Připojte se k našemu SmartEmailing TALK O AUTOMATIZACI!

Druhé online vysílání začíná

Dní
Hodin
Minut
Sekund

E-mailová personalizace pro innogy: případová studie

Mohlo by se zdát, že v možnostech e-mailingové personalizace už není kam růst. Oslovením v předmětu nebo doplněním produktů do šablony to ale teprve začíná. Pokud začneme hledat nové výzvy, zjistíme, že je zde prostor pro obrovský technologický posun. Důkazem je e-mailingová kampaň, na které jsme se podíleli spolu s Wunderman Thompson a Motionlab pro klienta innogy.

Studio Motionlab ve spolupráci s agenturou Wunderman Thompson vytvořilo 20 000 unikátních videí, která perzonalizovaně oslovovala klienty innogy. 

Co video, to speciální sdělení s oslovením zákazníka. Jméno zákazníka bylo několikrát “zapečené” přímo ve videu, které obsahovalo i další unikátní prvky, jako je třeba zákazníkova roční spotřeba plynu. Smyslem sdělení bylo ukázat odběratelům plynu u innogy možnou úsporu při přechodu i s elektřinou.

Primárním cílem a zároveň největší výzvou kampaně bylo zajistit e-mailovou distribuci videí cílovému publiku zákazníků innogy. Technologicky bylo třeba řešení, které by do e-mailu (kromě tradičních personalizačních prvků jako je oslovení) umožnilo nahrát konkrétní verzi videa, respektive thumbnail se jménem zákazníka a unikátní link, který povede ke spuštění videa “patřící” konkrétnímu zákazníkovi. 

Díky našim pokročilým datovým možnostem jsme našli způsob, jak spárovat adresy zákazníků s “jejich” konkrétním videem, následně thumbnail s unikátním linkem na video vložit do šablony a odeslat zákazníkovi. To vše krát 20 000.

Kampaň probíhala ve velkém A/B testu. Proti e-mailu s personalizovaným videem byl nasazený tradiční informativní newsletter. Díky tomu bylo relativně jednoduché obhájit nebo vyvrátit přínos rozeslání personalizovaných videí. 

Jak to dopadlo?

  • 16x větší proklikovost než tradiční newsletter
  • Snížení finální ceny za proklik o 38 %, a to včetně produkčních nákladů, tedy i výroby videa
  • Kampaň byla rozeslaná na testovací vzorek databáze, při zapojení všech zákazníků lze očekávat další rapidní snižování nákladů
  • Výrazné prodloužení délky sledovanosti videa, která se vyšplhala na 73 % (standardní průměr nepersonalizovaného videa je 5 %)

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Přidat komentář

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.