JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Jak získat důvěru nových zákazníků? Říkejte si e-mailem o doporučení

Zákazník spokojený s vaší službou je jedním z nejlepších možných marketingových nástrojů. Podařilo se vám získat ho na svou stranu? Pokuste se to dál zužitkovat!

Obvyklá zákazníkova cesta má 4 části: vědět, věřit, koupit, doporučit. Právě doporučením můžete tomu dalšímu vše usnadnit – začne vám věřit, jakmile se o vás dozví. Sobě tak naopak ušetříte práci.

Jak si říct o doporučení?

Až u vás zákazník nakoupí nebo využije vašich služeb, vždy mu pošlete e-mail a požádejte ho o malou chvíli jeho času.

Ohodnotit vás  může třeba následujícími způsoby:

  • recenze e-mailem

Zašlete zákazníkovi už připravený formulář. Zeptejte se ho, jestli je s vaším produktem spokojený. Doporučil by ho svým známým? A proč?

  • recenze na externích portálech (Heureka.cz, Zboží.cz)

Nejoblíbenější srovnávací server Heureka.cz navštíví měsíčně okolo 2,5 milionu lidí, kteří se rozhodují nad svým dalším nákupem. Požádejte svého zákazníka, jestli by tam o vás nenechal zmínku, a třeba se začnou dít věci.

  • hodnocení na Facebooku

Tíhne vaše cílová skupina ze všeho nejvíc k sociálním sítím? Přidejte si na svou facebookovou stránku možnost přidat hodnocení a zákazníka nasměrujte tam.

  • odměny za nového zákazníka

Motivujte výhodami a bonusy za přivedení nového zákazníka. Klidně přitom odměňte oba – stávajícího zákazníka za doporučení i nového za první nákup.

  • zapojení do affiliate programu

Pokud má váš zákazník vlastní stránky, zkuste ho zapojit do svého affiliate programu. Nabídněte mu odměny za umístění vašeho banneru a příliv nových zákazníků může začít.

Pozor na správnou komunikaci

Hodnocení můžete získat na nákup drobnosti do domácnosti i dlouhodobé služby – v tom případě zkuste být v žádosti o hodnocení o něco více osobní. Tón e-mailu vždy přizpůsobte svým potřebám.

Počítejte s tím, že hodnocení nebudou vždy pozitivní. Někdy to bude oprávněné, jindy třeba ne. Odpovídat a vysvětlovat byste každopádně měli vždy. Ukažte, že jste tu pro zákazníka a že jste připraveni jeho problém řešit.

Jak dělat hodnocení nejlépe?

Více o tom, jak si říct o hodnocení a jak s ním naložit, se dozvíte na webináři Email Marketing Online Summit 2017.

EMOS_2017_CTA_blog

O půvabu doporučování na summitu promluví Michal Kolář – marketingový guru ze SmartEmailingu, specialista na placenou reklamu na Facebooku a úspěšný affiliate partner. Sledovat Michala můžete na webu www.kolami.cz.

EMOS_2017_blog_kolar_1200x627

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *