JAK SE PŘIPRAVIT NA GDPR?

Posíláte zákazníkům e-maily? Poradíme, jak nezískat nálepku spammera

Pokud to s e-mail marketingem jako účinným nástrojem svého podnikání myslíte vážně, rozhodně byste se měli vyvarovat toho, aby vás kdokoli vnímal jako pouhého rozesílatele spamu.

Co že to vůbec ten SPAM je?

Za SPAM se dá označit každé nevyžádané obchodní sdělení – pro účely tohoto článku předpokládejme to, které je zaslané elektronickou poštou.

K zasílání obchodního sdělení musíte podle legislativy dostat souhlas. Za souhlas se považuje i nákup na vašich stránkách (potom jste oprávněni informovat zákazníka o podobném zboží či službách) nebo poskytnutí e-mailu výměnou za jakýkoli váš produkt.

Nejprůhlednější je, pokud vám zákazník sám zaškrtne, že se zasíláním souhlasí. Přímou cestou do spamového pekla je naopak nákup e-mailové databáze s kontakty na lidi, kteří o vás v životě neslyšeli.

Aby vaše e-maily nepadaly do spamu

E-mail by také mělo obsahovat jasnou identifikaci odesílatele a informaci o tom, že se jedná o obchodní sdělení. Důležitá je možnost odhlášení z dalšího newsletteru.

Odhlášení přitom nemusí nutně být schované na konci e-mailu a psané malým písmem. Někteří odesílatelé dnes dávají odkaz k ukončení zasílání hned vedle vlastní e-mailové adresy. Pokud je obsah vyžádaný a dostatečně kvalitní, málokdo bude mít k odhlášení důvod.

Do spamu mohou vaše e-maily spadnout, přestože všechna uvedená pravidla dodržujete. Proto dbejte i na odpovídající předmět, přínosný obsah nebo pravdivé odkazy. Stejně tak si dejte pozor, aby byly dostatečně viditelné údaje o vás.

Já bych všechny ty spammery zakázala

Spam je hanlivé slovo. Spam nepřináší konverzní akce. Spam posílají spammeři, které nemá nikdo rád.

Nejen že jsou odesílatelé spamu neoblíbení ve světě e-mail marketingu, ale ve své schránce ho nechtějí vidět ani sami příjemci. Pokud vaše e-maily označí za spam ve větším počtu, budete jim od příště plnit už jen složku na nevyžádanou poštu. Funkci automatického označení nekvalitní pošty za spam mají implementovanou i některé servery.

Škola antispamu na Email Marketing Online Summitu 2017

Email Marketing Online Summit 2017 se letos pokusí navázat na loňské úspěchy a přinést aktuální informace pro všechny, kteří chtějí e-mailing dělat tak, aby jim zvyšoval prodeje a podporoval značku. Tedy rozhodně bez spamu!

EMOS_2017_CTA_blog

Především o spamování a o tom, jak se ho vyvarovat, budou letos mluvit tito dva odborníci:

  • Pavel Pola z digitální agentury Etnetera Activate, který je odborníkem na kvalitní e-mailing provázaný s UX a analýzami.
  • David Finger, produkt manažer ze Seznam.cz, který je přímo u zdroje informací, jak na úspěšnou doručitelnost e-mailů na Seznam.
    EMOS_2017_blog_pola_finger_1200x627

Barbora Straková

Je ve SmartEmailingu nováčkem, ale i za tu krátkou chvíli jí e-mail marketing přirostl k srdci. Je pro každou špatnost, má ráda sport, jachting, dobré víno a hudbu. Kde jí můžete potkat? No přeci na pódiu v čele rockové kapely :-).

Chcete podobné články najít přímo ve svém emailu?


Přidejte se k našim 32 845 odběratelům, kteří chtějí dělat email marketing chytře, více prodávat a mít více spokojených zákazníků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *