E-shop Nebbia-store.cz si k Vánocům nadělil zvýšení obratu e-mailingu o 396 %
Každé vánoční období je (nejen) pro e-shopy náročné. Pro e-shop s fitness oblečením a doplňky Nebbia-store.cz to ale byly velmi úspěšně časy. Za velmi krátkou dobu naší spolupráce, konkrétně od srpna 2021, se nárůst obratu navýšil do neuvěřitelných výšin.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/nebbia-notebook.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/nebbia-notebook.png)
Pojďme se ohlédnout za strategií, kterou jsme pro tento e-shop zvolili, a jaké úspěchy za tak krátkou dobu přinesla.
Profesionální správa e-mailingu přinesla za krátkou dobu skvělé výsledky
Stačily nám tři měsíce, abychom e-mailing e-shopu Nebbia-store.cz převrátili vzhůru nohama. Jako názornou ukázku jsme připravili analýzu těchto měsíců a meziročně je porovnali s obdobím předchozím, kdy jejich e-mailing ještě nebyl v rukou našeho SmartEmailing týmu.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/graf.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/graf.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/arrow.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/arrow.png)
Ano, čtete správně, nepřepsali jsme se.
V období od října do prosince 2021 se nám, oproti předešlému roku, podařilo navýšit obrat e-mailingu o 395 %! To ale není vše – zásadně vyrostl i poměr e-mailu na celkovém mixu digitálního marketingu, a to z původních 2,62 % na úžasných 11,7 %.
I přes rostoucí náklady se e-mailing vyplatil
Vzhledem k zapojení našeho SmartEmailing specialisty, došlo na správu kanálu ke zvýšení nákladů. Výsledný obrat se ale i tak, s ohlédnutím na marži, vyplatil. Detailně si to můžeme ukázat na metrice PNO (podíl nákladů na obratu) uvedené níže, která dokazuje, že zapojení našeho specialisty nijak neohrozilo výkonnost e-mailingové kanálu.
Spolupráce, která funguje!
Pro e-shop Nebbia-store.cz realizujeme kompletní správu e-mail marketingu, v rámci domluvené časové dotace, která obsahuje:
- Sběr nových kontaktů
- Plán a realizace jednorázových newsletterových rozesílek
- Plán a realizace automatizovaných komunikačních scénářů
- Automatizované zasílání dárkových poukazů (elektronických produktů)
- Tvorba obsahu (copywriting) včetně vizuálu pro všechny e-mailingové kampaně
- Pravidelný report, analýza výsledků a kvartální plány
- Účast na marketingových statusech a všeobecný posun e-shopu Nebbia-store
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/nebbia_NL.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/nebbia_NL.png)
Jak jsme dosáhli 395% nárůstu?
To, že jsme takové číslo zvládli vyčarovat lusknutím prstu, by byl sice krásný „happy end“ této případové studie, ale bohužel vás musíme zklamat – stojí za ním totiž velké množství úsilí a práce. Ale když obě strany chtějí, pozitivní výsledek se vždy dostaví.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/1.jpg)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/1.jpg)
Vytvoření nového designu a rozvržení e-mailů
Moderní a atraktivní. Tak bychom popsali novou e-mailovou komunikaci Nebbia, která se svým vzhledem přiblížila nejen stylu nabízených produktů, ale také cílovému publiku v čele fitness nadšenců. Šablony e-mailů zároveň ctí technická pravidla a vysoké nároky správně sestaveného e-mailu pro maximální doručitelnost.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/2.jpg)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/2.jpg)
Segmentace publika a personalizace obsahu
Kromě rozdílu pohlaví se také zaměřujeme na průběžné vyhodnocování zakoupených produktů či hodnotu a množství objednávek. Tato data nám, díky našemu doplňku, v reálném čase poskytuje propojení s platformou Shoptet, který může využít každý její zákazník.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/3.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/3.png)
Dodržování pravidel brandu
Respektujeme a dodržujeme tone of voice (tón komunikace) značky, brand manuál klienta a celkovou komunikaci e-shopu přizpůsobujeme tak, aby byla cílové skupině co možná nejbližší.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/4.jpg)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/4.jpg)
Shromažďování kontaktů pomocí pop-upu
Pro sběr nových kontaktů jsme na e-shop zařadili pop-up s double-opt-in e-mailem pro potvrzení e-mailové adresy. Ten na zákazníky vyskočí v čase, který jsme na základě dat o průměrné délce pohybu kontaktu na webu vyhodnotili.
Od října do prosince roku 2021 jsme společně získali celkem 547 kontaktů, z kterých po zaslaném welcome e-mailu, s konverzním poměrem 26,4 %, open rate 65,8 % a CTOR 31,28 %, vzniklo 86 objednávek.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/5.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/5.png)
Pracujeme s novými kontakty
Pravidelně sledujeme, jak se nový kontakt na e-shop dostal, a dle toho personalizujeme welcome e-mail. V první fázi, tedy po přihlášení, komunikujeme s těmito kontakty jiným způsobem než se stávajícími zákazníky.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/6.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/6.png)
Využívání automatizace k dlouhodobým kampaním
Každý měsíc se zaměřujeme na personalizované automatické kampaně s dynamickým i statickým obsahem, které průběžně optimalizujeme pomocí A/B testů pro jejich maximální výsledky. Tyto kampaně tvoří 43 % celkového obratu e-mail marketingu a s dalšími kampaněmi tohoto typu se bude jejich poměr nadále zvyšovat.
A jak taková pravidelná měsíční komunikace v podobě automatizovaných e-mailových kampaně vypadala?
Říjnová dávka novinek
Koncem září e-shop Nebbia-store.cz nasadil novou kolekci fitness oblečení, které jsme dali prostor i v říjnových newsletterech. Poradili jsme ženám, jak se do ní obléknout od hlavy až k patě a jak lze jednotlivé modely kombinovat. Mužům jsme shrnuli výsledky 57. ročníku profesionální soutěže kulturistiky Mr. Olympia, včetně ukázky kolekce s názvem 1965, která poukazuje na zlatou éry kulturistiky roku 1965 Olympia, a dali jim první tipy na vánoční dárky v podobě bestsellerů pro své drahé ženy.
Listopadový Black Friday „boom“
Pomocí e-mailu se nám skvěle podařilo zákazníky zasáhnout díky personalizovanému doporučení na vánoční dárky pro muže a ženy a dlouhodobých automatických kampaní. S příchodem akce Black Friday už e-mailing na Nebbia-store.cz generoval šestimístný příjem.
Prosincová předvánoční horečka
V prosinci jsme měli pouhých 17 dní na vytáhnutí konverzí a i v tomto případě jsme vysoký obrat z e-mailu dokázali udržet.
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/logo_nebbia.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/logo_nebbia.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/quote.png)
![](https://www.smartemailing.cz/wp-content/uploads/2022/02/quote.png)
„Se SmartEmailingem jsme úspěšně odstartovali naše B2C e-mailové aktivity, se kterými jsme díky poskytujícím službám spokojení a víme, že jsme si pro jejich správu vybrali tu správnou platformu.
Zaznamenali jsme okamžitý efekt v oblasti prodeje a zacílení na zákazníky. Kromě skvělého systému a použitých nástrojů je pro nás velice přínosná také osobní spolupráce mezi e-mailovým specialistou SmartEmailingu a naším marketingovým oddělením.
Tímto nástrojem jsme podpořili naše obchodní činnosti a nárůst obratu. Vše nám do sebe krásně zapadá.“
Monika Taxová
CEO
Tímto děkujeme celému týmu Nebbia-store za spolupráci a za možnost zveřejnění výsledků, které jistě inspirují a namotivují další markeťáky z e-commerce odvětví.
Máte zájem o podobné řešení?
Pokud také chcete posunout váš e-mail marketing na další level a vidět tato, nebo lepší, čísla ve vašich výsledcích …