E-shop Nebbia-store.cz si k Vánocům nadělil zvýšení obratu e-mailingu o 396 %

Každé vánoční období je (nejen) pro e-shopy náročné. Pro e-shop s fitness oblečením a doplňky Nebbia-store.cz to ale byly velmi úspěšně časy. Za velmi krátkou dobu naší spolupráce, konkrétně od srpna 2021, se nárůst obratu navýšil do neuvěřitelných výšin. 

Pojďme se ohlédnout za strategií, kterou jsme pro tento e-shop zvolili, a jaké úspěchy za tak krátkou dobu přinesla.

Profesionální správa e-mailingu přinesla za krátkou dobu skvělé výsledky

Stačily nám tři měsíce, abychom e-mailing e-shopu Nebbia-store.cz převrátili vzhůru nohama. Jako názornou ukázku jsme připravili analýzu těchto měsíců a meziročně je porovnali s obdobím předchozím, kdy jejich e-mailing ještě nebyl v rukou našeho SmartEmailing týmu.

Ano, čtete správně, nepřepsali jsme se.

V období od října do prosince 2021 se nám, oproti předešlému roku, podařilo navýšit obrat e-mailingu o 395 %! To ale není vše – zásadně vyrostl i poměr e-mailu na celkovém mixu digitálního marketingu, a to z původních 2,62 % na úžasných 11,7 %.

I přes rostoucí náklady se e-mailing vyplatil

Vzhledem k zapojení našeho SmartEmailing specialisty, došlo na správu kanálu ke zvýšení nákladů. Výsledný obrat se ale i tak, s ohlédnutím na marži, vyplatil. Detailně si to můžeme ukázat na metrice PNO (podíl nákladů na obratu) uvedené níže, která dokazuje, že zapojení našeho specialisty nijak neohrozilo výkonnost e-mailingové kanálu.

3 měsíce (říjen - prosinec 2021) u SmartEmailingu
16% PNO last click
11 % PNO včetně asist. konv.

Spolupráce, která funguje!

Pro e-shop Nebbia-store.cz realizujeme kompletní správu e-mail marketingu, v rámci domluvené časové dotace, která obsahuje:

Jak jsme dosáhli 395% nárůstu?

To, že jsme takové číslo zvládli vyčarovat lusknutím prstu, by byl sice krásný „happy end“ této případové studie, ale bohužel vás musíme zklamat – stojí za ním totiž velké množství úsilí a práce. Ale když obě strany chtějí, pozitivní výsledek se vždy dostaví.

Vytvoření nového designu a rozvržení e-mailů

Moderní a atraktivní. Tak bychom popsali novou e-mailovou komunikaci Nebbia, která se svým vzhledem přiblížila nejen stylu nabízených produktů, ale také cílovému publiku v čele fitness nadšenců. Šablony e-mailů zároveň ctí technická pravidla a vysoké nároky správně sestaveného e-mailu pro maximální doručitelnost.

Segmentace publika a personalizace obsahu

Kromě rozdílu pohlaví se také zaměřujeme na průběžné vyhodnocování zakoupených produktů či hodnotu a množství objednávek. Tato data nám, díky našemu doplňku, v reálném čase poskytuje propojení s platformou Shoptet, který může využít každý její zákazník.

Dodržování pravidel brandu

Respektujeme a dodržujeme tone of voice (tón komunikace) značky, brand manuál klienta a celkovou komunikaci e-shopu přizpůsobujeme tak, aby byla cílové skupině co možná nejbližší.

Shromažďování kontaktů pomocí pop-upu

Pro sběr nových kontaktů jsme na e-shop zařadili pop-up s double-opt-in e-mailem pro potvrzení e-mailové adresy. Ten na zákazníky vyskočí v čase, který jsme na základě dat o průměrné délce pohybu kontaktu na webu vyhodnotili.

Od října do prosince roku 2021 jsme společně získali celkem 547 kontaktů, z kterých po zaslaném welcome e-mailu, s konverzním poměrem 26,4 %, open rate 65,8 % a CTOR 31,28 %, vzniklo 86 objednávek.

Pracujeme s novými kontakty

Pravidelně sledujeme, jak se nový kontakt na e-shop dostal, a dle toho personalizujeme welcome e-mail. V první fázi, tedy po přihlášení, komunikujeme s těmito kontakty jiným způsobem než se stávajícími zákazníky.

Využívání automatizace k dlouhodobým kampaním

Každý měsíc se zaměřujeme na personalizované automatické kampaně s dynamickým i statickým obsahem, které průběžně optimalizujeme pomocí A/B testů pro jejich maximální výsledky. Tyto kampaně tvoří 43 % celkového obratu e-mail marketingu a s dalšími kampaněmi tohoto typu se bude jejich poměr nadále zvyšovat.

A jak taková pravidelná měsíční komunikace v podobě automatizovaných e-mailových kampaně vypadala?

Říjnová dávka novinek

Koncem září e-shop Nebbia-store.cz nasadil novou kolekci fitness oblečení, které jsme dali prostor i v říjnových newsletterech. Poradili jsme ženám, jak se do ní obléknout od hlavy až k patě a jak lze jednotlivé modely kombinovat. Mužům jsme shrnuli výsledky 57. ročníku profesionální soutěže kulturistiky Mr. Olympia, včetně ukázky kolekce s názvem 1965, která poukazuje na zlatou éry kulturistiky roku 1965 Olympia, a dali jim první tipy na vánoční dárky v podobě bestsellerů pro své drahé ženy.

Listopadový Black Friday „boom“

Pomocí e-mailu se nám skvěle podařilo zákazníky zasáhnout díky personalizovanému doporučení na vánoční dárky pro muže a ženy a dlouhodobých automatických kampaní. S příchodem akce Black Friday už e-mailing na Nebbia-store.cz generoval šestimístný příjem.

Prosincová předvánoční horečka

V prosinci jsme měli pouhých 17 dní na vytáhnutí konverzí a i v tomto případě jsme vysoký obrat z e-mailu dokázali udržet.

„Se SmartEmailingem jsme úspěšně odstartovali naše B2C e-mailové aktivity, se kterými jsme díky poskytujícím službám spokojení a víme, že jsme si pro jejich správu vybrali tu správnou platformu.

Zaznamenali jsme okamžitý efekt v oblasti prodeje a zacílení na zákazníky. Kromě skvělého systému a použitých nástrojů je pro nás velice přínosná také osobní spolupráce mezi e-mailovým specialistou SmartEmailingu a naším marketingovým oddělením.
Tímto nástrojem jsme podpořili naše obchodní činnosti a nárůst obratu. Vše nám do sebe krásně zapadá.“

Monika Taxová

CEO

Tímto děkujeme celému týmu Nebbia-store za spolupráci a za možnost zveřejnění výsledků, které jistě inspirují a namotivují další markeťáky z e-commerce odvětví.

Máte zájem o podobné řešení?

Pokud také chcete posunout váš e-mail marketing na další level a vidět tato, nebo lepší, čísla ve vašich výsledcích …