Jak získat důvěru nových zákazníků? Říkejte si e-mailem o doporučení

Zákazník spokojený s vaší službou je jedním z nejlepších možných marketingových nástrojů. Podařilo se vám získat ho na svou stranu? Pokuste se to dál zužitkovat!

Obvyklá zákazníkova cesta má 4 části: vědět, věřit, koupit, doporučit. Právě doporučením můžete tomu dalšímu vše usnadnit – začne vám věřit, jakmile se o vás dozví. Sobě tak naopak ušetříte práci.

Jak si říct o doporučení?

Až u vás zákazník nakoupí nebo využije vašich služeb, vždy mu pošlete e-mail a požádejte ho o malou chvíli jeho času.

Ohodnotit vás  může třeba následujícími způsoby:

  • recenze e-mailem

Zašlete zákazníkovi už připravený formulář. Zeptejte se ho, jestli je s vaším produktem spokojený. Doporučil by ho svým známým? A proč?

  • recenze na externích portálech (Heureka.cz, Zboží.cz)

Nejoblíbenější srovnávací server Heureka.cz navštíví měsíčně okolo 2,5 milionu lidí, kteří se rozhodují nad svým dalším nákupem. Požádejte svého zákazníka, jestli by tam o vás nenechal zmínku, a třeba se začnou dít věci.

  • hodnocení na Facebooku

Tíhne vaše cílová skupina ze všeho nejvíc k sociálním sítím? Přidejte si na svou facebookovou stránku možnost přidat hodnocení a zákazníka nasměrujte tam.

  • odměny za nového zákazníka

Motivujte výhodami a bonusy za přivedení nového zákazníka. Klidně přitom odměňte oba – stávajícího zákazníka za doporučení i nového za první nákup.

  • zapojení do affiliate programu

Pokud má váš zákazník vlastní stránky, zkuste ho zapojit do svého affiliate programu. Nabídněte mu odměny za umístění vašeho banneru a příliv nových zákazníků může začít.

Pozor na správnou komunikaci

Hodnocení můžete získat na nákup drobnosti do domácnosti i dlouhodobé služby – v tom případě zkuste být v žádosti o hodnocení o něco více osobní. Tón e-mailu vždy přizpůsobte svým potřebám.

Počítejte s tím, že hodnocení nebudou vždy pozitivní. Někdy to bude oprávněné, jindy třeba ne. Odpovídat a vysvětlovat byste každopádně měli vždy. Ukažte, že jste tu pro zákazníka a že jste připraveni jeho problém řešit.

Jak dělat hodnocení nejlépe?

Více o tom, jak si říct o hodnocení a jak s ním naložit, jste se mohli dozvědět na webináři Email Marketing Online Summit 2017. Pokud jste se z jakýchkoliv důvodů nezúčastnili, máme pro vás skvělou zprávu – celý summit si můžete přehrát ze záznamu.

Koupit záznam EMOS 2017.

O půvabu doporučování na summitu promluvil Michal Kolář – marketingový guru ze SmartEmailingu, specialista na placenou reklamu na Facebooku a úspěšný affiliate partner. Sledovat Michala můžete na webu www.kolami.cz.

EMOS_2017_blog_kolar_1200x627

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 824 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. Thanks for giving this type of platform in which i have to see that the importance of this platform that how you can reboot the system in your latest window 10 operating system.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů