mouchy, ale díváme se zpět s vděčností…

První verze SmartEmailingu na platformě Interspire
Smártík v aplikaci i mimo ni klientům dobře radil 🙂

Byl tu nástroj, ale české firmy nevěděly, jak jej používat. Jak to dělat v praxi, aby díky posílání emailů dokázaly skutečně budovat vztah.

Do aplikace se nastěhovala postavička chytrého Smártíka a vznikla první EmailAcademy.

 

Svobodná firma nadšených lidí

predstaveni_mailovatka

Už od počátku jsme byli tak trochu jiná firma. S vizí svobodné firmy a práce na dálku. Tým postavený na otevřené komunikaci, spolu-práci a důvěře. Chtěli jsme být maximálně upřímní a zodpovědní nejen k ostatním, ale i sami k sobě.

Doplněk prvních smluv členů týmu – rok 2010

„Chci vám něco ukázat,“ řekl Martin. Bylo to 25. 8. 2012

v Praze. Jedno z našich firemních setkání. Martin Strouhal – náš hlavní programátor – řekl něco jako: „Víte, SmartEmailing, jak je, je fajn… není ale náš. Jsou v něm chyby a věci, které se nedají uzpůsobit našim podmínkám. A tak jsem po nocích programoval a chci vám něco ukázat…“

Jak vypadal vnitřek Mailovátka – 25. 8. 2012

Svítily mu oči a ukázal nám vývojový design a prostředí nového Mailovátka. Našeho Mailovátka. Trvalo ještě pěkný čas, než získalo podobu, jakou má dnes, pro nás se ale 25. 8. 2012 stalo památným datem, položení základů nového SmartEmailingu.

2012: EmailAcademy 2.0

Do prvního online vzdělávacího kurzu email marketingu EmailAcademy se přihlásilo několik desítek firem a podnikatelů. Druhý ročník v roce 2012 byl jiný. Vstoupila téměř tisícovka nadšenců a EmailAcademy 2.0 se stala pověstnou. Během jednoho měsíce vydělala přes 4 000 000 Kč.

Web EmailAcademy 2.0

Klíčové je vzdělávání. To je fakt. SmartEmailing + EmailAcademy = neporazitelná kombinace, jak díky email marketingu získat do roka 2x více zákazníků. 

Studenti kurzu se mohli hned pustit do praxe a díky SmartEmailingu to, co se naučili v EmailAcademy, rovnou dělat. Byla radost sledovat, jak se jim daří a jejich databáze rostou. I naše databáze rostla.

V prosinci 2012 SmartEmailing oslavil 1 000. zákazníka.

24. 4. 2013: SmartEmailing v novém těší první klienty

Nová Beta verze SmartEmailingu byla spuštěna současně s novou, vylepšenou EmailAcademy Premium.

Takhle viděli SmartEmailing první klienti – 24. 4. 2013
Grafický návrh, který neprošel… i takhle mohlo Mailovátko vypadat

Se spuštěním nové verze SmartEmailingu začala skoro tři roky trvající etapa postupného převodu klientů starší verze na novou. Bylo obtížné udržovat obě verze stejně živé a aktuální. Nový SmartEmailing byl sexy, nový, chytřejší, uměl to, co bylo v českých podmínkách potřeba…

Bylo tu však pár funkcí, které nová verze neuměla, a především tu bylo pár velkých změn: změnila se logika práce s kontakty. NOVĚ byl každý kontakt ve SmartEmailingu jen jednou a byl zařazen v libovolném množství seznamů. Změnila se metoda používání API.

Možná proto, a taky proto, že zvyk je železná košile…, se některým klientům do nové verze nechtělo. Jeden klient nám dokonce napsal tohle… „Naučili jsme se ohýbat špatné řešení, aby vyhovovalo našim potřebám. Vy jste řešení opravili na správné, ale pro nás už je nepoužitelné, neboť využíváme ‚ono ohnutí‘ a s opravenou variantou se stává nefunkčním…“

Snažili jsme se vyhovět všem. A proto nám to trvalo skutečně tak dlouho. Posledního klienta jsme převedli až v dubnu 2016.

dnes
Aktuální verze aplikace SmartEmailing

Budujeme komunitu 🙂

Už od začátku bylo naším záměrem budovat kolem nás komunitu vědomých podnikatelů, kteří vnímají byznys stejně jako my, nebojí se konkurence a chtějí se společně setkávat a posouvat dál. Kteří spolu budou bez obav sdílet, co jim funguje a kde šlápli vedle.

První takové hromadné setkání se nám povedlo uskutečnit v srpnu 2014. (Nepočítáme Digital Summit a podobné akce, kde setkání se bylo spíše vedlejším efektem velké akce.)

2015

Rok 2015 byl pro nás hlavním rokem přechodu na novou verzi SmartEmailingu. Kromě toho jsme začali opět pořádat pravidelná živá školení SmartEmailingu a EmailAcademy živě.

Oslava dvou let Mailovátka, Želeč

V druhé polovině roku jsme rozjeli spolupráci se SmartKouči – s partnery, kteří pomáhají našim zákazníkům prostřednictvím konzultací rychleji implementovat know-how z EmailAcademy do praxe a pomáhají jim rychleji ovládnout naše aplikace.

Zrodil se (znovu) projekt SmartCommunity.
Spojuje kolem sebe vědomé podnikatele, které charakterizuje:

  • Nezajímají je staré hranice, boří je a objevují naprosto nové možnosti.
  • Využívají TECHNOLOGIE A INTERNET, ne aby u nich seděli déle, ale aby si život zjednodušili.
  • Mají zdravý přístup k penězům a vydělávají je tím, že poskytují hodnotu a slouží druhým.
  • Sdílejí své know-how, protože jen ve SPOLU-PRÁCI se tvoří VELKÉ věci.
  • Nevymlouvají se a nestěžují si, ví, že jsou tvůrci svého vlastního života.
  • Podnikají chytře, nedřou se, PŘEMÝŠLÍ NAD STRATEGIÍ, systémem i procesy.
  • Milují moderní formy vzdělávání, ví, že VZDĚLÁNÍ JE KLÍČ.
  • Mají vizi, CHUŤ VĚCI MĚNIT, inspirovat se a být inspirováni, pak jdou do akce.
  • To vše dělají s vědomím, že jsou součástí většího celku.

V rámci SmartCommunity jsme začali pořádat vzdělávací a sdílecí dny pro klienty pod názvem SmartDay, pravidelná SmartCoffee živě po celé ČR i na Slovensku. Nově se můžete těšit i na SmartCoffee online. Sledujte náš blog a včas se o nich dozvíte.

Leden 2016: SmartEmailing ZDARMA

Zavedli jsme nový free tarif. Pokud s email marketingem začínáte, máme pro vás dobrou zprávu. SmartEmailing je nově do 200 kontaktů zdarma. Pořídit si ho můžete ZDE >> 

Společně s free tarifem jsme připravili nové mezitarify, abychom snížili skoky mezi tarify. Na nové tarify již umožňujeme klientům přecházet. Na červen 2016 pro ně chystáme velkou akci. 🙂

Nový web má zelenou!

1. 2. 2016 se dočkal nového kabátku i náš web. Společně s novým designem jsme konečně sjednotili zelenou na webu a v aplikaci a osvěžili zelenou v našem logu.

Dnes je SmartEmailing českou jedničkou mezi nástroji pro kompletní email marketing. Má více než 3 800 spokojených zákazníků z nejrůznějších oborů. Denně pro ně doručíme průměrně 2,5 milionu emailů.

Obr. Kdo se o vás stará? Tým podporáků SmartEmailingu. Kompletní tým najdete zde >>

A jak to bude dál?

SmartEmailing začíná psát novou kapitolu svého příběhu. Je nám jasné, že email marketing nezachrání vše. Pokud chcete více prodávat, potřebujete víc než jen komunikační strategii a nástroj pro email marketing. Musíte mít funkční web i prodejní argumenty. Chceme vám pomoct. I proto se SmartEmailing stává součástí chytrého prodejního systému SmartSelling. A co to znamená?

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 2MB (0.39% of 512MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.