Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)
Školení DORUČITELNOSTI začíná za
Každé vánoční období je (nejen) pro e-shopy náročné. Pro e-shop s fitness oblečením a doplňky Nebbia-store.cz to ale byly velmi úspěšně časy. Za relativně krátkou dobu naší spolupráce, konkrétně od srpna 2021, se nárůst obratu navýšil do neuvěřitelných výšin.
V této případové studii si ukážeme, co všechno stojí za meziročním nárůstem obratu o 395 %, zda byly nějaké překážky a nebo jak vypadaly automatizované kampaně vytvořené pro konkrétní cílovou skupinu.
Pojďme se tedy ohlédnout za strategií, kterou jsme pro tento e-shop zvolili, a jaké úspěchy za tak krátkou dobu přinesla.
Stačily nám tři měsíce, abychom e-mailing e-shopu Nebbia-store.cz převrátili vzhůru nohama. Jako názornou ukázku jsme připravili analýzu těchto měsíců a meziročně je porovnali s obdobím předchozím, kdy jejich e-mailing ještě nebyl v rukou našeho SmartEmailing týmu.
V období od října do prosince 2021 se nám, oproti předešlému roku, podařilo navýšit obrat e-mailingu o 395 %! To ale není vše – zásadně vyrostl i poměr e-mailu na celkovém mixu digitálního marketingu, a to z původních 2,62 % na úžasných 11,7 %.
Vzhledem k zapojení našeho SmartEmailing specialisty, došlo na správu kanálu ke zvýšení nákladů. Výsledný obrat se ale i tak, s ohlédnutím na marži, vyplatil. Detailně si to můžeme ukázat na metrice PNO (podíl nákladů na obratu) uvedené níže, která dokazuje, že zapojení našeho specialisty nijak neohrozilo výkonnost e-mailingové kanálu.
Pro e-shop Nebbia-store.cz realizujeme kompletní správu e-mail marketingu, v rámci domluvené časové dotace, která obsahuje:
To, že jsme takové číslo zvládli vyčarovat lusknutím prstu, by byl sice krásný „happy end“ této případové studie, ale bohužel vás musíme zklamat – stojí za ním totiž velké množství úsilí a práce. Ale když obě strany chtějí, pozitivní výsledek se vždy dostaví.
Moderní a atraktivní. Tak bychom popsali novou e-mailovou komunikaci Nebbia, která se svým vzhledem přiblížila nejen stylu nabízených produktů, ale také cílovému publiku s fitness nadšenci v čele. Šablony e-mailů zároveň ctí technická pravidla a vysoké nároky správně sestaveného e-mailu pro maximální doručitelnost.
Kromě rozdílu pohlaví se také zaměřujeme na průběžné vyhodnocování zakoupených produktů či hodnotu a množství objednávek. Tato data nám, díky našemu doplňku, v reálném čase poskytuje propojení s platformou Shoptet, který může využít každý její zákazník.
Respektujeme a dodržujeme tone of voice (tón komunikace) značky, brand manuál klienta a celkovou komunikaci e-shopu přizpůsobujeme tak, aby byla cílové skupině co možná nejbližší.
Pro sběr nových kontaktů jsme na e-shop zařadili pop-up s double-opt-in e-mailem pro potvrzení e-mailové adresy. Ten na zákazníky vyskočí v čase, který jsme na základě dat o průměrné délce pohybu kontaktu na webu vyhodnotili.
Od října do prosince roku 2021 jsme společně získali celkem 547 kontaktů, z kterých po zaslaném welcome e-mailu, s konverzním poměrem 26,4 %, open rate 65,8 % a CTOR 31,28 %, vzniklo 86 objednávek.
Pravidelně sledujeme, jak se nový kontakt na e-shop dostal, a dle toho personalizujeme welcome e-mail. V první fázi, tedy po přihlášení, komunikujeme s těmito kontakty jiným způsobem než se stávajícími zákazníky.
Každý měsíc se zaměřujeme na personalizované automatické kampaně s dynamickým i statickým obsahem, které průběžně optimalizujeme pomocí A/B testů pro jejich maximální výsledky. Tyto kampaně tvoří 43 % celkového obratu e-mail marketingu a s dalšími kampaněmi tohoto typu se bude jejich poměr nadále zvyšovat.
A jak taková pravidelná měsíční komunikace v podobě automatizovaných e-mailových kampaně vypadala?
Koncem září e-shop Nebbia-store.cz nasadil novou kolekci fitness oblečení, které jsme dali prostor i v říjnových newsletterech. Poradili jsme ženám, jak se do ní obléknout od hlavy až k patě a jak lze jednotlivé modely kombinovat. Mužům jsme shrnuli výsledky 57. ročníku profesionální soutěže kulturistiky Mr. Olympia, včetně ukázky kolekce s názvem 1965, která poukazuje na zlatou éry kulturistiky roku 1965 Olympia, a dali jim první tipy na vánoční dárky v podobě bestsellerů pro své drahé ženy.
Pomocí e-mailu se nám skvěle podařilo zákazníky zasáhnout díky personalizovanému doporučení na vánoční dárky pro muže a ženy a dlouhodobých automatických kampaní. S příchodem akce Black Friday už e-mailing na Nebbia-store.cz generoval šestimístný příjem.
V prosinci jsme měli pouhých 17 dní na vytáhnutí konverzí a i v tomto případě jsme vysoký obrat z e-mailu dokázali udržet.
„Se SmartEmailingem jsme úspěšně odstartovali naše B2C e-mailové aktivity, se kterými jsme díky poskytujícím službám spokojení a víme, že jsme si pro jejich správu vybrali tu správnou platformu.
Zaznamenali jsme okamžitý efekt v oblasti prodeje a zacílení na zákazníky. Kromě skvělého systému a použitých nástrojů je pro nás velice přínosná také osobní spolupráce mezi e-mailovým specialistou SmartEmailingu a naším marketingovým oddělením.
Tímto nástrojem jsme podpořili naše obchodní činnosti a nárůst obratu. Vše nám do sebe krásně zapadá.“
CEO
Tímto děkujeme celému týmu Nebbia-store za spolupráci a za možnost zveřejnění výsledků, které jistě inspirují a namotivují další markeťáky z e-commerce odvětví.
Pojďme si domluvit schůzku.
Během 30 minut nám popíšete svůj projekt a společně vymyslíme, jak Vám můžeme pomoci.
Denisa Vávrová
Denisa je e-mail marketing specialistkou. Klientům se u nás věnuje v rámci e-mail marketingových služeb, kdy přemýšlí nad nejlepší e-mail marketingovou strategií a dává dohromady automatizované kampaně, které jsou zaměřené na výkon. Mezi její další dovednosti patří kódování a grafika.
Máme řešení pro
Pomoc a podpora
Přihlaste se k odběru novinek
Nejdůležitější novinky z naší aplikace přímo na váš e-mail.
Nejdůležitější novinky z naší aplikace přímo na váš e-mail.
Stáhněte si E-book: Vaše mise: Nekompromisně úspěšný retenční e-mail marketing
Nabídka na míru
Online školení
Individuální školení
Sběr kontaktů a nastavení uvítací série
RFM analýza
Správa e-mailových kampaní
Přechod z jiného nástroje
Audit vašeho e-mail marketingu
Automatizované kampaně
E-mailová šablona na míru
Služby
Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma
Stáhněte si CHECKLIST zdarma
Stáhněte si CHECKLIST zdarma
Registrace na workshop
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
Vyplňte prosím své údaje
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.