Další názvy: míra konverze, conversion rate
Konverzní poměr je veličina užívaná v online marketingu. Slouží k měření konverzí, tj. počtu návštěvníků webových stránek, kteří vykonali požadovanou akci – nejčastěji se jedná o objednávku zboží, případně o přihlášení se k newsletteru či vyplnění dotazníku.
Jak se vypočítá konverzní poměr?
Konverzní poměr se vypočítá jako poměr návštěvníků, kteří danou akci vykonali ku počtu všech návštěvníků stránek. Udává se nejčastěji v procentech. Pokud tedy během dne navštíví Váš e-shop 1000 návštěvníků a 5 z nich u vás nakoupí, je váš konverzní poměr 5 %. Konverzního poměru se dnes používá také k hodnocení úspěšnosti e-shopů – obecně totiž platí, že čím vyšší konverzní poměr při stejném počtu návštěvníků je, tím je obchod úspěšnější. Průměrný konverzní poměr českých e-shopů je cca 2 % (ze všech zdrojů).
Konverzní poměr v praxi
Ne vždy se však vyplatí sledovat pouze konverzní poměr – při 100 návštěvách denně, 5 objednávkách (tj. při konverzním poměru 5 %) a průměrné hodnotě objednávky 500 Kč je denní tržba 2500 Kč. Oproti tomu při 100 návštěvách denně, 10 objednávkách (tj. při konverzním poměru 10 %) a průměrné hodnotě objednávky 200 Kč je denní tržba pouze 2000 Kč. V této situaci může být sledování pouze konverzního poměru zavádějící.