Nákupem to nekončí. Jak se starat o zákazníky po nákupu

Účelem úspěšného dlouhodobého e-mail marketingu zpravidla není jednorázová akce. Teprve komunikace se stálými zákazníky dává posílání obchodních zpráv ten pravý smysl. Jak se ale o nakupující nejlépe starat po konverzi, abyste pro ně nadále zůstávali lákavou značkou?

Hýčkejte si zákazníka i po nákupu.

Pokud prodáváte produkty nebo nabízíte služby, které je možné nakupovat a využívat opakovaně, e-mailing je tím rozhodujícím nástrojem. A i v ostatních typech podnikání je důležité o spokojené zákazníky pečovat. Právě posílání správně mířených zpráv je jednou z těch nejvhodnějších marketingových metod, jak je motivovat k dalším akcím na vašich stránkách.

Chytře dělaným e-mailingem si s nimi vytvoříte vztah, takže se k vám budou rádi vracet. Stanete se pro ně uznávanou značkou, o které budou hezky mluvit a doporučovat ji svým známým. Jejich spokojenost tak bude vaší nejlepší reklamou. Statistiky totiž jasně říkají, že názor ostatních zákazníků je pro většinu lidí jednou z nejdůležitějších věcí, podle které se rozhodují při nákupu.

O zákazníka se starejte třeba následujícími ověřenými způsoby:

  • projevujte o něj zájem,
  • dál mu pomáhejte a vzdělávejte ho,
  • připravte pro něj exkluzivní nabídky.

Projevujte o zákazníka zájem

Po nákupu nebo využití vašich služeb byste neměli zapomenout zákazníkovi poděkovat a zeptat se na jeho spokojenost. Lidé budou váš zájem vnímat především pozitivně a vy je tak budete moct snáz motivovat k tomu, aby vám zanechali dobré reference pro vaše stránky.

Zjištění v případě zákazníkovy nespokojenosti vám navíc umožní vaši nabídku dále zlepšovat a zároveň vhodným způsobem následné komunikace jeho názor změnit nebo alespoň zjemnit.

Zájem můžete projevovat i s větším odstupem od nákupu. Pokud je přístup ze zákazníkovy strany delší dobu bez interakce, zeptejte se, co se děje. Třeba tak získáte další cenné informace, se kterými budete moct do budoucna pracovat.

Dál pomáhejte a vzdělávejte

Ani po prvním nákupu nepřestávejte prokazovat, že jste tím největším znalcem svého oboru. V této chvíli zase o něco přesněji víte, o jaký druh zboží váš zákazník stojí. Začněte svou autoritu posilovat ještě více!

Kromě vzdělávacích kampaní vycházejících ze zákazníkova zájmu jsou hezkým příkladem péče o zákazníky nejrůznější rady a tipy vyplývající z uskutečněného nákupu – jak se o produkt starat nebo ho udržovat, co přikoupit za příslušenství nebo který vhodný kurz nejlépe navazuje na ten absolvovaný. Tím ho kromě samotné pomoci zároveň opět navnadíte k návštěvě vašich stránek a dalším možným konverzím.

Připravte pro zákazníka exkluzivní nabídky

Každý zákazník ocení, když mu dáte najevo svůj vděk něčím mimořádným. Získají tak pocit výjimečnosti, který ještě více prohloubí jejich přízeň. A v ideálním případě si své nadšení nenechají jen pro sebe.

Nemusí se přitom vždy jednat pouze o zasílání slevových kupónů, i když jejich potenciál samozřejmě bývá velký. Limitované nabídky zboží a služeb, bonusový obsah ke stažení, nejrůznější akce nebo pozvánky na speciální online i offline události – možností, jak pomáhat a zároveň si něčím exkluzivním zase o něco víc zvednout renomé, je opravdu hodně.

Jak také zvýšit konverze?

Naučte se pečovat o stálé zákazníky a získávat ty nové tak, jak to dnes dělají ti nejlepší e-mail marketéři. Stáhněte si záznamy z Email Marketing Online Summitu, který v roce 2017 už podruhé udělal díru do českého e-mailingu.

Zkraťte si čekání na letošní ročník summitu! Inspirujte se přednáškami 22 špičkových spíkrů a spoustou bonusových materiálů a rozhýbejte své obchody jako nikdy předtím.

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 808 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře
  1. You can demonstrate enthusiasm with a more prominent separation from your buy. On the off chance that entrance from the customer’s side is long without collaboration. Maybe you will get more important data that you can work with later on.

  2. Now a days e-mail marketing is one of the resource to collect leads and this is not very expensive option to collect organic leads. There are many more ways to collect direct leads like PPC paid ads, Facebook marketing paid ads, SEO it is an organic way to collect leads like email marketing. But both are not very easy it has some tricks and techniques i we follow them so maybe collect more leads easily.

  3. When you use a credit card to buy something, you always have a purchase record. If you use cash to buy sandwiches, there is no record that you have purchased like this and no way back to you.

  4. At the same time as you prepare his sandwich. saying „No mayo; simply the manner you want it“ whilst you placed the plate in the front of him, shall we him recognize you recall. if your purchaser has a special way they order or in the event that they always order the identical objects, consider what they like and the way they prefer it.

  5. I have read about the best lines which is „the Email has the ability that many channels do not own: create personal touches of value, widely, while the focus on growing your list all of the time as newer subscribers are more engaged adding to healthier open rates and ROI.“
    Karl Murray

  6. kr napsal:

    nice post

  7. I loved the post, keep posting interesting posts. I will be a regular reader…
    I am offering dissertation help to students in UK at low price.

  8. Jepard napsal:

    Exclusive actions and promotion are good if you sell a brand goods but what to do if no one knows about you?

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů