Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-mailová personalizace pro innogy: případová studie

Mohlo by se zdát, že v možnostech e-mailingové personalizace už není kam růst. Oslovením v předmětu nebo doplněním produktů do šablony to ale teprve začíná. Pokud začneme hledat nové výzvy, zjistíme, že je zde prostor pro obrovský technologický posun. Důkazem je e-mailingová kampaň, na které jsme se podíleli spolu s Wunderman Thompson a Motionlab pro klienta innogy.

Tisíce personalizovaných videí

Studio Motionlab ve spolupráci s agenturou Wunderman Thompson vytvořilo 20 000 unikátních videí, která perzonalizovaně oslovovala klienty innogy. 

Co video, to speciální sdělení s oslovením zákazníka. Jméno zákazníka bylo několikrát „zapečené” přímo ve videu, které obsahovalo i další unikátní prvky, jako je třeba zákazníkova roční spotřeba plynu. Smyslem sdělení bylo ukázat odběratelům plynu u innogy možnou úsporu při přechodu i s elektřinou.

Cíl e-mailové kampaně

Primárním cílem, a zároveň největší výzvou, kampaně bylo zajistit e-mailovou distribuci videí cílovému publiku zákazníků innogy. Technologicky bylo třeba řešení, které by do e-mailu (kromě tradičních personalizačních prvků jako je oslovení) umožnilo nahrát konkrétní verzi videa, respektive thumbnail se jménem zákazníka a unikátní link, který povede ke spuštění videa „patřící” konkrétnímu zákazníkovi. 

Jaké bylo řešení?

Díky našim pokročilým datovým možnostem jsme našli způsob, jak spárovat adresy zákazníků s „jejich” konkrétním videem a následně thumbnail s unikátním linkem na video vložit do šablony a odeslat zákazníkovi – to vše krát 20 000.

Kampaň probíhala ve velkém A/B testu. Proti e-mailu s personalizovaným videem byl nasazený tradiční informativní newsletter. Díky tomu bylo relativně jednoduché obhájit nebo vyvrátit přínos rozeslání personalizovaných videí. 

Jak to dopadlo?

  • 16x větší proklikovost než tradiční newsletter
  • Snížení finální ceny za proklik o 38 %, a to včetně produkčních nákladů, tedy i výroby videa
  • Kampaň byla rozeslaná na testovací vzorek databáze, při zapojení všech zákazníků lze očekávat další rapidní snižování nákladů
  • Výrazné prodloužení délky sledovanosti videa, která se vyšplhala až na 73 % (standardní průměr nepersonalizovaného videa je 5 %)
SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.