Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-shop Nebbia-store.cz
si k Vánocům nadělil zvýšení obratu e-mailingu o 395 %

Každé vánoční období je (nejen) pro e-shopy náročné. Pro e-shop s fitness oblečením a doplňky Nebbia-store.cz to ale byly velmi úspěšně časy. Za relativně krátkou dobu naší spolupráce, konkrétně od srpna 2021, se nárůst obratu navýšil do neuvěřitelných výšin. 

V této případové studii si ukážeme, co všechno stojí za meziročním nárůstem obratu o 395 %, zda byly nějaké překážky a nebo jak vypadaly automatizované kampaně vytvořené pro konkrétní cílovou skupinu.

Pojďme se tedy ohlédnout za strategií, kterou jsme pro tento e-shop zvolili, a jaké úspěchy za tak krátkou dobu přinesla.

Velké výsledky díky přechodu na e-mailový nástroj

Stačily nám tři měsíce, abychom e-mailing e-shopu Nebbia-store.cz převrátili vzhůru nohama. Jako názornou ukázku jsme připravili analýzu těchto měsíců a meziročně je porovnali s obdobím předchozím, kdy jejich e-mailing ještě nebyl v rukou našeho SmartEmailing týmu.

Ano, čtete správně. Nepřepsali jsme se.

V období od října do prosince 2021 se nám, oproti předešlému roku, podařilo navýšit obrat e-mailingu o 395 %! To ale není vše – zásadně vyrostl i poměr e-mailu na celkovém mixu digitálního marketingu, a to z původních 2,62 % na úžasných 11,7 %.

I přes rostoucí náklady se e-mailing vyplatil

Vzhledem k zapojení našeho SmartEmailing specialisty, došlo na správu kanálu ke zvýšení nákladů. Výsledný obrat se ale i tak, s ohlédnutím na marži, vyplatil. Detailně si to můžeme ukázat na metrice PNO (podíl nákladů na obratu) uvedené níže, která dokazuje, že zapojení našeho specialisty nijak neohrozilo výkonnost e-mailingové kanálu.

3 měsíce (říjen - prosinec 2021) u SmartEmailingu
16% PNO last click
11 % PNO včetně asist. konv.

Spolupráce, která funguje!

Pro e-shop Nebbia-store.cz realizujeme kompletní správu e-mail marketingu, v rámci domluvené časové dotace, která obsahuje:

Jak jsme dosáhli 395% nárůstu?

To, že jsme takové číslo zvládli vyčarovat lusknutím prstu, by byl sice krásný „happy end“ této případové studie, ale bohužel vás musíme zklamat – stojí za ním totiž velké množství úsilí a práce. Ale když obě strany chtějí, pozitivní výsledek se vždy dostaví.

Vytvoření nového designu a rozvržení e-mailů

Moderní a atraktivní. Tak bychom popsali novou e-mailovou komunikaci Nebbia, která se svým vzhledem přiblížila nejen stylu nabízených produktů, ale také cílovému publiku s fitness nadšenci v čele.  Šablony e-mailů zároveň ctí technická pravidla a vysoké nároky správně sestaveného e-mailu pro maximální doručitelnost.

Segmentace publika a personalizace obsahu

Kromě rozdílu pohlaví se také zaměřujeme na průběžné vyhodnocování zakoupených produktů či hodnotu a množství objednávek. Tato data nám, díky našemu doplňku, v reálném čase poskytuje propojení s platformou Shoptet, který může využít každý její zákazník.

Dodržování pravidel brandu

Respektujeme a dodržujeme tone of voice (tón komunikace) značky, brand manuál klienta a celkovou komunikaci e-shopu přizpůsobujeme tak, aby byla cílové skupině co možná nejbližší.

Shromažďování kontaktů pomocí pop-upu

Pro sběr nových kontaktů jsme na e-shop zařadili pop-up s double-opt-in e-mailem pro potvrzení e-mailové adresy. Ten na zákazníky vyskočí v čase, který jsme na základě dat o průměrné délce pohybu kontaktu na webu vyhodnotili.

Od října do prosince roku 2021 jsme společně získali celkem 547 kontaktů, z kterých po zaslaném welcome e-mailu, s konverzním poměrem 26,4 %, open rate 65,8 % a CTOR 31,28 %, vzniklo 86 objednávek.

Pracujeme s novými kontakty

Pravidelně sledujeme, jak se nový kontakt na e-shop dostal, a dle toho personalizujeme welcome e-mail. V první fázi, tedy po přihlášení, komunikujeme s těmito kontakty jiným způsobem než se stávajícími zákazníky.

Využívání automatizace k dlouhodobým kampaním

Každý měsíc se zaměřujeme na personalizované automatické kampaně s dynamickým i statickým obsahem, které průběžně optimalizujeme pomocí A/B testů pro jejich maximální výsledky. Tyto kampaně tvoří 43 % celkového obratu e-mail marketingu a s dalšími kampaněmi tohoto typu se bude jejich poměr nadále zvyšovat.

A jak taková pravidelná měsíční komunikace v podobě automatizovaných e-mailových kampaně vypadala?


Říjnová dávka novinek

Koncem září e-shop Nebbia-store.cz nasadil novou kolekci fitness oblečení, které jsme dali prostor i v říjnových newsletterech. Poradili jsme ženám, jak se do ní obléknout od hlavy až k patě a jak lze jednotlivé modely kombinovat. Mužům jsme shrnuli výsledky 57. ročníku profesionální soutěže kulturistiky Mr. Olympia, včetně ukázky kolekce s názvem 1965, která poukazuje na zlatou éry kulturistiky roku 1965 Olympia, a dali jim první tipy na vánoční dárky v podobě bestsellerů pro své drahé ženy.

Listopadový Black Friday „boom“

Pomocí e-mailu se nám skvěle podařilo zákazníky zasáhnout díky personalizovanému doporučení na vánoční dárky pro muže a ženy a dlouhodobých automatických kampaní. S příchodem akce Black Friday už e-mailing na Nebbia-store.cz generoval šestimístný příjem.

Prosincová předvánoční horečka

V prosinci jsme měli pouhých 17 dní na vytáhnutí konverzí a i v tomto případě jsme vysoký obrat z e-mailu dokázali udržet.

„Se SmartEmailingem jsme úspěšně odstartovali naše B2C e-mailové aktivity, se kterými jsme díky poskytujícím službám spokojení a víme, že jsme si pro jejich správu vybrali tu správnou platformu.

Zaznamenali jsme okamžitý efekt v oblasti prodeje a zacílení na zákazníky. Kromě skvělého systému a použitých nástrojů je pro nás velice přínosná také osobní spolupráce mezi e-mailovým specialistou SmartEmailingu a naším marketingovým oddělením.
Tímto nástrojem jsme podpořili naše obchodní činnosti a nárůst obratu. Vše nám do sebe krásně zapadá.“

Monika Taxová

CEO

Tímto děkujeme celému týmu Nebbia-store za spolupráci a za možnost zveřejnění výsledků, které jistě inspirují a namotivují další markeťáky z e-commerce odvětví.

Máte zájem o podobné výsledky?

Pojďme si domluvit schůzku.

Během 30 minut nám popíšete svůj projekt a společně vymyslíme, jak Vám můžeme pomoci.

Denisa-Vávrová-scaled-e1635592049574

Denisa Vávrová

Denisa je e-mail marketing specialistkou. Klientům se u nás věnuje v rámci e-mail marketingových služeb, kdy přemýšlí nad nejlepší e-mail marketingovou strategií a dává dohromady automatizované kampaně, které jsou zaměřené na výkon. Mezi její další dovednosti patří kódování a grafika.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Memory: 56MB (21.88% of 256MB)

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.