Zákazník spokojený s vaší službou je jedním z nejlepších možných marketingových nástrojů. Podařilo se vám získat ho na svou stranu? Pokuste se to dál zužitkovat!
Obvyklá zákazníkova cesta má 4 části: vědět, věřit, koupit, doporučit. Právě doporučením můžete tomu dalšímu vše usnadnit – začne vám věřit, jakmile se o vás dozví. Sobě tak naopak ušetříte práci.
Jak si říct o doporučení?
Až u vás zákazník nakoupí nebo využije vašich služeb, vždy mu pošlete e-mail a požádejte ho o malou chvíli jeho času.
Ohodnotit vás může třeba následujícími způsoby:
Recenze e-mailem
Zašlete zákazníkovi už připravený formulář. Zeptejte se ho, jestli je s vaším produktem spokojený. Doporučil by ho svým známým? A proč?
Recenze na externích portálech (Heureka.cz, Zboží.cz)
Nejoblíbenější srovnávací server Heureka.cz navštíví měsíčně okolo 2,5 milionu lidí, kteří se rozhodují nad svým dalším nákupem. Požádejte svého zákazníka, jestli by tam o vás nenechal zmínku, a třeba se začnou dít věci.
Hodnocení na Facebooku
Tíhne vaše cílová skupina ze všeho nejvíc k sociálním sítím? Přidejte si na svou facebookovou stránku možnost přidat hodnocení a zákazníka nasměrujte tam.
Odměny za nového zákazníka
Motivujte výhodami a bonusy za přivedení nového zákazníka. Klidně přitom odměňte oba – stávajícího zákazníka za doporučení i nového za první nákup.
Zapojení do affiliate programu
Pokud má váš zákazník vlastní stránky, zkuste ho zapojit do svého affiliate programu. Nabídněte mu odměny za umístění vašeho banneru a příliv nových zákazníků může začít.
Pozor na správnou komunikaci
Hodnocení můžete získat na nákup drobnosti do domácnosti i dlouhodobé služby – v tom případě zkuste být v žádosti o hodnocení o něco více osobní. Tón e-mailu vždy přizpůsobte svým potřebám.
Počítejte s tím, že hodnocení nebudou vždy pozitivní. Někdy to bude oprávněné, jindy třeba ne. Odpovídat a vysvětlovat byste každopádně měli vždy. Ukažte, že jste tu pro zákazníka a že jste připraveni jeho problém řešit.
Jak dělat hodnocení nejlépe?
Více o tom, jak si říct o hodnocení a jak s ním naložit, jste se mohli dozvědět na webináři Email Marketing Online Summit 2017. Pokud jste se z jakýchkoliv důvodů nezúčastnili, máme pro vás skvělou zprávu – celý summit si můžete přehrát ze záznamu.
O půvabu doporučování na summitu promluvil Michal Kolář – marketingový guru ze SmartEmailingu, specialista na placenou reklamu na Facebooku a úspěšný affiliate partner. Sledovat Michala můžete na webu www.kolami.cz.