Na e-mail marketing jsou u nás stále ještě nejednoznačné názory. Zatímco někteří lidé vnímají alespoň ty užitečné e-maily pozitivně, pro jiné je jakákoliv komerční korespondence ve schránce jen otravný spam. Víte, jak si u příjemců se svým e-mailingem stojíte vy?
Podívejte se na 5 tipů, jak být efektivnější a prospěšnější nejen sobě, ale také celému českému marketingovému prostředí.
1. Poznejte své odběratele
Na čtenáře miřte vhodně zvoleným tónem komunikace i samotným obsahem. Zaujalo je jedno konkrétní zboží a teď jenom sondují terén? Nebo jsou dlouhodobými fanoušky a nadšeně hltají veškeré zprávy z oboru?
S poznáváním odběratelů vám pomůže segmentace, kterou za vás odvede e-mailingový nástroj. Segmentovat lze podle toho, jaký obsah lidé stahují, nebo třeba podle demografických údajů, které vám o sobě zanechají v anketách a vstupních dotaznících. Na základě získaných dat si je můžete rozřadit do připravených skupin a těm potom rozesílat poštu, na kterou se sami budou těšit.
2. Posílejte obsah, jaký byste sami chtěli dostávat
Nikdy neposílejte e-maily jen proto, abyste si prostě mohli odškrtnout položku v kalendáři. Takovou službu vaši odběratelé nepotřebují. Čím více si dáte s tvorbou e-mailu záležet, tím více se vzdálíte spamu.
Posílejte poučné a zábavné texty s líbivou grafikou. Každá zpráva musí mít nějakou přidanou hodnotu.
Představte si, že vám váš prodejní mail nebo newsletter přistane ve vlastní poště. Vzpomeňte si na všechny obdržené e-maily, které jste s chutí otevřeli a přečetli, ale také na ty, které jste bez zájmu hned smazali. Vy už vlastně víte, jak na to – jen to teď ještě sami sobě dostat do krve.
3. První dojem dělá divy
Co rozhoduje o tom, jestli příjemce e-mail otevře, nebo ho navždy pošle do křemíkového pekla? Lákavý, úderný předmět!
Trochu tím budete fušovat do řemesla copywriterům, ale co už – když se naučíte psát skvělé předměty, máte napůl vyhráno. Dejte si záležet a zamyslete se, co asi tak vaši cílovou skupinu přiměje k akci. Pokud stále nevíte, půjčte si některé fígle od profíků.
Funguje používání čísel nebo třeba cizí výraz, který zachytí příjemcovu pozornost. Obecně pomáhá jakékoli vyvolání zvědavosti. Jen si dejte pozor, abyste nepřekročili délku padesáti znaků nebo neodradili smrští rozjásaných smajlíků. Humor samozřejmě prodává, ale zkuste na to jít trochu chytřeji.
4. Konverzí to nekončí
Odběratel váš e-mail otevřel. Obsah ho nadchnul, takže se proklikal až k vám na web. Tam ještě toho dne nakoupil zboží, které už teď za domem nejspíš hází psovi (tedy pokud je to zrovna psí hračka k tomu určená).
Pocit uspokojení a nohy na stůl?
V žádném případě! Z hlediska nákupního cyklu jste se dostali do fáze „care“. O zákazníka se teď musíte starat, aby nezůstalo jen u jedné akce. Zeptejte se, jestli vše proběhlo v pořádku. Nechce ke svému jin dokoupit ještě nějaké jang?
Také se nebojte si říct o doporučení, které můžete později využít třeba jako reference na svůj web. Vyzvěte je k hodnocení výrobku nebo služeb, zapojte je do diskuze. Spokojení zákazníci jsou vaší nejlepší reklamou!
5. Poznejte svou konkurenci
U konkurence se inspirujte v dobrém i v tom horším slova smyslu. Můžete se zaregistrovat do newsletteru firmy z oboru a všímat si, co se vám líbí. A pokud se vám něco nelíbí, berte to jako chybu, kterou nemusíte opakovat.
Jak si stojíte v rámci tuzemského e-mailingového rybníku vám pomůže zjistit průzkum, který v rámci E-mail Marketing Online Summitu 2017 uspořádal SmartEmailing. Naší snahou je dlouhodobě zvedat úroveň domácího prostředí. Věříme, že pokud bude e-mail marketing fungovat co největšímu množství z vás, začne ho lépe vnímat celá česká veřejnost.
Chcete být u toho?
Už jen do konce srpna máte šanci vyplnit dotazník, který si dává za cíl kompletně zmapovat česko-slovenský e-mail marketing. Nejen, že se zdarma dozvíte důležité statistiky o sobě i konkurenci z vašeho oboru, ale pomůžete také zvýšit celkovou kvalitu e-mailingu u nás. Využijte poslední šanci a zapojte se!