JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

GDPR ve vašem e-mailingu: nová hrozba za 20 milionů euro?

Věnujete se e-mail marketingu nebo se k tomu chystáte? V tom případě máte v rukou skvělý obchodní nástroj. Zároveň vám ale zbývá rok, abyste se připravili na nové nařízení Evropské unie.

O co jde? Už jste slyšeli o GDPR?

Co to GDPR je?

  • GDPR (General Data Protection Regulation) je nové nařízení na ochranu osobních údajů, které vstoupí v platnost dne 25. 5. 2018.
  • Nahrazuje stávající směrnici z roku 1995, která ukládala ohlašování zpracovaných údajů – v otázce ochrany osobních údajů ale nebyla efektivní.

Jak se vás GDPR bude týkat?

Nové požadavky směřují na každého, kdo jakkoli pracuje s nashromážděnými osobními údaji – pokud tedy máte e-mailovou databázi, týkají se vás také.

Směrnice vychází z principu zodpovědnosti: všichni správci a zpracovatelé údajů budou muset zavést veškerá opatření v souladu s GDPR bez ohledu na jejich velikost nebo počet zaměstnanců.

Všichni e-mail marketéři budou muset znovu získat jasný souhlas se zasíláním zpráv, zhodnotit databázi kontaktů nebo její zabezpečení.

Také vás čeká vypracování posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, vedení podrobných záznamů, konzultace s dozorovým orgánem atp.

Lidé z vaší databáze získají právo na přenos svých osobních údajů nebo právo být zapomenut.

Nešlo by to nějak obejít?

Vřele doporučujeme nezkoušet – na dodržení všech povinností plynoucích z GDPR bude dohlížet Úřad na ochranu osobních údajů.

Za porušení vám budou hrozit pokuty ve výši 20 milionů eur nebo 4 % z vašeho celkového obratu.

Připravte se na GDPR co nejdříve

Pokud se věnujete e-mailingu a pracujete s databázemi kontaktů, máte poslední rok na to, abyste si o GDPR zjistili veškeré informace a připravili se. Dozvědět se vše potřebné můžete už v předstihu – zaregistrujte se na webinář Email Marketing Online Summit 2017.

EMOS_2017_CTA_blog

O problematice GDPR zde budou mluvit Markéta Kořínková z advokátní kanceláře Bříza & Trubač, která se jako advokát specializuje mj. na problematiku práva EU, vymáhání práv z duševního vlastnictví a ochranu osobních údajů. Dále bude o implementaci GDPR v e-mailingu mluvit Tomáš Charvát z firmy Virusfree.

EMOS_2017_blog_korinkova_charvát_1200x627

 

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *