Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Konverzní poměr

Konverzní poměr je veličina užívaná v online marketingu. Slouží k měření konverzí, tj. počtu návštěvníků webových stránek, kteří vykonali požadovanou akci – nejčastěji se jedná o objednávku zboží, případně o přihlášení se k newsletteru či vyplnění dotazníku.

Jak se vypočítá konverzní poměr?

Konverzní poměr se vypočítá jako poměr návštěvníků, kteří danou akci vykonali ku počtu všech návštěvníků stránek. Udává se nejčastěji v procentech. Pokud tedy během dne navštíví Váš e-shop 1000 návštěvníků a 5 z nich u vás nakoupí, je váš konverzní poměr 5 %. Konverzního poměru se dnes používá také k hodnocení úspěšnosti e-shopů – obecně totiž platí, že čím vyšší konverzní poměr při stejném počtu návštěvníků je, tím je obchod úspěšnější. Průměrný konverzní poměr českých e-shopů je cca 2 % (ze všech zdrojů).

Konverzní poměr v praxi

Ne vždy se však vyplatí sledovat pouze konverzní poměr – při 100 návštěvách denně, 5 objednávkách (tj. při konverzním poměru 5 %) a průměrné hodnotě objednávky 500 Kč je denní tržba 2500 Kč. Oproti tomu při 100 návštěvách denně, 10 objednávkách (tj. při konverzním poměru 10 %) a průměrné hodnotě objednávky 200 Kč je denní tržba pouze 2000 Kč. V této situaci může být sledování pouze konverzního poměru zavádějící.

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.